جزییات تازه در مورد دستگیری قاضی فراری در رومانی و جاسوس دخیل در ترور حاج قاسم

جزییات تازه در مورد دستگیری قاضی فراری در رومانی و جاسوس دخیل در ترور حاج قاسم

به گزارش ایسنا سخنگوی قوه قضاییه در جریان مراسم معرفی رییس جدید سازمان زندان ها جزییاتی از دستگیری قاضی منصوری ، متهم فراری در ماجرای پرونده اکبر طبری و همچنین جاسوسی که اطلاعات مربوط به رفت و آمدهای حاج قاسم سلیمانی را در اختیار آمریکا قرار داده بود ارائه داد. غلامحسین اسماعیلی در مورد دستگیری قاضی منصوری در کشور رومانی با تایید این خبر چنین گفت: « این فرد در رومانی دستگیر شده است اما به دلیل شیوع کرونا چون هیچ پروازی انجام نشده فعلا به ایران آورده نشده است».

قاضی-منصوری-و-سید-محمود-موسوی-مجد
غلامحسین اسماعیلی ، سخنگوی قوه قضاییه

غلامرضا منصوری که قبل از فرار به رومانی سمت قاضی اجراییات لواسان را داشت متهم به دریافت رشوه  ۵۰۰ هزار یورویی در ماجرای پرونده تخلفات و ارتشاء اکبر طبری، معاون اجرایی سابق قوه قضاییه است که خبر سفر او به آلمان و اسپانیا برای درمان مطرح شده و ویدیویی از او که خبر از بازگشت داوطلبانه اش به کشور می داد نیز در روزهای گذشته منتشر شده بود. با وجود ادعاهایی که قاضی منصوری در این فایل ویدیویی داشت وی ظاهراً برخلاف ادعای خود هیچگاه به سفارت ایران در کشور محل اقامتش مراجعه نکرده و اکنون دستگیر (احتمالاً توسط اینترپل) و در شرایط بازگرداندن به کشور به سر می برد.

قاضی-منصوری-و-سید-محمود-موسوی-مجد
قاضی منصوری

اسماعیلی صحبت های منصوری در قالب آن فایل ویدیویی را «تبلیغاتی» توصیف کرده و تصریح می کند که این قاضی فراری قصد بازگشت به ایران را نداشته است. منصوری در پیام ویدیویی خود گفته بود که «صد درصد به کشور» باز خواهد گشت و به عدالت دستگاه قضایی ایمان کامل دارد. وی مدعی شده بود که در سال ۱۳۹۷ از قوه قضاییه بازنشسته شده و برای درمان بیماری صعب العلاج خود به خارج از کشور رفته است.

قاضی-منصوری-و-سید-محمود-موسوی-مجد

بعضی خبرها حاکی از این بود که این فرد با خارج کردن چندین میلیون دلار پول از ایران توانسته تابعیت یک کشور اروپایی را بدست آورده و مدتی است با فرزند خوانده خود در این کشور زندگی می کند. برخی در ابتدا اعلام کردند که قاضی منصوری در بیمارستان دکتر سمیعی در هانوفر آلمان بستری است که این موضوع با تکذیب دکتر سمیعی مواجه شد.

همچنین خبر دیگر سخنگوی قوه قضاییه در مورد سید محمود موسوی مجد ، جاسوس محکوم به اعدام بود که اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگاران در این باره چنین گفت: «این پرونده مربوط به سال ۹۸-۹۷ است و متهمین دیگر پرونده را حضور ذهن ندارم. حکم این شخص صادر شده و قطعیت پیدا کرده است. دستگیری موسوی مجد ربطی به حادثه تروریستی شهادت سردار سلیمانی ندارد». این سخنان در حالی است که پیش از این منابعی از قوه قضاییه علت محکومیت این جاسوس را دست داشتن در شهادت سردار سلیمانی از طریق دادن اطلاعات رفت و آمدها و محل استقرار او به منابع اطلاعاتی آمریکایی عنوان کرده بودند.

قاضی-منصوری-و-سید-محمود-موسوی-مجد
سید محمود موسوی مجد

اسماعیلی در مورد نحوه جاسوسی این فرد و چگونگی آن نیز تصریح کرد: «در سنوات قبل به لحاظ ارتباطی که با این مجموعه داشته، اطلاعاتی در حوزه دفاعی و نظامی ما به ویژه در ارتباط با وزارت دفاع و نیروی قدس سپاه و تردد‌ها و اقامت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ را به سرویس سیا و موساد داده است». وی سید محمود موسوی مجد را ساکن سوریه دانسته و از سوءاستفاده وی از ارتباطش با نیروهای مستشاری ایران در این کشور گفت: «ارتباط این جاسوس به لحاظ اینکه مقیم سوریه بوده و خانواده اش مقیم سوریه هستند، در همان کشور با نیرو‌های مستشاری ایران بوده و اطلاعاتی را از حوزه فعالیت آنها و وزارت دفاع جمع‌آوری می‌کرده و به دشمن می‌داده است».

قاضی-منصوری-و-سید-محمود-موسوی-مجد

در روزهای اخیر تصاویری از موسوی مجد در رسانه ها منتشر و اعلام شده بود که وی به جرم جاسوسی برای سیا و موساد به اعدام محکوم شده است.

بیشتر بخوانید: مصطفی نیاز آذری کیست؟ متهم فراری پرونده ارتشاء اکبر طبری

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود