سیاتل آمریکا سقوط کرد؛ هشدار ترامپ و واکنش فرماندار واشنگتن و شهردار سیاتل

سیاتل آمریکا سقوط کرد؛ هشدار ترامپ و واکنش فرماندار واشنگتن و شهردار سیاتل

بخشی هایی از شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا در تصرف معترضان قرار گرفته است. فعالان مسلح وابسته به گروه «آنتی‌فا» بخش‌هایی از سیاتل را تصرف کرده و قصد دارند مناطق تحت تصرف خودشان را گسترش بدهند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم ساعاتی پیش در توییتی به فرماندار و شهردار سیاتل آمریکا هشدار داد تا اگر سریع نسبت به باز پس گیری شهر اقدام نکند، وارد عمل می شود و احتمالا ارتش را روانه سیاتل خواهد کرد. معترضان پس از سقوط سیاتل، تابلو به شهر خوش آمدید را نصب کردند.

ترامپ در توییت خود نوشته بود که اگر شهر را پس نمی گیرید، من این کار را خواهم کرد و این آنارشیست های زشت باید فورا متوقف شوند. جی اینزلی، فرمانده چپ رادیکال در ایالت واشنگتن و جنی دورکارن، شهردار شهر سیاتل، مخاطبان توییت تهدید آمیز ترامپ هستند. ترامپ گفته بود که کشور بزرگ آمریکا، تا کنون چنین چیزی را ندیده بود. سقوط سیاتل، بازتاب های گسترده ای در رسانه ها داشته است.

رییس‌جمهوری آمریکا در تازه‌ترین توئیت خود نوشت: شهردار سیاتل درباره تسخیر شهرش توسط آنارشیست‌ها می‌گوید: این یک تابستان عاشقانه است. این لیبرال‌دموکرات‌ها فهمی ندارند. تروریست‌ها شهرهای ما را می‌سوزانند و غارت می‌کنند و آنها صرفاً فکر می‌کنند این امر و حتی کشتار، جالب است!

ترامپ پس از اظهار نظر درباره قتل جورج فلوید، سیاه پوستی که توسط پلیس نژاد پرست آمریکا به طرز فجیعی به قتل رسیده بود، مورد انتقاد شدید است. اوضاع به گونه ای شده است که در ده ها ایالت آمریکا این هفته، حکومت نظامی اعلام شده بود و دیشب خبر رسید که مردم به سوی پلیس در کالیفرنیا، تیر اندازی کرده اند. موج ضد نژاد پرستی که از قتل جورج فلوید سیاه پوست آغاز شده، همه امریکا و جهان را در بر گرفته است. ترامپ چندی پیش از گارد ملی خواست تا از واشنگتن عقب نشینی کنند.

ترامپ پس از سقوط شهر سیاتل آمریکا، معترضان را تروریست های داخلی خطاب کرد. معترضان، مناطق بدون پلیس را ناحیه خود مختار اعلام کردند. معترضان در شهر سیاتل، خیابان های اطراف کنگره ایالتی واشنگتن را تحت کنترل خود در آورده و پلیس را مجبور کردند تا منطقه را ترک کند. ان ها تابلویی نصب کردند که روی  آن نوشته شده بود: به کپتال هیل، منطقه خود مختار خوش آمدید.

سقوط سیاتل
تصویری از معترضان در شب سقوط شهر سیاتل آمریکا
سقوط سیاتل
معترضان در شهر سیاتل
سقوط سیاتل
دیوارنوشته ها و بنرهایی که معترضان پس از سقوط سیاتل در خیابان های اصلی نصب کرده اند
سقوط سیاتل
تصویری از سقوط سیاتل و تابلوهای کپتال هیل

فرمانده واشنگتن و شهردار سیاتل، انتقادات ترامپ را تمسخر کرده و به خطاب به ترامپ گفت که به سنگرت برگرد. شهردار سیاتل در حمایت از سقوط این شهر توسط معترضان، هشتگی در حمایت از جنبش زندگی سیاهان مهم است، منتشر کرد. هشتگ BLACKLIVESMATTER پس از قتل جورج فلوید، مهم ترین هشتگ در هفته های اخیر در شبکه های اجتماعی است. میلیون ها تصویر و ویدیو روی این هشتگ در اینستاگرام و توییتر تگ شده است.

سقوط سیاتل
بیش از ۲۰ میلیون عکس روی هشتگ seattle تگ شده است

فرماندار واشنگتن نیز در توئیتی نوشت: مردی از حکومت کردن کاملاً ناتوان است باید از امور ایالت واشنگتن دور بماند.

تصاویر و ویدیوهای جدید از سقوط شهر سیاتل و پورتلند را در هشتگ SEATTLE‌ در اینستاگرام مشاهده کنید که در این لینک قرار دارد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • نامجو خرداد ۲۴, ۱۳۹۹

    بسم الله. طوری خبر رو نوشتید که انگار داعش سیاتل رو گرفته! این طرح رو رئیس پلیس شهر با همکاری شهردار ( که هر دو خانم هستن) اجرا کردن و پلیس رو از منطقه بیرون کردن تا یک منطقه خالی از پلیس رو برای معترضا ایجاد کنن. این منطقه به صورت یک ناحیه اجتماعی خودمختار دراومده که در اون هیچ پولی رد و بدل نمیشه و جوانان با هم فیلم نگاه میکنن و موسیقی میزنن و آشپزی میکنن و برای بی خانمان ها غذا و مواد خوراکی مجانی پخش میکنن. اینکار اتفاقا با استقبال مقامات شهری رو به رو شده و به این قضیه مثل یک آزمایشگاه اجتماعی نگاه میکنن. البته خدمات اضطراری شهری همچنان در صورت نیاز وجود داره مثل اورژانس و آتش نشانی و حتی در صورت رخدادن هرج و مرج و خشونت پلیس هم در دسترسه. جالبه که تا شهردار شهر و فرماندار ایالت نخوان رئیس جمهور نمیتونه کاری کنه!
    البته که چنین چیزی در کشور ما اصلا قابل درک نیست و اگر چنین اتفاقی در یکی از شهرهای ما بیوفته، کاملا واضحه چه سرنوشتی در انتظار معترضان و مقامات شهریه! البته حتی بسیاری از کشورهای دموکراتیک هم چنین آزادی برای معترضان وجود نداره.
    در ضمن اورگون که به جز تظاهرات خبری از سقوط و اعلام استقلال و انقلاب نبوده!