معرفی کنفرانس ها و کارگاه های مالزی در رشته های علوم انسانی، فنی و پزشکی تا خرداد ۹۶

معرفی کنفرانس ها و کارگاه های مالزی در رشته های علوم انسانی، فنی و پزشکی تا خرداد ۹۶

سالانه هزاران دانشجوی ایرانی در رشته های مختلف انسانی، مهندسی و علوم پزشکی و حتی هنر، به جهت انتشار مقالات علمی خود در نشریات معتبر بین المللی، به دنبال راهکارهایی جهت ثبت مقالات خود در مجلات اختصاصی کنفرانس های جهانی هستند تا هم زمان کمتری برای داوری و بررسی جهت انتشار اختصاص دهند و هم فرصتی برای تعامل با اساتید و هیات علمی کنفرانس در اختیار داشته باشند.

ثبت مقاله تا داوری و انتشار آن در ژورنال های معتبر بین المللی که اصطلاحا ضریب تاثیر (impact factor) بالا داشته و مقالات آن با ارجاعات گوناگون همراه می شود، معمولا بین چند ماه تا چند سال (حتی ۱۰ سال) به طول می انجامد.

این زمان برای مقالاتی که در مجلات کنفرانس های بین المللی و نسخه های ویژه این رویدادها منتشر می شود، بسیار کمتر است و البته باید توجه داشت که اعتباری کمتر از مقالات ایندکس شده در پایگاه های مطرح استنادی علوم و فنون دنیا مانند ISI ندارد.

اگر شما به دنبال راهکارهایی برای انتشار مقالات کیفی یا کمی خود در نشریات معتبر بین المللی کنفرانسی هستید و قصد دارید در بهار امسال، در یکی از کشورهای آسیایی، گشت و گذاری داشته باشید تا هم گردشگری طبیعت کرده و هم گردشگری علمی، مالزی، کشوری در جنوب شرق آسیا را به شما پیشنهاد می کنیم.

ma4

مقاله امروز روزیاتو شما را با ۲۰ فرصت برگزاری کنفرانس بین المللی در این کشور آشنا می کند.

با ما همراه باشید.

چرا شرکت در کنفرانس؟

برای آن دسته از عزیزانی که قصد تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خارج از کشور، از سوئد و آلمان تا نروژ و نیوزیلند را دارند و به دنبال تقویت رزومه خود هستند،‌ توصیه می کنیم تا از فرصت باقیمانده تا اپلای جهت تحصیل در پاییز ۲۰۱۷ میلادی استفاده کرده و پیش از ارسال اپلیکیشن خود به دانشگاه مقصد، مقالاتی را در کنفرانس های بین المللی ثبت کنند.

ma5

البته قبل از شرکت در کنفرانس های بین المللی، باید شیوه نوشتن مقالات آکادمیک را فرا بگیرید. می خواهد یادداشت های تحقیقاتی باشد یا مقالات کیفی،  مقالات کمی، مطالعات موردی (case study) یا مقالات مقایسه ای.

ثبت کردن مقاله و دریافت تاییدیه ارائه و انتشار آن در ژورنال های بین المللی کنفرانسی، فواید زیادی دارد. هم شما را با رویه داوری مقالات آکادمیک آشنا می کند و هم فرصتی برای سفر به کشور مقصد و دیدار با اعضای هیات علمی و کارشناسان بین المللی رشته ای که فعالیت دارید، فراهم می کند.

اگر شما قصد دارید که مقاله ای را از پایان نامه ارشد، دکترا یا حتی دوره لیسانس خود استخراج کرده و در کنفرانس های معتبر شرکت دهید، ویدیوی زیر نکات خوبی معرفی می کند و می تواند کمک کننده باشد.

از طرفی،‌ اگر به دنبال شرکت یا موسسه یا مجموعه ای برای سرمایه گذاری روی اختراع یا اکتشاف یا طرح توجیهی خود هستید و فکر می کنید که در دنیای آنسوی مرزهای ایران، فرصت های بهتری برای شما فراهم است، شرکت در نمایشگاه های بین المللی به خصوص کنفرانس هایی که کارگاه های تخصصی دارند، گزینه خوبی خواهد بود.

هم با اعضای هیات علمی کنفرانس که معمولا ترکیبی از اساتید از کشورهای مختلف دنیا هستند آشنا می شوید، هم فرصت معرفی مقاله و طرح و نظر و دیدگاه های شما در محیط بین المللی و آکادمیک فراهم می شود و هم می توانید فرصت تعامل با کارشناسان نخبه را پیدا کرده و زمینه دریافت توصیه نامه برای ادمیشن و بورسیه های بعدی را فراهم کنید.

در واقع شرکت در کنفرانس های بین المللی برای دانشجویان و دانش آموختگانی که نیم نگاهی به فرصت های تحصیلی آنسوی آب دارند، یک برگ برنده و بستری فرصت آفرین است.

بنابراین از فرصت شرکت در کنفرانس های بین المللی همواره برای توان افزایی علمی و تجربی خود بهره بگیرید و این فاکتور را در طول دوران تحصیل و تحقیق خود نیز ادامه دهید.

اما چرا مالزی؟

اگر رینگت مالزی در چند سال اخیر چند برابر نمی شد، اکنون شاهد تحصیل هزاران دانشجوی ایرانی در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های این کشور بودیم. مالزی یکی از کشورهای پیشرفته جنوب شرق آسیا، هاب بین المللی برای فعالیت های دانش بنیان و تعاملات علمی به شمار می رود که همسایگی آن با قدرت نوظهور علمی و فناوری جهان (سنگاپور) نیز در توان افزایی های آن بی تاثیر نبوده است.

مالزی برای ایرانی ها در چند دهه اخیر، مقصد تحصیل و گردش و تجارت بوده است. گر چه فرصت های تحصیلی آن در سال های اخیر کاهش پیدا کرده،‌ اما همچنان قطبیت مالزی در برگزاری کنفرانس ها و اجلاس ها و کارگاه های تخصصی ثبت شده معتبر در جنوب شرق آسیا محفوظ است.

این فرصت خوبی برای مطرح شدن دانشجویان و محققان ایرانی است تا در جشنواره های علمی این کشور شرکت کرده و یافته های خود را طرح کنند. بسیاری از کنفرانس های مالزی با حضور اساتید و محققانی از اروپا، آسیا و به خصوص اقیانوسیه همراه می شود که فرصت خوبی برای تعامل با اساتید در رشته های گوناگون و معرفی طرح های آکادمیک تجاری است.

ma6
اصول ارائه مقاله در کنفرانس های بین المللی را از اساتید و کسانی که تجربه دارد فرا بگیرید

از طرفی، هزینه سفر به مالزی برای ایرانی ها به نسبت قاره سبز کم است و برای سفر ۱۵ روزه، نیاز به تهیه روادید در مبدا ندارید. برخی از کنفرانس های مالزی در هتل های بین المللی این کشور به خصوص در پایتخت برگزار می شود و تخفیف های خوبی هم برای اقامت در اختیار دانشجویان و کسانی که مقالاتشان تایید شده است ارائه می کنند.

مالزی، کشور نمایشگاه ها و کنفرانس های مختلف است.

در ادامه به ۲۰ مورد که تا پایان خرداد ۹۶ برگزار می شود اشاره می کنیم تا در فرصت باقیمانده برای شرکت در آن ها اقدام کنید.

کنفرانس بین المللی مدیریت،‌کسب و کار و اقتصاد مالزی

ieeeform-International conference on Management , Business, Economics ,Social Sciences And Humanities Research (ICMBESHR)

این کنفرانس در ۲۳ تا ۲۴ آوریل ۲۰۱۷ میلادی در شهر کوالالامپور مالزی برگزار می شود. گر چه فرصت ارائه مقاله به اتمام رسیده است، اما با توجه به ترکیب اعضای هیات علمی و موضوعاتی که در کنفرانس مطرح می شود، فرصت خوبی برای دانشجویان و علاقمندان به مباحث تجاری سازی،‌ مدیریت دانش، مدیریت فناوری، انتقال فناوری و اقتصاد سبز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه کنفرانس مراجعه کنید.

انجمن بین المللی مهندسان الکترونیک و برق (IEEE) طراح و برگزار کننده این رویداد علمی هستند.

کنفرانس بین المللی مدیریت کسب و کار و نوآوری اجتماعی

WRFER-International Conference on Business Management and Social Innovation.(ICBMSI)

کنفرانس بین المللی مدیریت کسب و کار و نوآوری اجتماعی در ۳۰ آوریل ۲۰۱۷ میلادی در مرکز مالزی برگزار می شود. تا ۱۸ آوریل برای ارائه خلاصه مقاله فرصت دارید. متخصصان آکادمیک و کارشناسان صنایع گوناگون گرد هم می آیند تا درباره جدیدترین مقولات در عرصه تولید کالا و خدمات با طعم نوآوری و کارآفرینی بحث و تبادل نظر کنند.

کلیه مقالاتی که در کنفرانس ارائه می شود توسط کتابخانه تحقیقات جهانی منتشر و در گوگل اسکولار ایندکس می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه مراجعه کنید.

کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در علوم رایانه و فناوری اطلاعات

WRFER-International Conference on Recent Advances in Computer Science and Information Technology (ICRACSIT)

۳۰ آوریل سال جاری میلادی کنفرانس علوم و فناوری رایانه در کوالالامپور توسط WRFER برگزار می شود. در این کنفرانس مباحثی نظیر مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و کارآفرینی و تجارت الکترونیک و مقولات مرتبط مورد بحث و تبادل نظر کارشناسانی که از سراسر جهان به این کنفرانس می آیند،‌ مطرح می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه مراجعه کنید.

کنفرانس بین المللی علوم اجتماعی

IASTEM-174TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCE AND HUMANITIES (ICSSH)

هفدهمین کنفرانس بین المللی علوم اجتماعی که با حضور و همکاری برخی از دانشگاه های مالزی برگزار می شود، در روزهای اول و دوم ماه می در مرکز این کشور، میزبان محققان علوم اجتماعی از ۳ قاره جهان خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه مراجعه کنید.

هفدهمین کنفرانس بین المللی علوم هوا فضا و مهندسی مکانیک

IASTEM- 172ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON MECHANICAL AND AEROSPACE ENGINEERING (ICMAE)

MA1

اگر عاشق هوا فضا و علوم مهندسی مکانیک هستید، شرکت در کنفرانسی به همین نام که در روزهای اول و دوم ماه می در کوالالامپور برگزار می شود را در نظر داشته باشید. این کنفرانس نیز توسط IASTEM برگزار می شود. مقالات کنفرانس در این نشانی آرشیو و منتشر می شود. موسسه بین المللی مهندسان و محققان، اسپانسر این رویداد علمی معرفی شده است.

جایزه ویژه ای قرار است به بهترین مقاله ارائه شده در این کنفرانس اعطا شود.

محور کنفرانس بر روی موارد زیر است:

  • Acoustics and Noise Control
  • Advanced Energy Sources
  • Advanced Heat Pipe Technologies
  • Advanced In-Space Propulsion & Power Concepts
  • Advanced Thermal Control Technologies
  • Advances in Space Propulsion
  • Aerodynamics
  • Applied Mechanics
  • Automation, Mechatronics and Robotics
  • Automobiles
  • Automotive Engineering
  • Ballistics
  • Biomechanics
  • Biomedical Engineering
  • CAD/CAM/CIM/CFD
  • Composite and Smart Materials
  • Compressible Flows
  • Computational Mechanics
  • Computational Techniques

پانزدهمین کنفرانس بین المللی کنترل، اتوماسیون و رباتیک

IASTEM -115TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON CONTROL, AUTOMATION, ROBOTICS AND VISION ENGINEERING(ICCARVE)

در روزهای اول و دوم ماه می، پانزدهمین کنفرانس بین المللی رباتیک مالزی برگزار می شود. آخرین فرصت برای ارسال مقاله، ۲۳ مارچ امسال اعلام شده بود که فرصتی برای ارسال مقاله نیست اما برای ارائه پوستر، علاقمندان به رباتیک می توانند شانس خود را آزمایش کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه مراجعه کنید.

یازدهمین کنفرانس بین المللی علوم معدن و مهندسی متالوژی

Academics World 111th International Conference on Mining, Material, and Metallurgical Engineering (ICMMME)

کنفرانس بین المللی متالوژی مالزی برای علاقمندان به دنیای فلزات، معدن و مهندسی جوش می تواند فرصت خوبی برای تبادل نظر با محققان و کارشناسان امر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه کنفرانس مراجعه کنید. این رویداد در شهر پورتراجایا مالزی برگزار می شود.

یکی از قابلیت های این کنفرانس، برگزاری کارگاه های تخصصی جنبی در زمان برگزاری کنفرانس است که فرصت خوبی برای تبادل نظر دانشجویان و محققان عرصه متالوژی با فعالان صنایع مالزی و دیگر کشورهای آسیایی را فراهم می کند و می تواند فرصت های شغلی خوبی را نیز پدید آورد.

کنفرانس بین المللی مهندسی ، فناوری و نوآوری

Academmics World-The 175th International Academic Conference on Engineering, Technology and Innovations (IACETI)

کنفرانس بین المللی مهندسی و نوآوری که توسط ACADEMIC WORLD برگزار می شود، در روزهای چهارم و پنجم ماه می در شهر purtrajaya مالزی، میزبان فعالان عرصه نوآوری و مهندسی خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه کنفرانس مراجعه کنید.

کنفرانس بین المللی مهندسی عمران و معماری

IASTEM – 174TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON CIVIL AND ARCHITECTURAL ENGINEERING (ICCAE)

MA2

صد و هفتاد و چهارمین دوره برگزاری کنفرانس بین المللی معماری و مهندسی عمران مالزی که توسط IASTEM برگزار می شود، در روزهای پنجم و ششم ماه می میلادی، میزبان فعالان مهندسی عمران از کشورهای مختلف جهان است.

محل برگزاری کنفرانس در شهر مالاکا این کشور است.

کنفرانس بین المللی علوم طبیعی و زیست محیطی

IASTEM- 177TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON ENVIRONMENT AND NATURAL SCIENCE (ICENS)

کنفرانس بین المللی علوم طبیعی و زیست محیطی در تاریخ  پنجم و ششم ماه می در شهر مالاکا مالزی برگزار می شود. این کنفرانس، مقولات زیست محیطی،‌ مدیریت انرژی، انرژی های سبز، نوآوری های فناورانه در مدیریت و راهبری انرژی را مورد بحث و تبادل نظر کارشناسان و محققان دانشگاهی و کارآفرینان این عرصه قرار می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه کنفرانس مراجعه کنید.

کنفرانس بین المللی مهندسی برق، الکترونیک و ریاضیات پنانگ

ieeeforum-International Conference on Electrical, Electronics, Computer Science, Mathematics, Physical Education and Management (ICEECMPE)

شهر توریستی پنانگ مالزی، در هفتم ماه می میزبان کارشناسان و فعالان عرصه مهندسی برق و الکترونیک و رباتیک از کشورهای مختلف جهان است. اگر به این موضوعات علاقه دارید و قصد دارید تا در کارگاه های جنبی با حضور فعالان این زمینه ها بحث و تبادل نظر داشته باشید، آخر اردیبهشت ماه ۹۶ می توانید فرصت خوبی برای شما باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.

کنفرانس بین المللی علوم نانو و نانو فناوری

ieeeforum-International Conference on Nanoscience and Nanotechnology (IC2N)

کنفرانس بین المللی علوم نانو در هفتم ماه می سال جاری میلادی در شهر پنانگ برگزار می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره موضوعات کنفرانس و ارسال مقاله که تا ۲۵ آوریل ۲۰۱۷ میلادی تمدید شده است،‌ به این نشانی مراجعه کنید.

کنفرانس بین المللی بیولوژی پزشکی و علوم دارویی

ieeeforum-International conference on medical biological and pharmaceutical sciences (ICMBPS)

علاقمندان به علوم دارویی و پزشکی می توانند هفتم ماه می در کنفرانسی که در این زمینه برگزار می شود، در پایتخت مالزی شرکت کنند. حضور کارآفرینان و صنعتگران علوم دارویی از کشورهای مختلف در مالزی می تواند فرصت خوبی برای رایزنی های علمی و تجاری را برای داروسازان فراهم کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.

هفتمین کنفرانس بین المللی تحقیقات اخیر در علوم رایانه و فناوری اطلاعات

WRFER- 7th International Conference on Recent Advances in Computer Science and Information Technology (ICRACSIT)

علاقمندان به علوم و فناوری رایانه و اطلاعات می توانند بیست و هشتم ماه می در شهر کوالالامپور مالزی در کنفرانس مربوطه شرکت کنند. آخرین فرصت ارائه مقاله نیز دوازدهم ماه می اعلام شده است. اگر قصد دارید در رشته های فناوری اطلاعات (کلیه زیر شاخه ها) در یکی از دانشگاه های مطرح آسیا و جهان مشغول به تحصیل شوید، این کنفرانس فرصت خوبی برای تبادل نظر با اساتید و محققان آسیایی خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه WRFER مراجعه کنید.

کنفرانس بین المللی علوم غذایی و کشاورزی

The IRES – 198th International Conference on Food and Agricultural Engineering (ICFAE)

کنفرانس علوم کشاورزی و غذایی مالزی در مرکز این کشور در اول و دوم ماه ژوئن سال جاری میلادی برگزار می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه مراجعه کنید. ارتباط با کارآفرینان و متخصصان علوم کشاورزی و تبادل نظر در زمینه های فناورانه و نوین علم کشاورزی در جنوب شرق آسیا، فرصتی است که در اختیار کارشناسان و دانشجویان علوم غذایی قرار دارد.

۵ کنفرانس مهندسی مالزی در چهارم ژوئن ۲۰۱۷ میلادی

  • صد و هفتاد و چهارمین کنفرانس بین المللی بهداشت و علوم دارویی. شهر پوتراجایا
  • صد و هفتاد و چهارمین کنفرانس بین المللی علوم ورزشی و تربیت بدنی- شهر پوتراجایا
  • صد و نودمین کنفرانس بین المللی آموزش و علوم اجتماعی- شهر پوتراجایا
  • صد و هفتاد و چهرامین کنفرانس بین المللی علوم محیط زیست و شیمی- شهر پوتراجایا
  • صد و هقتاد و پنجمین کنفرانس بین المللی علوم مدیریت و کسب و کار. شهر پوتراجایا

توصیه های شرکت در کنفرانس

ma7

۱- پیش از ثبت مقاله انگلیسی زبان خود در سایت کنفرانس، ویرایش علمی و گرامری آن را انجام دهید.

۲- اکثر کنفرانس ها قبل از ارسال اصل مقاله، خلاصه (abstract) مقاله را نیاز دارند. اصول خلاصه نویسی حرفه ای مقالات آکادمیک را یاد بگیرید.

۳- حتما قرار نیست با مقاله در کنفرانس شرکت کنید. حضور با پوستر نیز فرصت های خوبی برای شما فراهم می کند.

۴- انتشار مقاله در ژورنال های کنفرانسی معتبر نیز فرصت مطلوبی برای افزایش توان افزایی علمی شما و تقویت رزومه است.

۵- در صورتی که مقاله شما برای انتشار تایید شد، در صورت امکان به کشور مقصد سفر کرده و آن را ارائه کنید.

۶- برای پرداخت هزینه های شرکت در کنفرانس، از درگاه های پرداخت ارزی داخلی استفاده کنید که نماد اعتماد را در اختیار داشته باشد.

۷- اگر برای تقویت رزومه خود قصد شرکت در کنفرانس های مالزی دارید، حتی المقدور در کارگاه های جنبی (workshop) نیز شرکت کنید.

۸- بسیاری از کنفرانس های مالزی، مقالات تایید شده را در ایندکس های بین المللی نیز قرار می دهند که فرصت سایتیشن خوبی را به فعالیت های تحقیقاتی شما با هزینه کم می دهد.

۹- همه نشریات بین المللی و حتی مالزیایی، اعتبار بین المللی ندارد. فهرست نشریات معتبر بین المللی را همواره از وزارت علوم کشورمان استعلام کنید.

۱۰- تعامل با هیات علمی کنفرانس ها که اکثرا اعضای هیات علمی دانشگاه های معتبر مالزی هستند، می تواند فرصت ادمیشن با بورس را در اختیار دانشجویان ارشد یا دکترا قرار دهد.

۱۱- اگر مقاله شما برای presentation‌تایید شد، فرم پاور پوینت ارائه را در قالب استاندارد تهیه کنید.

۱۲- دریافت توصیه نامه از اساتید کنفرانس های مالزی که مقاله شما در آنجا برای ارائه تایید می شود، فرصتی برای افزایش شانس شما جهت دریافت ادمیشن از دانشگاه های مختلف مالزی و آسیا خواهد بود.

در روزهای آینده به معرفی دیگر فرصت های شرکت در کنفرانس های بهاره بین المللی در کشورهای آسیایی اشاره می کنیم.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود