تعبیر خواب پول چیست؟ علم پاسخ می دهد

تعبیر خواب پول چیست؟ علم پاسخ می دهد

قبل از آنکه سر تکان دهید و بگویید از نظر شما هیچ ارتباطی میان دنیای خواب و بیداری وجود ندارد باید این حقیقت را بدانید که دانشمندان پی برده اند خواب های ما می توانند روی رفتارهای ما در زمان بیداری تأثیر بگذارند.

در جریان تحقیقی که در نشریه ی علمی Social Psychological and Personality Science منتشر شده، گروهی از محققان آمریکایی و بریتانیایی پی بردند میان وقایع خاصی که در خواب های ما رخ می دهند و تعاملی که ما بعداً با اطرافیان مان داریم، ارتباط وجود دارد. دیگر پژوهش های قبلی هم نشان داده خواب های ما می توانند روی اعمال و وضعیت روحی ای که روز بعد خواهیم داشت تأثیر بگذارند. این مسأله قطعاً مورد تأیید زیگموند فروید، پدر علم روانشناسی هم هست. او گفته: «خواب ها مسیری پر شکوه و جلال به سوی ضمیر ناخودآگاه هستند.»

در اینصورت، اگر خواب پول ببینیم چه معنایی دارد؟ پول در خواب می تواند نشان دهنده ی چیزهای مختلفی باشد از برخورداری از قدرت و انرژی گرفته تا کاردانی و تدبیر و حتی اعتماد به نفس.

در ادامه می خواهیم ببینیم علم چه نظری در مورد تعبیر خواب پول دارد و به بررسی معنای ۵ مورد از رایج ترین خواب های مرتبط با پول خواهیم پرداخت.

۱- برنده شدن پول

تعبیر خواب پول

احتمالاً تصور می کنید این دست خواب ها چیزی جز افکار آرزومندانه ی شما را نشان نمی دهند اما کارشناسان معتقدند حس «برنده شدن» ممکن است به دیگر جنبه های زندگی تان مربوط باشد که نسبت به آن ها احساس خوبی دارید، مثلاً اینکه احساس می کنید در زندگی عاشقانه تان انسان خوش شانسی بوده اید.

به گفته ی کارشناسان، این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما موفق می شوید چیزی که واقعاً به دنبالش بوده اید را به خود جذب کنید. دیدن چنین خواب هایی ممکن است لزوماً به این معنی نباشد که شما در یک قرعه کشی برنده ی پول خواهید شد اما می توانید این انتظار را داشته باشید که انرژی مثبت بیشتری به خود جذب کنید و فرصت های بیشتری برای برنده شدن بر سر راه تان قرار گیرد. علاوه بر این، کارشناسان توصیه می کنند روی احساسی که در خواب داشتید سرمایه گذاری کنید. «خواب آرزو برآورده ساز» نامی است که برخی کارشناسان به این نوع خواب ها داده اند. آن ها معتقدند شما می توانید از احساس فوق العاده ای که در این خواب داشتید بهره ببرید و این حس اعتماد به نفس را به زندگی روزانه ی خود آورید.

۲- پیدا کردن پول

شما مثلاً در خواب خود را در حال راه رفتن در خیابان می بینید که ناگهان یک اسکناس باارزش به ته کفش تان می چسبد. یا خود را در حال امتحان کردن یکی از لباس های قدیمی تان می بینید که در همین حین از یکی از جیب هایش مقداری پول پیدا می کنید.

از اینکه این اتفاق خوشایند فقط در خواب، و نه در واقعیت برایتان افتاده ناامید نشوید.

به گفته ی کارشناسان، اگر خواب ببینید که در کیف خودتان پول پیدا کرده اید، ممکن است به این معنی باشد که شما دوباره قدر خودتان را می دانید، برای خود ارزش قائل هستید و می توانید قدردان جنبه های اساسی زندگی تان باشید، همان جنبه هایی که شاید قبلاً به چشم تان نمی آمدند. اما اگر پولی که پیدا کردید متعلق به خودتان نبود، شاید به این معنی باشد که شما مطمئن نیستید استحقاق چیزی را دارید یا نه و این خواب مهر تأییدی بر شایستگی شما باشد.

۳- گم کردن پول

گم کردن پول حتی در خواب هم اتفاق خوشایندی نیست. اما آن را فقط یک خواب ساده هم نمی توان دانست. کارشناسان معتقدند چنین خواب هایی ممکن است به این معنی باشند که وقتش رسیده در سلامت مالی خود تجدید نظر کنید.

به گفته ی کارشناسان، اگر خواب ببینید که پول تان را گم کرده اید، این مسأله ممکن است نشان دهنده ی احساسی باشد که شما اخیراً نسبت به وضعیت مالی تان در زندگی روزمره ی خود دارید. در واقع ممکن است این روزها درگیر شکست های مالی تان باشید.

اما اگر با وجود اینکه اوضاع بر وفق مراد است و مشکل مالی ای ندارید، چنین خوابی دیده باشید چه؟ به گفته ی کارشناسان، خواب شما می تواند از وجود فقدان دیگری در زندگی شما حکایت داشته باشد. این دست خواب ها ممکن است در واقع روشی برای تخلیه ی همه ی ترس ها و نگرانی هایی باشند که شما نسبت به از دست رفتن جنبه های دیگر خودتان دارید، مثلاً حس خود ارزشمندی یا قدرت یا به اندازه ی کافی موفق بودن. حسی که در خواب تجربه می کنید می تواند به شما کمک کند احساس ناخودآگاه تان را رمزگشایی کنید.

۴- اهدای پول

از این دست خواب ها باید به عنوان راهی برای درک بهتر احساسی استفاده کنید که در سطح ناخودآگاه نسبت به وضعیت مالی خود دارید. کلید درک چنین خواب هایی، تشخیص احساسی است که هنگام بخشیدن پول در خواب داشتید.

اگر در خواب بخشیدن پول کار راحتی برایتان نباشد و شما را مضطرب کند، ممکن است به این معنی باشد که شما در زندگی روزمره ی خود نگران از دست دادن ثروت خود هستید یا ممکن است این احساس را داشته باشید که در بخشیدن سرمایه ی خود به دیگران زیاده روی کرده اید. این نوع خواب ها می توانند به شما کمک کنند حس «فقر»ی که در شما وجود دارد را مورد پردازش قرار دهید و نگرش درست تری نسبت به موقعیت هایی که با آن ها رو به رو می شوید پیدا کنید. برعکس، اگر در خواب از سهیم شدن پول خود با دیگران احساس شادی کنید، احتمالاً به این معنی است که شما در زندگی احساس مرفه بودن می کنید و این آگاهی درونی در شما وجود دارد که این رفاه ثبات دارد.

۵- آزار و اذیت شرخرها

برای درک این نوع خواب ها (یا شاید بهتر باشد بگوییم، کابوس ها) دو راه وجود دارد. به گفته ی کارشناسان، شما باید ببینید که آیا این خواب از وضعیت واقعی شما حکایت دارد یا نه. اگر واقعاً بدهی ای دارید و مقروض هستید، پس خود درونی شما از این موضوع بسیار نگران است و تا این مسأله را حل نکنید دست از سرتان برنخواهد داشت. اما اگر در زندگی واقعی بدهی ای ندارید اما چنین خواب هایی می بینید، باید ببینید که ناخودآگاه شما قصد دارد چه پیغام دیگری به شما دهد.

به گفته ی کارشناسان، شما باید از خود بپرسید که این روزها چه چیز دیگری هست که آزارتان می دهد، چون تجربه ی آزار و اذیت در خواب اغلب از آزار و اذیت هایی ناشی می شود که شما در مورد چیزی نسبت به خود دارید، چیزی که خودتان می دانید باید به آن رسیدگی و توجه شود. به خاطر داشته باشید که پول در خواب اغلب به حس قدرشناسی و ارزش گذاری شما نسبت به خودتان مربوط می شود. این دست خواب ها هم شاید به این معنی باشند که شما احساس می کنید به کسی که به شما کمکی کرده مدیون هستید و باید کمک او را جبران کنید، یا آنکه کسی دائماً از شما می خواهد که کاری برایش انجامش دهید و شما از این موضوع خسته شده اید!

در آخر آنکه، نکته ای که همه ی کارشناسان بر سر آن توافق نظر دارند این است که تا زمانی که مشکلات و درگیری هایی که در زندگی واقعی تان وجود دارد را حل و فصل نکنید، نمی توانید انتظار داشته باشید شب ها خواب های شیرینی ببینید.

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود