رسوایی روابط جنسی مدیران کمپانی خودروسازی فراری با زیردستان خود در استرالیا

رسوایی روابط جنسی مدیران کمپانی خودروسازی فراری با زیردستان خود در استرالیا

رییس اخراج شده بخش استرالیای فراری شکایت حقوقی خود مبنی بر اینکه روابط جنسی روتین مدیران ارشد این کمپانی با زیردستان خود یک «واقعیت شناخته شده» بوده است را پس گرفت. هربرت اپل‌روث، ۴۷ ساله، ادعا کرده که اخراجش در اکتبر ۲۰۱۹ توسط مقامات دفتر مرکزی کمپانی فراری به خاطر رابطه جنسی همراه با رضایت با یکی از زیردستانش که به بارداری آن زن و تولد یک نوزاد پسر منتهی شده غیرقانونی و نادرست بوده است.

مدیرعامل و رییس سابق فراری در استرالیا همچنین تلاش کرده بود که این زن را وادار به سقط جنین کند. اپل‌روث در اعلامیه ای که به دست دیلی میل استرالیا رسیده ادعا کرده که اعمال او «مغایر با رفتارهای مورد انتظار مدیرعامل» نبوده است. در شکایت وی که در ماه می ثبت شده اما دو هفته بعد پس گرفته شد، از مائوریتسیو اریوابن، رییس سابق تیم فرمول یک فراری نام برده شده که روابط جنسی او با همکاران و زیردستانش در محیط کار شناخته شده بوده است. دیلی میل استرالیا تنها به وجود این ادعاها در شکایت آقای اپل‌روث اشاره کرده و صحبتی در مورد واقعیت داشتن یا نداشتن این ادعاها نکرده است.

فراری
هربرت اپل‌روث

اپل‌روث که وارث کمپانی  Aeroplane Jelly است در ابتدا خواستار پرداخت ۳ میلیون دلار غرامت به خاطر اخراجش از فراری شده بود اما به گفته خودش در ادامه تصمیم گرفت برای حفاظت از حریم خصوصی خانواده اش این شکایت را دنبال نکند. رابطه آقای اپل‌روث با همکار زیردستش از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ ادامه داشته و در ماه اکتبر گذشته بود که به وی دستور داده شد که دیگر در دفاتر فراری در استرالیا حضور نداشته و بعد از ابلاغ این خبر ، حقوق ۴ هفته آینده به او پرداخت شد.

مائوریتسیو اریوابن

حقوق آقای اپل‌روث سالانه ۳۲۰,۰۰۰ دلار اعلام شده بود. در ۲۲ اکتبر گذشته، مدیران فراری به اپل‌روث اعلام کرده بودند که به دلیل برخی مسائل، از جمله روابط جنسی  و یک سری شکایات در محل کار نسبت به رفتار با کارکنان، اعتماد خود به او به عنوان رییس بخش استرالیای فراری را از دست داده اند. زنی که اپل‌روث با وی رابطه داشته بود بعد از بازگشت از مرخصی دوران زایمان، از بددهنی رییسش به خود و ارزیابی های کاری ناعادلانه وی شکایت کرده بود. اما آقای اپل‌روث ادعا کرده بود که رسیدگی به شکایت این زن برای جلوگیری از هر گونه بی عدالتی و تداخل منافع، به رییس بخش مالی شرکت واگذار شده و رابطه این دو هیچ تاثیری بر منافع کسب و کاری فراری نداشته است.

فراری

وی همچنین ادعا کرده که هیچ اطلاعی از شکایات دیگر نسبت به خود نداشته و هیچ تحقیقاتی را بی پاسخ نگذاشته است. وی در شکایت خود ادعا کرده که اخراج او از فراری «نادرست» بوده و به زیان مالی او در زمینه سهامش در کمپانی منجر شده است. در دوران ریاست آقای اپل‌روث بر بخش استرالیای فراری، فروش این شرکت در عرض تنها ۵ سال دو برابر شده و در سال ۲۰۱۹ به ۲۵۷ خودرو رسید. وی ادعا کرده بود که کار در فراری را دوست داشته و هفت روز هفته مشغول کار است. سخنگوی فراری در مصاحبه با دیلی میل استرالیا اعلام کرده که آنچه در شکایت آقای اپل‌روث و ادعاهای او وجود دارد فرهنگ کاری در این کمپانی نیست.

بیشتر بخوانید: پیدا شدن ماشین فراری F40 یک میلیون دلاری پسر صدام حسین در اربیل

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود