روستای عاری از کرونای ایتالیا خانه هایش را یک یورو می فروشد

روستای عاری از کرونای ایتالیا خانه هایش را یک یورو می فروشد

اگر فکر می کنید که رویای داشتن خانه در یک روستای خوش منظره ی ایتالیایی فراتر از بودجه ی شما است، برنامه ای برای افزایش ساکنان در یکی از روستاهای ایتالیا ترتیب داده شده که این رویا را می تواند محقق کند.

همیشه آرزوی تان بوده در ایتالیا زندگی کنید؟

این امر حالا امکان پذیر شده و با پرداخت تنها یک یورو می توانید صاحب خانه ای در روستای چینکوفروندی، در جنوب ناحیه ی کالابریای ایتالیا شوید.

این طرح رویایی می تواند در اولویت فهرست عریض و طویل کارهایی قرار بگیرد که انجام آن ها را برای روزهای بعد از پایان شیوع ویروس کرونا در نظر داریم.

این فرصت فوق العاده شاید خوب تر از آن باشد که واقعی به نظر برسد، اما چنین طرح هایی در سال های اخیر در ایتالیا رواج بیشتری پیدا کرده اند.

سیاستمداران بلند پروازی که تلاش دارند تعداد ساکنان مناطق روستایی ایتالیا را افزایش دهند، در تلاش برای ترغیب مردم به نقل مکان به این مناطق، ملک های ارزان قیمت زیادی را برای فروش گذاشته اند.

و البته دیدن تصاویر روستای خوش منظره ی چینکوفروندی می تواند هر کسی را وسوسه کند.

یک مزیت این منطقه این است که هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در آن گزارش نشده.

روستای چینکوفروندی رو به سواحل دریاهای یونان و تیرنی منظره دارد و فقط ۱۵ دقیقه تا ساحل فاصله دارد.

اما این روستا گرچه با جاذبه های طبیعی احاطه شده، به دلیل قرار گرفتن در امتداد پارک ملی وسیع اسپرومونته، بخش زیادی از این منطقه در حال حاضر خالی است.

میکل کونیا شهردار منطقه در مصاحبه با سی ان ان گفته: «یافتن صاحبان جدید برای بسیاری از خانه های رها شده ای که داریم نقشی کلیدی در برنامه ای دارد که برای احیای بخش های از دست رفته و مورد غفلت قرار گرفته ی شهر به راه انداخته ام.»

«من در آلمان بزرگ شدم. پدر و مادرم به آنجا مهاجرت کرده بودند و من بعدها برگشتم تا سرزمین خودم را حفظ کنم.»

«طی دهه ها افراد خیلی زیادی از اینجا رفته و خانه هایشان را خالی رها کرده اند. ما نمی توانیم تسلیم این تصمیم آن ها شویم.»

مالکان آینده ی خانه های این روستا برای اینکه خانه به آن ها تعلق گیرد ابتدا یک یورو پرداخت می کنند و بعد تا زمانی که بازسازی خانه به پایان برسد سالانه ۲۵۰ یورو بابت بیمه می پردازند.

اگر مالکین خانه ها هزینه ی بازسازی ها را ظرف ۳ سال پرداخت نکنند ۲۰ هزار یورو جریمه خواهند شد.

به گفته ی کونیا: «می خواهیم وقتی خریدار جدیدی به پروژه می پیوندد یک جور تضمین ایجاد کنیم.»

«هزینه ی حق بیمه بسیار اندک است و کار بازسازی با توجه به دنج و کوچک بودن خانه ها چیزی بین ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار یورو خرج برمی دارد.»

خانه هایی که در این روستا به فروش گذاشته شده اند قبلاً به کشاورزان، چوپان ها و کارگرها تعلق داشتند.

در حال حاضر امکان خرید ۱۲ خانه در این روستا فراهم شده اما این قول داده شده که در صورت وجود تقاضا خانه های بیشتری برای فروش گذاشته شود.

به گفته ی کونیا: «اگر تقاضا زیاد باشد می توانم بقیه ی ساختمان ها را هم که دهه ها است خالی از سکنه باقی مانده اند و صاحبان قدیمی آن ها معلوم نیست حالا کجا هستند را مصادره کنم.»

منبع: mirror
یک نظر

ورود

  • لیلی دی ۱۳, ۱۴۰۱

    سلام چقدر خوبه من خریدارم چطور باید خرید بایستی به ایتالیاسفرکرد یاازایران برای خرید میشه اقدام کرد ممنون زودتر جواب بدین