سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت شد؛ هنوز نیامده برای همسرش حکم صادر کرد

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت شد؛ هنوز نیامده برای همسرش حکم صادر کرد

دکتر سیما سادات لاری جوان دهه شصتی روز سه شنبه ۲۰خرداد ۹۹ به سمت سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب شد. دکتر نمکی وزیر بهداشت، دکتر سیما سادات لاری را به عنوان سخنگوی جدید وزارت بهداشت، جایگزین دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی سابق این وزارت خانه و سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا نمود. سیما سادات لاری مدرک تخصصی دکترای دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی همدان دارد.  سیما سادات لاری در ۱۴ آبان ۹۸ به عنوان رئیس دهمین جشنواره بین المللی سیمرغ نیز منصوب شده بود.

دکتر سیما سادات لاری قبلا عضو هیات علمی بخش رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی همدان بود و اولین دندانپزشکی است که به سمت سخنگوی وزارت بهداشت منصوب می شود. اینستاگرام و توییتر دکتر سیما سادات لاری در این لحظه ارائه نشده است که امیدواریم بزودی در اختیار رسانه ها قرار بگیرید.

دکتر سیما سادات لاری با حفظ سمت، به عنوان سخنگوی جدید وزارت بهداشت معرفی شده است. ایشان در حال حاضر، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت بود و وزیر بهداشت در حمکم انتصاب این بانوی جوان آورده است که سوابق ارزنده اجرایی و حسن سلوک دارد. وزیر بهداشت از دکتر سیما سادات لاری سخنگوی جوان وزارت بهداشت خواسته تا از سیاسی کاری پرهیز کند و امانت دار باشد.

وزیر بهداشت که از زمان اوج گیری کرونا، مطرح ترین چهره دولتی در رسانه های کشور محسوب می شود، از دکتر سیما سادات لاری در حکم انتصابش خواسته است تا قبل از بیان هر چیز در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، حتما با او رایزنی شود. موضوعی که شائبه عدم هماهنگی سخنگوی قبلی با وزیر بهداشت را تشدید می کند.

دکتر سیما سادات لاری
اطلاعات دکتر سیما سادات لاری در سایت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان

دکتر سیما سادات لاری قبلا گفته بودکه آسیب های روانی، ۲۴ درصد جامعه دانشجویان علوم پزشکی کشور را تهدید می کند. دکتر سیما سادات لاری  معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت قبلا در مصاحبه جنجالی با ایرنا گفته بود که اگر کانال هایی به جز گروه های مجازی دارای مجوز، توسط فعالان دانشجویی راه اندازی شود و دانشجویان در آن اقدام به نشر اکاذیب کنند در کمیته انضباطی با آنها برخورد قانونی می شود.

لاری در گفتگو با ایرنا مثالی از تخلف مجازی نیز ارایه داده بود: اگر دانشجویی مسایل مرتبط با دانشگاه نظیر بودجه آن را نشر داده و فردی نسبت به این موضوع شکایت کند به پرونده او رسیدگی می شود. . . .

حکم خاص خانم دکتر و ارتباط با اجبار در یادگیری طب سنتی!

در حکم انتصاب دکتر سیما سادات لاری به معاونت دانشجویی وزارت بهداشت در خرداد ماه سال ۱۳۹۸ ، وزیر بهداشت آورده بود:

متاسفانه عملکرد سال­ های گذشته مدیریت حوزه فرهنگ نتوانسته در علقه فرزندان این سرزمین در راستای ماندگاریشان موثر افتد و هر روز شاهد کوچ نخبگان رشته­ های مختلف دانشگاهی به کشورهای مختلف هستیم­. این شیوه غم­ انگیز که فرزندانمان را با خون دل و منابع محدود سال­ ها تربیت و در زمان ثمر­دهی تقدیم دیگران کنیم نیازمند واکاوی عمیق و یافتن راهکار مناسب است­.

تشکیل سر­یع کمیته­­­­ های بین­ بخشی جهت جذب نخبگان و بررسی راهکارهای فرهنگی و اقتصادی آن شدیدا” مورد نیاز است. شاید یکی از دلایل اصلی این کوچ بی­ وقفه و عدم پای­بندی و ماندگاری در سرزمین مادری در کنار سوء مدیریت­­ های دیگر عدم آشنائی جوانان با دیرینه فرهنگی غنی­ کشور است­­. دانشجوی ما با کلیه کتاب­ های مرجع علوم­ پزشکی جهان­ آشنا است ولی بزرگان علم و فرهنگ سرزمین خویش را نمی­ شناسد و این بی­ خویشتنی، ماندگاری در سرزمین­ های دیگر را تسهیل می­ کند. . . .

اینکه پس از گذشت یک سال از سر کار آمدن دکتر سیما سادات لاری در معاونت دانشجویی وزارت بهداشت، تا چه اندازه شرایط فرهنگی دانشجویان رشته های پزشکی افزایش یافته و با بزرگان علم و فرهنگ ایران زمین آشنا شدند، در هاله ای از ابهام است. اما الزام دیروز وزارت بهداشت مبنی بر گذراندن اجباری درس طب سنتی توسط دانشجویان رشته های داروسازی، دندان پزشکی و پزشکی، بخشی از این سناریو را بر ملا می کند.

حکم خانم دکتر برای همسرش!

دی ماه سال ۹۸ بود که سیما سادات لاری ، چند ماه پس از انتصابش به عنوان معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای همسرش دکتر حسن زائری لطف، حکمی صادر کرد و آقای همسر را به عنوان سرپرست مرکز مدیریت حوزه فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت منصوب کرد!

دکتر سیما سادات لاری در حکمش اورده بود که نظر به سوابق علمی و فرهنگی و تجربیات ارزنده حضرتعالی، شما را به این سمت منصوب می کنم و برای ایشان آرزوی موفقیت کرد! حکم دکتر سیما سادات لاری برای همسرش در حالی صادر شده بود که خود ایشان چند ماه بود که توسط وزیر بهداشت به معاونت دانشجویی وزارت خانه منصوب شده بود.

برای خانم سخنگو در سمت جدید آرزوی موفقیت داریم و امیدوارم شایسته سالاری و جوانگرایی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که یکی از تخصصی ترین وزارت خانه های کشور است در ایران عصر ۱۴۰۰، رونق یابد. اکنون سفیر ایران در مالزی و فنلاند نیز از بانوان توانمند هستند که به فال نیک میگیریم.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • سعید تیر ۱۴, ۱۳۹۹

    تو مملکت ما عرف و باب شده و با این وضع می خواهیم جهش اقتصادی هم داشته باشیم خیلی جالبه !!!

  • دانشجو مهر ۲۷, ۱۳۹۹

    دکتر لاری متولد اسفند ۱۳۴۷ هستن و همسرشون دکتر رامین کهایی متخصص کودکان در همدان هست.
    من نمیدونم واقعا چرا مطالب دروغ رو منتشر می کنید. پیگیری صحت اخبار برای سایت های خبری مثل شما نباید چندان سخت باشه