ازدواج اجباری ؛ ماجرای واقعی پیشنهاد جنجالی حجت الاسلام محمد ادریسی چیست؟

ازدواج اجباری ؛ ماجرای واقعی پیشنهاد جنجالی حجت الاسلام محمد ادریسی چیست؟

روز گذشته خبری مبنی بر ارائه طرحی از جانب یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اجباری کردن ازدواج در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و واکنش های متعددی را برانگیخت و روی کار آمدن مجلس جدید با رویکردی کاملاً متفاوت بر این موضوع و واکنش نسبت به آن دامن زد. ماجرا تا حدودی واقعیت داشت اما نه همه آن. ماجرا از این قرار بود که حجت الاسلام محمد ادریسی سردبیر نشریه سراج در مقاله ای تحت عنوان «پیشنهاد قوانین جدید برای تسریع ازدواج به مجلس و دولت» مسائلی را مطرح کرده بود که بسیاری آن را طرح ازدواج اجباری نامیده اند.

ازدواج اجباری
حجت الاسلام محمد ادریسی (سمت راست)

در میان پیشنهادات و نظرات وی پیشنهادی مبنی بر تخصیص مالیات تا یک چهارم کل دارایی ها و یا انفصال از شغل های دولتی برای افرادی که تا سن ۲۸ سالگی ازدواج نکنند است. این بخش از صحبت های ادریسی در قالب قوانینی دوازده گانه پیشنهاد شده که به شرح زیر هستند:

قانون اول: ابتدای دوره ازدواج اختیاری ۱۷ سال و انتهای آن ۲۸ است و اگر کسی ازدواج نکرد باید ازدواج اجباری داشته باشد.

قانون دوم: اگر کسی بعد از سن ۲۸ سالگی از ازدواج امتناع کرد از او ربع درآمد کسب و کار و صنعت یا مالیات از تجارت او گرفته می‌شود و به آن‌ها که می‌خواهند ازدواج کنند و گرفتار فقر هستند داده می‌شود.

قانون سوم: اگر فرد در این دوره سنی ازدواج نکرد اگر بیمار بود، معالجه او مجانی است و اگر بیماری بدون علاج داشت از ازدواج او امتناع شود و اگر بیماری او معالجه شد و ازدواج نکرد باید تمام هزینه‌های ازدواج یک زوج را پرداخت کند.

قانون چهارم: اگر پس از دوره ازدواج اختیاری فرد ازدواج نکرد از او در مناصب مدریتی و تدریس و عضویت در هیئت علمی و کارهای کلیدی هرگز استفاده نمی شود.

قانون پنجم: اگر صاحبان مشاغل و کسب و کار به تعداد تعیین شده از جوانان که در دوره ازداوج اختیاری هستند چه دختر باشد و چه پسر وام خودکفایی و ازدواج بدهند از دو تا سه سال معاف از هرگونه مالیات و عوارض می شوند.

قانون ششم: کسی که سن او بالایی چهل سال است و فرزندی ندارد اگر به لحاظ جسمی و مالی، شرایط اش را داشته باشد موظف است که باتوجه به توانایی‌های او از یک تا چهار یتیم از کودکان کار یا شیرخوارگاه یا یتیم‌خانه‌های کشور فرزند تقبل کند.

قانون هفتم: هرکس در این دوره ازدواج کرد و برادر بزرگ‌تری ندارد که به والدینش خدمت کند استخدام رسمی ادارات دولتی می شود و همچنین یک دختر اگر برادر بزرگ تر ندارد که از والدینش مراقبت کند شوهر او معاف از مالیات و سربازی تا زمان پایان حیات والدین است.

قانون هشتم: کسی که در دوره ازدواج اختیاری ازدواج کرد اگر فقیر بود به او در نزدیک ترین محل سکونت والدین در شهر خود زمینی یا منزل مسکونی یا مغازه ای برای کسب و کار که قابل برگشت باشد از طرف دولت ها و حکومت داده می شود.

قانون نهم: کسی که در دوره ازدواج اختیاری و قبل از ۲۸ سالگی ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند شد از سربازی معاف می شود و یارانه بیشتری از دولت ها دریافت می کند.

قانون دهم: کسی که بدون ازدواج به سفرهای خارجی غیر زیارتی و علمی می رود عوارض خروج بیشتری باید بدهد واگر بدون عذر معقول همسر خود را با خود نبرد یا در خارج ازدواج کند نصف دارایی های او برای همسر اول و فرزندان است.

قانون یازدهم: دانشجویان و طلاب تنها به دلیل تحصیل علم در داخل یا خارج از کشور تنها دو سال می توانند تاخیر در ازدواج داشته باشند.

قانون دوازدهم: گواهی گذراندن حداقل دو دوره رایگان «حقوق متقابل و مترابط زن و شوهر» و «روش تعامل و آموزش تربیت فرزندان» قبل از ازدواج اختیاری یا ازدواج اجباری باید توسط دختر و پسر ارائه گردد تا پنج درصد به وام ازدواج آنها اضافه شود.

نمی‌شود کسی را از حقوق اجتماعی و مدنی محروم کرد به خاطر اینکه ازدواج نکرده است. آقای دیگری هم گفته است در مجلس ختم روزانه قرآن صورت بگیرد، وای به حال ملت و مجلسی که می‌گوید در مجلس قرآن خوانده و ازدواج اجباری شود.

وی همچنین پیشنهاد کرده که کسانی که از قانون ازدواج اجباری تخطی کنند جریمه شده و استخدام آن ها در مشاغل دولتی مدیریتی و دانشگاهی ممنوع شود. حجت الاسلام ادریسی چهار گروه را در مسئله ازدواج جوانان دخیل و دارای نقش مهم دانسته که خانواده ها و نزدیکان، مسلمانان و هم دینان، دولت ها و دولتمردان و در نهایت خود دختران و پسران هستند که تدوین و اجرای قوانین پیشنهادی موسوم به ازدواج اجباری بر عهده گروه سوم خواهد بود.

محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درباره این طرح چنین گفته است: «نمی‌شود کسی را از حقوق اجتماعی و مدنی محروم کرد به خاطر اینکه ازدواج نکرده است. آقای دیگری هم گفته است در مجلس ختم روزانه قرآن صورت بگیرد، وای به حال ملت و مجلسی که می‌گوید در مجلس قرآن خوانده و ازدواج اجباری شود».

ازدواج اجباری

این سخنان با واکنش هایی فراوان در فضای مجازی همراه بوده و بسیاری آن را در توییتر با هشتگ #ازدواج_اجباری مایه کامنت های طنز خود قرار داده اند که در ادامه برخی از آن ها را خواهیم دید:

«موضوع #ازدواج_اجباری خیلی براتون خنده دارو عجیبه؟ حجاب اجباری هم اوایلش همینقدر عجیب بود ولی الان عادی شده».

«منتظر این پیامک باشین: هموطن گرامی شما مشمول قانون ازدواج اجباری هستین لطفا برای پیگیری سریعتر به دفاتر مربوطه سراسر کشور مراجعه فرمائید!».

«آقای قاضی به همین قرآن من نمیخواستمش تا ۲۸ سالگی ازدواج نکردم، فردای تولد ۲۸ سالگیم دولت منو گذاشت به مزایده».

«ازدواج اجباری بالای ۲۸ چیست ! شیوه کار به این صورت هست که نام بانوان و آقایان بالای ۲۸ سال را درون گردونه های مجزا می گذارند ، سپس مسعود روشن‌پژوه و عمو پورنگ گردونه ها رو میچرخاند و هر کدام یک گوی خارج میکنند و آن دو نفر به قید قرعه به اجبار باهم ازدواج میکنند».

«اونایی که کف پاهاشون صافه از ازدواج اجباری معاف میشن یا باید سه ماه برن نامزدی!؟».

«با اجباری شدن ازدواج حالا یه عده همسر احتکار میکنند و دولت مجبور میشه همسر یخ زده برزیلی وارد کنه».

«سخنگوی دولت : زیرساخت های لازم برای طرح ازدواج اجباری فراهم شد».

«خوبه که علاوه بر طرح #ازدواج_اجباری طرح #شغل_اجباری و #مسکن_اجباری و هم برای خودتون تصویب کنید که اگر کسی تا سن ۲۸ سالگی به اینها نرسید.ماهانه یک‌ربع از حقوق همه ی نمایندگان #مجلس_انقلابی برای تامین بودجه این طرح ها کسر شود».

«-برای چی از ایران رفتی!؟ +سال دیگه ۲۸ سالم میشد… ».

«اگر ازدواج رو مثل خرید خودرو قرعه کشی کنند چی ؟! ».

«یاد فیلم لابستر میفتم. اگه یه نفر تو ۴۵ روز نمی‌تونست برای خودش پارتنر پیدا کنه رو تبدیل می‌کردن به یه حیوون. یا باید فرار می‌کردن تو جنگل و شکارچیا میفتادن دنبالشون تا مثل حیوون شکارشون کنن. حالا این واسه اونوریا یه فیلم مریضه، واسه ما طرح پیشنهادی به مجلس».

«تو ازدواج اجباری اگه بابات ۴ تا زن گرفته باشه معاف میشی».

بیشتر بخوانید: «داستان ازدواج»؛ ۱۲ فاکتوری که نشان دهنده قریب الوقوع بودن طلاق هستند

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴۵ نظر

ورود

  • ahmad خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

    مجرد مجرم تیست بیمار آست . (یک مجرد)

    • حامد خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

      احمقهایی مثل تو هستن که مملکت رو به گند کشیدن. واقعا اوضاع جوونارو نمیبینی یا سرتو مثل کبک کردی زیر برف؟ بی شرف

      • رضا اخوان مقدم آبان ۲۲, ۱۳۹۹

        گوه خورده هر کی حکم ازدواج اجباری رو داده .
        الآن ازدواج فقط وسیله کاسبیه .
        همینکه نصف خونه یا ماشین به اسمشون خورد ، سریع طلاق میگیرن و فرار می‌کنن

    • اندیشه خرداد ۲۳, ۱۳۹۹

      چی میگی تو! بیمار!!!

  • ahmad خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

    ما داریم از روی فیلم های طنز قانون مینویسیم یا فیلم های طنز را از روی قانون های ما میسازند ؟

    • rez خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

      قانون سیزدهم : طلاب از این قانون معاف هستند .

  • Mr. Saxobeat خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

    من حاضرم پنجاه درصد درامدمو بدم به عنوان مالیات ولی ازدواج نکنم.ازدواجی که همش باید شور بزنی سال دیگه خدا کنه خونه گرون نشه خدا کنه درامدم بیشتر بشه خدا کنه از اینی که هستم بدبخت تر نشم چه ارزشی داره؟ حالا شما زور بزن از نبوغتون استفاده کنید قوانین بدید مجلس.
    ادمی به امید زندست.یکاری کردید امیدی نباشه. سال پیش یادش بخیر دوستم توی تابستان ازدواج کرد بهش گفتم احمق طلا گرمی ۴۰۰ شده چجوری میخوای سرویس طلا بخری.الان طلا شده ۷۰۰ الان این سوال رو با خودم میپرسم سرویس طلا چجوری بخرم اگه بخوام ازدواج کنم.اخه تو عقل تو سرت نیست فکر کنی اون فلک زده پسر چجوری با این چندر غاز حقوقی که در میاره میتونه خرج خونه و اجاره و شکم زن و خودشو بده.بچه پیش کش.
    اخه نفهم کدوم پدری دیگه میتونه برای دخترش جهیزیه بخره.
    واقعا شماها چیزی به عنوان خرد براتون تعریف شده؟؟؟؟
    کل ملت عقل ندارن که ازدواج نمیکنن فقط عاقل این دنیا شماها هستید که فکر میکنید

  • رضا خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

    دیگه وقتی برای هر زوری ک بهمون تحمیل بشه جوک ساختیم و خندیدیم
    حقمونه هرچی سرمون بیاد و هر کی هر چی دوست داشت بده ب تئاتری ب اسم مجلس

  • رضا خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

    دیگه دیدین هر کاری کردم مردم صداشون در نیومد . از این به بعد هر چی بخوان سرمون میارن .

    اون از یکی از مقامات که میگفت گوشت نخورید – روحانی از اونور میگه کولر رو بزارین درجه ۲۴ – یکی میگه سه وعده بیشتر نخورید

    خدایا چرا تو این همه نقاط کره زمین اینجا ؟ چرا اینجا ؟؟؟؟؟؟؟!!! دوست دارم زودتر بمیرم به جواب سوالم برسم .

  • رضا ستوده خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

    واقعا مشکل اصلی جامعه و مردم ایران همین مسئله ازدواج است.من از حجت اسلام محمد ادریسی تشکر میکنم بابت این طرح جذاب و به موقع.حداقل ایشون به فکر جوانان و زندگی اونها است.اون دلقک هایی که مسخره میکنن این طرح رو اگر عرضه دارن بیان خودشون طرح بدن.جوونا شیرین عقل شدند.تحت تاثیر تبلیغات رسانه ای غربی ازدواج نمیکنند.تا کشور ما ضعیف بشه و آمریکای شیطان صفت به ما حمله کنه و ایران رو فتح کنه.الکی نگید ما ازدواج نمی‌کنیم چون پول نداریم یا هزینه زندگی تو ایران بالاس و از این حرف های چرت و پرت.همتون پولدارید.به راحتی میتونید زن بستونید.نمیتونید من رو گول بزنید.باید ازدواج کنید و حتما حتما چندتا چندتا بچه بیارید برای کشورتون.به جون عزیزاتون اگر دست من بود به زور همتون رو مجبور به ازدواج میکردم.به اجباری بودن سربازی اعتراض ندارید اونوقت به ازدواج اجباری اعتراض میکنید! حالم بهم میخوره از اینکه چشمم به یک جوون میفته که اینقدر بی تفاوت و پر توقع هست.دست همه جوونا دیگه رو شده.یک چیزایی مشخصه.همتون رو خوب میشناسم و می‌دونم چرا ازدواج نمیکنید.ولی اینجا نمی‌گم .فقط امیدوارم این طرح اجرا بشه تا شماها مجبور باشید ازدواج کنید.بدرود

    • Mr. Saxobeat خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

      .اولا که سر تا پای جملاتت چرنده خودتم خوب میدونی.
      ما هم امثال شماها رو خوب شناختیم.
      یه ادمی که واقعا معتقد به ازدواج باشه و بخواد از این طرح حمایت کنه اینجوری نمی نویسه.سعی میکنه ادله بیاره.
      اینجوری نوشتن فقط مختص یه گروه از افراده که باعث تشنج و بگو مگو بشن تا به اهدافشون بشن.و صد البته اعصاب خورد کن یه جامعه باشن.
      داداش اینجوری نوشتن دیگه حنایی نداره.ملت به اندازه تو نادان نیستن.

    • مهدي خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

      دلقک تو امثال توی دلقک هستن که تمام ملت رو به بازی گرفتن

    • فرزاد محمدی خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

      شما بیمار روانی هستی شما نمیتونی برای دیگران تصمیم گیری انجام بدید

    • آنتی رضا ستوده خرداد ۲۰, ۱۳۹۹

      ساقیت حسن فریدونه؟

    • علی خرداد ۲۲, ۱۳۹۹

      شای مخ، فکر کردی اینا به فکر جوانا هستن، نه داداش، اینا جمعیت میخوان، اینا گوشت دم توپ میخوان…

    • اندیشه خرداد ۲۳, ۱۳۹۹

      بجای تشدید عقده و کینه درون وجودت، کمی محبت درون خودت زنده کن. بحث ازدواج اجباری به کنار

  • ناشناس خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

    حاکمی به وزیر خود گفت:
    قوانینی تنظیم کن تا پدرِ این ملت رو در بیاریم!

    فردای آن روز وزیر نزد شاه آمد و قوانین را خواند…

    ۱.مالیات ۳ برابر فعلی!
    ۲.حقوق، رُبع عُرفِ بقیه کشورها!
    ۳.شاه، صاحب جان و مالِ همه مردم است!
    ۴.آروغ زدن ممنوع!!!

    شاه گفت:
    بند چهارم چه معنی دارد؟!

    وزیر:
    بند چهارم سوپاپ اطمینان است، بعدا متوجه معنی آن خواهید شد!

    وزرا قوانین را اعلام کردند…

    ملت گفتند:
    این که جان و مال ما از آن شاه باشد توجیه دارد چون ایشان صاحب قدرت است؛ ولی یعنی چه نتوانیم آروغ بزنیم؟!

    مردم برای اینکه از امرِ شاه نافرمانی کرده باشند در کوچه و پس کوچه آروغ می زدند و می گریختند!!!

    جلسات شبانه‌ی آروغ برگزار میکردند و هر گاه آروغ می زدند احساس میکردند که کاری سیاسی انجام می دهند!!

    ماموران هم مُدام در حال دستگیری افراد آروغ زن!! بودند و گاهی به منازل و رستورانها یورش میبردند و آروغ زنها را دستگیر می کردند!

    روزی شاه به وزیر گفت:
    الان معنی سوپاپ اطمینانی که گفتی را میفهمم!
    چون باعث شده که هیچکس به ۳ قانون اول توجهی نکند!

    این داستان آروغ زدن حکایت شعار آزادی ای است که برخی آقایان برای جوانان گذاشته اند…

    یعنی شما مشغول آزادی باشید و ما مشغول اختلاس…

    شما مشغول آزادی باشید و ما مشغول رانت بازی…

    شما مشغول آزادی باشید و ما مشغول جمع کردن ثروت…

    از ما شغل و ازدواجتان را نخواهید در عوض اگر خواستید در کوچه و پس کوچه نظربازی کنید کاری می کنیم کسی متعرض شما نشود

    مراقبیم کسی کاری نکند که دیگر نتوانید این پری رویان را راحت یک دل سیر نگاه کنید و اگر شد متلکی هم بیاندازید …

    اما از ما نخواهید که من ملزم باشم شرایط فرهنگی و اقتصادی رسیدن تو یه یکی از این پری رویان را فراهم کنم …

    تو فقط دزدکی حال کن و نسیه !!!

  • احمد خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

    سلام. اول از دخترها مالیات بگیرد بعد از پسرها

    • محمد خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

      شرایط کار و در آمد یه دختر کمتر از یه پسره و تازه دختر ها شاید تا ۳۰ سالگی هم نتونن کار پیدا کنن یا تو جامعه کار کنن خطر همیشه برای یه دختر در کمینه تا یه پسر یکم درک کن و فکر کن بعد حرفتو بزن

  • Ali خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

    حرف نزنی کسی نمیگه لالی?

    • فریبا خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

      با سلام
      واقعا مطرح کردن چنین مسائلی در دینی که انسان را دارای اختیار در تمام ابعاد زندگی نموده است از طرف یه عده آدم فرصت طلب مذهب نما ننگین و شرم اور است
      لعنت خدا بر هر بنده بدعت گذار نادرست باد
      خجالت بکشید با این طرز تفکرات شرم اور و ننگ آورتان

      • علی خرداد ۲۲, ۱۳۹۹

        بلاشک این دین نیست…

  • .علیرضا خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

    اگه دولت میخواد ازدواج را آسان کنه شغل ایجاد کنه کمک کنه مردم بتونن خونه بخرن حقوق ها رو افزایش بدن اونوقت ازدواج آسان میشه

    • علی زمانی خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

      دوستان جدی نگیرید!
      این طرح حتی در مجلس مطرح هم نخواهد شد.
      بیخیال

      • امیر خرداد ۲۰, ۱۳۹۹

        موضوع اصلی اجرای قانون نیست موضوع ما طرز تفکر موضوع اصلیه دوست من

        • علی خرداد ۲۲, ۱۳۹۹

          دیوونه زیاده داداش، ول کن.

  • حجت خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

    به همدیگه تبریک باید گفت با چنین نماینده ی نخبه ای.

  • حجت خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

    ممنون از آقای محمدتقی فاضل میبدی. حرفای اون نماینده ی نخبه رو خورد کرد زد تو سرش

  • طلبه خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

    ایشون به جای نظریه پردازی باید بیشتر مطالعه کنن ، نوع طرح ایشون حاکی از نداشتن علم و تراکم جهل هست ، واقعا طرح سفیهانه و وقیحانه ایی هست که از هر عاقلی به دوره .

  • اکبر خرداد ۲۰, ۱۳۹۹

    ارزوی هر انسان ازدواجه اما با کدوم شغل با کدوم خونه با کدوم پول دولت خرج زن گرفتن رو بده با وام بلاعوض شروع زندگی بده نامردم اولین نفر نباشم برا این طرح

  • محمد خرداد ۲۰, ۱۳۹۹

    به نظرمن اینگونه پیشنهادات،چهره روحانیت رو زیر سوال میبره….ودخالت اشکار در زندگی دیگران است

  • علی خرداد ۲۰, ۱۳۹۹

    چنین چیزی نه در سنت پیامبر و نه سنت امامان وجود دارد، ودر اسلام ازدواج مستحب موکد است، ولی در اسلام کار بر هر مرد و زنی فرض و واجب است. این حجت السلام باید مشخص کند به قوانین شریعت و نظر مجتهدین پایبند است یا اینهم از مکاتب انحرافی جدیدی است که مردم را از اسلام بیزار میکند. البته در اسلام به موازات تاکید بر ازدواج به اینکه با چه کسی ازدواج می کنی تاکید بیشتری شده است.

    • سعید خرداد ۲۱, ۱۳۹۹

      خدا همتونو لعنت کنه که به این روز انداختینمون …خدا و خوش نمیاد مردمو انقد عزیت کنید با این مسخره بازیاتون

  • Ali خرداد ۲۰, ۱۳۹۹

    واقعا که با سطح شعوری که شما دارین آقای ادریسی لطفا نظراتو واسه خودت نگه دار

  • احمد خرداد ۲۰, ۱۳۹۹

    دوستان این بلاهت یک فرد است، فردی که حتی آن قدر در مدیریت و تدبیر ضعیف است که نمی فهمد برای جلوگیری از کاهش جمعیت باید راهکارهای دیگر اتخاذ کرد ولی این راهی که عقل جن هم به آن خطور نمیکرد متوسل شد.
    اما دوستان این ناکارآمدی و ضعف یک فرد را نباید پای کل نظام نوشت بلکه باید انصاف داشت و حواسمان باشد که دشمن از این چنین اشتباهاتی سوء استفاده نکند

    • سعید خرداد ۲۱, ۱۳۹۹

      این ادم خود دشمنه دشمن دیگه به چی میگی بیان بکشنمون کشورم بگیرن راحت شیم بهتره ک

  • شهروند خرداد ۲۱, ۱۳۹۹

    سند مطلب رو چرا نزدید؟
    از کجا دارید نقل می‌کنید؟

  • ساسان خرداد ۲۱, ۱۳۹۹

    آقا من میخام ازدواج کنم البته فقط با خواهر و مادر ایشون.

  • صاد خرداد ۲۲, ۱۳۹۹

    سلام منم ۲۸ سالمه مجردم بیایید منو بازدواجونید البته به شرطی که خونه و ماشین و وام بلا عوض بهم بدین هههههههههههههههه این طرح مسخره مثل سربازی دخترا تصویب نمیشه بوی مذااااااااااکره میاد بوی مذاکره اختلاسی گرونی چیزی هم پشت این جنگ روانی هست دارن ذهن ملتو از موضوعات اصلی منحرف می کنن تا راحت اختلاس کنن ترامپ پیشنهاد مذاکره داده ظریف هم چراغ سبز نشون داده اگه دوهفته دیگه صدای رقص مذاکره بر پیکر شهید سلیمانی از بلندگوی دولت بلند شد هیچ تعجب نکنید .. آقا زرنگ باشید وارد این جنگ روانی نشید به گرونی و احتکار ومذاکره اعتراض کنید اینها همش حاشیه ست

  • صاد خرداد ۲۲, ۱۳۹۹

    سلام ا.ه.م اوهوم اوهوم

    منم ۲۸ سالمه مجردم بیایید منو بازدواجونید البته به شرطی که خونه و ماشین و وام بلا عوض بهم بدین هههههههههههههههه این طرح مسخره مثل سربازی دخترا تصویب نمیشه بوی مذااااااااااکره میاد بوی مذاکره اختلاسی گرونی چیزی هم پشت این جنگ روانی هست دارن ذهن ملتو از موضوعات اصلی منحرف می کنن تا راحت اختلاس کنن ترامپ پیشنهاد مذاکره داده ظریف هم چراغ سبز نشون داده اگه دوهفته دیگه صدای رقص مذاکره بر پیکر شهید سلیمانی از بلندگوی دولت بلند شد هیچ تعجب نکنید .. آقا زرنگ باشید وارد این جنگ روانی نشید به گرونی و احتکار ومذاکره اعتراض کنید اینها همش حاشیه ست

  • اندیشه خرداد ۲۳, ۱۳۹۹

    تنها چیزی که فکرمو به خودش مشغول میکنه اینه که چقدر مملکتمون پر از هرج و مرج و جهالته که یه روحانی با نوشتن چنین اراجیفی، تحت عنوان تحقیق و برنامه‌ریزی، حقوق دریافت میکنه و رفاه کافی کسب میکنه.

  • شاگرد تیر ۳, ۱۳۹۹

    ای کاش فقرا هم می تونستند نظر بدن چون برمبنای از بین بردن فقر این قوانین پیشنهاد شده
    قانون دوم: اگر کسی بعد از سن ۲۸ سالگی از ازدواج امتناع کرد از او ربع درآمد کسب و کار و صنعت یا مالیات از تجارت او گرفته می‌شود و به آن‌ها که می‌خواهند ازدواج کنند و گرفتار فقر هستند داده می‌شود.

    قانون هشتم: کسی که در دوره ازدواج اختیاری ازدواج کرد اگر فقیر بود به او در نزدیک ترین محل سکونت والدین در شهر خود زمینی یا منزل مسکونی یا مغازه ای برای کسب و کار که قابل برگشت باشد از طرف دولت ها و حکومت داده می شود.

  • .... خرداد ۲۶, ۱۴۰۰

    برو برو این شرو ورا رو به عربا بگو …..
    اینجا آدم حسابت نمیکنن…..