واکنش اینستاگرامی هنرمندان به انتشار نامشان در روزنامه منافقین

واکنش اینستاگرامی هنرمندان به انتشار نامشان در روزنامه منافقین

چند روز قبل بود که خبر فوت مرجان خواننده و هنرپیشه ی مشهور قبل از انقلاب منتشر شد. وی در سن ۷۲ سالگی در بیمارستانی در لس آنجلس به دلیل ایست قلبی درگذشت.

به دنبال انتشار این خبر تعدادی از چهره ها و هنرمندان ایرانی با انتشار تصویر یا اثری از این هنرمند قدیمی ایرانی در اینستاگرام خود، درگذشت او را تسلیت گفتند.

اما دیروز تصویری در فضای مجازی منتشر شد از جلد یکی از نشریات متعلق به گروهک تروریستی منافقین که واکنش های زیادی را در پی داشت. از قرار معلوم نشریه ی مجاهد که دیدگاه‌ های گروهک منافقین را بازتاب می‌ دهد، در یکی از شماره‌ های اخیر خود تصویر چند چهره ی مشهور ایرانی را روی جلد خود برده که درگذشت مرجان، خواننده و هنرپیشه ی قبل از انقلاب را تسلیت گفته بودند.

شهلا صافی ضمیر ملقب به مرجان که از خوانندگان مشهور پیش از انقلاب بود، بعد از انقلاب ۵۷ در ایران ماند اما در سال ۶۱ به خاطر عضویت در سازمان مجاهدین خلق و ارتباط با این گروه، به همراه همسرش دستگیر شد.

مرجان بعدها آزاد شد و ۱۷ سال بعد، یعنی در سال ۸۰ از ایران خارج شد و به آمریکا مهاجرت کرد. او بعد از خروج از ایران به ارتباط خود با سازمان منافقین ادامه داد و ترانه هایی سیاسی هم خواند.

انتشار نام و تصاویر چهره های مشهور ایرانی در روزنامه ی منافقین اما واکنش آن ها را در پی داشت. بسیاری از این چهره ها در صفحه ی اینستاگرامی خود نسبت به این اقدام گروهک تروریستی منافقین اعلام انزجار کردند. از قرار معلوم آن ها از پیشینه ی این خواننده ی قدیمی اطلاع نداشتند.

متین ستوده نوشت:

«خانم مریم رجوی، سرگروه مجاهدین خلق، شما سرگروه منفورترین گروهک سیاسی معاند ایران و مردم شریف ایران هستید که من تاکنون شناخته ام، بی جهت از پیام تسلیت اینجانب برای یک خواننده ی ایرانی قدیمی که اگر می دانستم با شما همکاری کرده به هیچ وجه این کار را نمی کردم به نفع خود برداشت نکنید و بدانید که اگر پای شما روزی به ایران می رسید من جزو اولین کسانی بودم که پیشقدم می شدم برای از بین بردن شما و خلاص شدن شما دنیا از دست تان.»

ستوده با افزودن هشتگ #مجاهدین_خلق_خائن در ادامه گفت:

«اینها تماماً حرف های دل و  شخص خود من هست بعد از اینکه دیدم روزنامه کثیف مجاهد به نفع خودش عکس من و همکارانم که برای بازیگر قدیمی ایران تسلیت گفته بودیم رو چاپ کردن و جوری وانمود کردن که انگار ما با این خایٔنین همدردی کردیم.»

تهمینه میلانی هم نوشت:

«شکایت به که بریم؟! خانم مرجان بازیگر و خواننده ی ایرانی چند روز پیش درگذشت. صورت و صوت ایشان را دوست داشتم ، به رسم ادب و احترام به پیشکسوتان هنر ، به خانواده و علاقمندان ایشان تسلیت گفتم. همیشه این کار را می کنم ، بی توجه به اینکه هنرمند مورد نظر ، چه گرایش سیاسی دارد. اما اولین بار است که گروهی (سازمان مجاهدین خلق) که گویا خانم مرجان به آنها سمپاتی داشته است، تسلیت من و عده ای از ورزشکاران و هنرمندان را همسویی با خانم رجوی اعلام کرده اند!!! در حالیکه شخص من، حتی خبر نداشتم خانم مرجان سمپات این سازمان هستند! از همینجا اعلام می کنم من بعنوان هنرمند منتقد، سمپات هیچ گروه و سازمان سیاسی نیستم ؛ و متاسفم که یک سازمان سیاسی ، بی توجه به شان انسان های آزاده ، چنین رفتار تبلیغاتی نادرستی با سواستفاده از اسامی مطرح هنر و‌ ورزش که قطعا نتیجه آن صدمه به اعتبار سازمان متبوع آنها خواهد بود، انجام داده اند! همچنین متاسفم برای افرادی که بدون توجه به حقیقت ، تنها بدلیل تضاد و دشمنی با سازمان مجاهدین خلق ، بی توجه به حقیقت ماجرا ، با توهین ، افترا و الفاظ زشت هنرمندان و ورزشکارانی که فوت خانم مرجان را تسلیت گفته اند ، مورد لطف قرار داده اند! در این میان ، افرادی چون من، که جرمشان فقط گفتن تسلیت فوت یک بانوی هنرمند خوش صداست ، شکایت به که بریم؟»

بهنوش بختیاری در استوری خود نوشت:

«من اگر در مورد بازیگر یا خواننده ای اظهار نظر می کنم فقط با نگاه به پیشینه هنری اون خواننده یا بازیگر هست و از پیشینه ی اعتقادی اکثر اون ها اطلاعی ندارم. قضاوت من بر اساس هنره.»

بیژن بنفشه خواه، رؤیا میرعلمی و خسرو احمدی با انتشار متنی مشترک اینگونه نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند:

«در پی سوء استفاده ی برخی رسانه های معاند سیاسی از استوری هنرمندان ذکر این نکته ضروری است که تنها جنبه ی هنری زندگی خانم خواننده ی درگذشته مدنظر اینجانب بوده و درج استوری یادبود این خواننده به هیچ عنوان تأییدی بر گرایش سیاسی و عقیدتی این هنرمند نمی باشد.»

بهرنگ علوی هم در پستی نوشت:

«هرگونه پیام تسلیت و تبریک برای هنرمند یا ورزشکار یا چهره ی مردمی به احترام خاطراتی است که او در حافظه ی جمعی ما ساخته است و لزوماً به معنای تأیید یا همسو بودن با خط فکری یا گرایشات سیاسی و اعتقادی آن شخص نیست.»

هانیه توسلی هم با انتشار تصویری از جلد نشریه ی مجاهد که یک ضربدر قرمز روی آن کشیده شده بود و با هشتگ های #سوء استفاده # شرم #رقت انگیز نسبت به این مسأله واکنش نشان داد.

خبر فوت این چهره ی قدیمی در بسیاری از رسانه های داخلی هم منتشر شد، امری که واکنش تند روزنامه ی کیهان را به دنبال داشت.

کیهان در اینباره نوشت: «با اعلام خبر مرگ یک خواننده-بازیگر فیلم فارسی و حامی ‌منافقین برخی سایت‌های مدعی اصلاح‌طلبی به عزاداری پرداختند! این خواننده در سال‌های اخیر نیز در اجتماعات سازمان ‌تروریستی منافقین شرکت می‌کرد و برای آنها با موضوع براندازی جمهوری اسلامی آواز می‌خواند. با اعلام خبر مرگ او حالا سایت‌ها و خبرنگاران مدعی اصلاح‌طلبی برای یکی از حامیان قاتلان ۱۷ هزار شهید ‌ترور،‌ گریبان چاک می‌کنند و او را صرفا یک هنرمند جا می‌زنند.»

 

روزیاتو نیز بدین وسیله مراتب انزجار خود را از گروهک تروریستی منافقین که تاکنون خون بسیاری از ایرانیان بی گناه را ریخته اند، اعلام می دارد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • محمد خرداد ۲۲, ۱۳۹۹

    در منفور بودن گروهک منافقین شکی نیست. بیشترین دشمنی منافقین با خاتمی در زمان ریاست جمهوری بوده که تونسته با دیپلماسی خارجی این گروهک را در لیست تروریسیتی جهان قرار بده
    اما کیهان که همیشه در حال بهره برداری سیاسیه