جزییات جالب از محاکمه سلطان رشوه: اکبر طبری، معاون سابق قوه قضاییه

جزییات جالب از محاکمه سلطان رشوه: اکبر طبری، معاون سابق قوه قضاییه

اکبر طبری مثل سید محمد هادی رضوی، سید محمد امامی، محمد باقر درمنی (سلطان اعدامی قیر و املاک)، مظلومین (سلطان اعدامی سکه)، حسین فریدون (برادر رئیس جمهور)، مهدی جهانگیری (برادر معاون اول رئیس جمهور) ، حسین هدایتی (عابر بانک پرسپولیسی ها) و بسیاری از متهمان و مفسدان اقتصادی و کلاهبرداران دانه درشت اقتصاد که در سال های اخیر، در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصاد و اخلال کلان در نظام مالی کشور، محکوم و مجازات شدند یا پرونده آن ها در دست بررسی است، از متهمین دانه درشت اقتصادی است که فعلا در دادگاه شعبه ۵ کیفری استان تهران، پرونده عریض و طویلی دارد.

آقای اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه بوده و به همراه چند متهم و همدستش، امروز نخستین جلسه رسیدگی به اتهاماتش برگزار شد. او متهم است که در قبال دریافت ویلای لوکس ۴۲۰ میلیاردی، برای تبرئه یک متهم اقتصاد، همکاری داشته و دفترش، کانون مراجعه برخی از متهمان برای حل پرونده خود بوده است.

مبالغ قابل توجهی هم به حساب اکبر طبری در ارتباط با فعالیت های متخلفانه واریز شده است. اکبر طبری فرزند احمد متولد بابل است.

اتهامات سلطان رشوه

متهم به مشارکت در تشکیل شبکه جعل و کلاهبرداری و ارتشا و اخذ رشوه از حسن نجفی به مبلغ ۸ میلیارد تومان و اخذ زمین به مساحت ۳۰۰ متر در کریمخان تهران است.

اخذ زمینی مشجر به مساحت هزار و ۶۵۷ متر مربع واقع در قریه نجار کلای لواسان، اخذ آپارتمان اداری به مساحت ۱۰۸ متر مربع در مجتمع سانا، تسهیل وجه نقد به مبلغ ۱۰۰ هزار یورو، پولشویی از طریق تبدیل وجه نقد به سهام شرکت سیمان به مبلغ ۴۲ میلیارد ریال، دریافت رشوه از رسول دانیال زاده به مبلغ ۱۸۳ میلیارد و ۲۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، دریافت رشوه از مصطفی نیاز آذری به میزان ۵ قطعه زمین و یک ویلا در بابلسر، معاوضه سه دستگاه آپارتمان مسکونی متعلق به رسول دانیال زاده که هر سه واقع در کامرانیه شمالی در ساختمان روما است.

در روز نخست محاکمه اکبر طبری در تهران، دکتر علی دیواندری، استاد دانشگاه و مدیرعامل سابق بانک ملت و بانک پارسیان در دوران صدرات محمود احمدی نژاد، که به اخلال در نظام اقتصادی کشور محکوم شده بود، به زندان اوین معرفی شد و دوران حبس وی اغاز شد. دکتر علی دیواندری، معاون سابق بانک مرکزی بود و از چهره های شناخته شده نظام بانکی کشور که در نهایت، دادگاه، حکم سنگینی علیه اتهامات وی صادر و وی محکوم و امروز روانه زندان شد.

اکبر طبری
اکبر طبری در لحظه ورود به دادگاه

اظهارات نماینده دادستان (قهرمانی)

در نخستین جلسه دادگاه اتهامات اکبر طبری به صورت خلاصه به شرح زیر است که شما را با داستان های عجیب و غریب یکی از متهمین به فساد کلان در اقتصاد کشور در سال های اخیر آشنا می کند:

  • اکبر طبری شخصی است که در طول حدود ۲۰ سال حضور در قوه قضاییه، رابطه استخدامی نداشته و مامور به خدمت بوده است.
  • اکبر طبری، اقدامات مجرمانه وسیع انجام داده است.
  • اکبر طبری راه اجرای عدالت را بر شماری از متهمان دانه درشت اقتصادی، سد کرده است.
  • اکبر طبری مراودات غیر سالم با صاحبان پول و سرمایه داشته و بستر نفوذ آن ها در مراجع قضایی را فراهم کرده است.
  • دایره اعمال نفوذ اکبر طبری در پرونده ای بستگان و رجال سیاسی و متهمان کلان اقتصادی دیده می شود.
  • مصطفی نیاز آذری فرزند کیومرث از متهمان کلان اقتصادی است که با همکاری اکبر طبری، ۱۰ شرکت صوری در داخل و خارج تاسیس می کند و با فاکتورسازی و ثبت سفارش های صوری، اقدام به خروج ارز از ایران کرده و اموال نامشروع زیادی بدست می آورد.
  • مصطفی نیاز آذری در سال ۱۳۹۰ دستگیر می شود. با همکاری اکبر طبری حکم برائت میگیرد و برخی عناوین اتهامی وی نیز مسکوت می ماند. فرار نیاز آذری بر اساس رشوه ای است که اکبر طبری از او گرفته و ۱۵۰۰۰ متر زمین و ۳ طبقه ویلا لوکس به ارزش ۴۲۰ میلیارد ریال است.
  • بهرام حیدری فر به همسر اکبر طبری این نقل و انتقال سند زمین و ویلا لوکس را انجام داد. از طریق تبانی با یکی از سر دفتران تهران و با وکالت نامه جعلی صورت می گیرد.
  • اکبر طبری در دفترخانه به جای همسر خود اثر انگشت زد. اکبر طبری در زمان مراجعه به ویلا لوکس، برای اینکه از سوی سرایدار شناسایی نشود، خود را حسین معرفی می کرد.
  • شگر اکبر طبری برای دریافت ملک و وجوه رشوه با شیوه ماهرانه انجام می شد.
  • اکبر طبری با رسول دانیال زاده (یکی از میلیاردرهای تهران و صاحب املاک لوکس شمال تهران)، ارتباط داشت و او را مورد حمایت گسترده خود قرار می داد و باعث قرار منع تعقیب برایش می شد. ۳ واحد لوکس در ساختمان روما رزیدنس شمال تهران و ۳ واحد در ساختمان فلوار ، دریافتی اکبر طبری از رسول دانیال زاده است.
  • مشایخ مبالغی همچون ۸۴ میلیارد ریال، ۱۰۰ هزار یورو و یک دستگاه خودرو به اکبر طبری پرداخت کرده است. مشایخ درباره پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار یورو اظهار کرده که من به همراه نجفی در سال ۸۶ این مبلغ را به طبری دادیم. همچنین در گزارش اطلاعات سپاه نیز آمده: منصوری با وساطت متهم اکبر طبری اقداماتی را به نفع نجفی انجام داده است. در این رابطه قباد افشار به عنوان مطلع در جلسه بازپرسی اظهار داشته نجفی و شرکا اقدام به ساخت و ساز در حاشیه سد لتیان نمودند که خلاف قانون بوده است و تخلف مربوطه به مراجع ذی صلاح اعلام شد و نهایتاً در سال ۹۲ حکم به توقف عملیات صادر گردید، اما نجفی با پشت گرمی کار خود را ادامه داد.
اکبر طبری
تصویر پرونده اسناد اتهامی اکبر طبری از مسئولان حوزه ریاست قوه قضاییه

رسول دانیال زاده (سلطان فولاد)

رسول دانیال زاده فرزند حسینعلی آزاد با قرار وثیقه به مشارکت در تشکیل شبکه در امر ارتشاء، پرداخت رشوه به اکبر طبری از طریق واگذاری چند پلاک ثبتی به وی، پرداخت ۳۰ میلیارد رشوه به حمید علیزاده بازپرس وقت شعبه ۱۵ کارکنان دولت و پرداخت رشوه به اکبر طبری به میزان ۱۸۳ میلیارد و ۲۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال متهم است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • Kimiya خرداد ۲۳, ۱۳۹۹

    درود! باز هم تحلیلی جذاب از استاد زمانی. از به اشتراک گذاری در کانال ها قدردانی میکنم

  • Maede خرداد ۲۳, ۱۳۹۹

    فولاد بهتر است یا کچاد جناب زمانی؟ کدام را بلند مدتی نگهداریم؟

    • علی زمانی خرداد ۲۴, ۱۳۹۹

      کچاد را بالای ۳ سال نگهداری کنید.رشدی فوق العاده خواهد داشت
      فولاد طبق فاند، محکوم به صعود است