گشتی در برج روما رزیدنس کامرانیه و ماجراهای رسول دانیال زاده و اکبر طبری

گشتی در برج روما رزیدنس کامرانیه و ماجراهای رسول دانیال زاده و اکبر طبری

برج روما رزیدنس در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع در منطقه کامرانیه شمالی تهران قرار دارد که در محدوده شهرداری منطقه ۱ قرار می گیرد و مرکز مخابرات جماران، تغذیه کننده خطوط مخابراتی آن است.

روما رزیدنس شامل شصت و پنج واحد مسکونی است که به صورت چلیپا ساخته شده و همه واحدها از نور مناسب برخوردار است که موضوعی مهم برای طراحی معماری مکان های مسکونی در پایتخت است. در طبقات اول تا پنجم برج روما رزیدنس کامرانیه، واحد هایی با متراژ سیصد و پنجاه تا چهارصد متر واقع شده که در هر طبقه، شش واحد با چهار سبک معماری و دکوراسیون داخلی متفاوت، وجود دارد.

در طبقات ششم تا سیزدهم روما رزیدنس، دو واحد ششصد متری و دو واحد چهارصد متری قرار دارد. در طبقات چهاردهم و پانزدهم برج روما رزیدنس کامرانیه، ۲ واحد پنت هاوس ۹۲۶ متری در هر طبقه و یک واحد پنت هاوس ۱۴۰۰ متری دوبلکس قرار دارد که گویا یکی از سلبریتی های میلیاردر ورزش ایران در آن سکونت دارد. مهندس معمار برج روما رزیدنس کامرانیه، مهندس فرزاد دلیری و مالک در زمان ساخت نیز مهندس رسول دانیال زاده (معروف به سلطان فولاد ایران) معرفی شد. سایت طراح برج روما رزیدنس در نشانی ibb.ir قرار دارد.

 مجتمع در یکی از بهترین مناطق مسکونی تهران با امکان دسترسی آسان به سایر نقاط شهر از طریق شریانهای اصلی تهران، قرار گرفته. گفتنی است زمین روما رزیدنس با طول ۷۱ متر به خیابان کامرانیه و با طول ۶۳ متر به خیابان شیبانی مشرف است. ورودی اصلی روما رزیدنس و واحدهای تجاری در خیابان کامرانیه قرار گرفته و با هدف سهولت در رفت و آمد خودروهای ساکنین، ورودی پارکینگ در خیابان شیبانی جانمایی شده است.

نکته ای که درباره این برج لاکچری شمال پایتخت باید بدانیم آن است که واحدهای شمال غربی و جنوب غربی دارای پلان معماری مشابه اما به صورت قرینه است. هم چنین واحدهای شمال شرقی و جنوب شرقی نیز به همین صورت طراحی شده است. در ضمن، واحدهای شمالی و جنوبی نیز دارای دو تیپ معماری مختلف است.

در جریان بررسی پرونده اختلاس اکبر طبری (معاون اجرایی حوزه ریاست سابق قوه قضاییه)، او متهم به دریافت رشوه از رسول دانیال زاده (مالک برج روما) است. او واحدی از این برج را به منظور تلاش برای تبرئه رسول دانیال زاده از برخی اتهامات، دریافت کرده بود.

از مفسدان اقتصادی پرونده اکبر طبری، رسول دانیال زاده (مالک  شرکت فولاد گیان) است که حمایت بی‌دریغ اکبر طبری از وی منتهی به صدور قرار منع تعقیب در برخی از پرونده‌های وی شده است. ۳ واحد لوکس مسکونی در ساختمان لومار و ۳ واحد در ساختمان فلورانس دریافتی اکبر طبری از رسول دانیال زاده بوده است.

رسوال دانیال زاده ابر بدهکار بانکی و اسپانسر اعظم حسین فریدون، برادر رئیس جمهور است که به زندان اوین رفت.

روما رزیدنس
تصویری از نمای ورودی برج روما رزیدنس کامرانیه
تصویری از استخر برج روما رزیدنس کامرانیه
تصویری از معماری نمای برج روما رزیدنس کامرانیه
تصویر سمت راست، مبلمان و دکوراسیون اتاق پذیرایی طبقات اول تا پنجم و عکس سمت چپ نیز تصویر لابی و نوع طراحی شیک و نور پردازی با تناژ گرم برج روما رزیدنس است که همچون هتل های ۵ ستاره لوکس، دیزاینی منحصر به فرد در مقایسه با بسیاری از برج های لوکس شمال پایتخت دارد
تصویری از طراحی دکوارسیون آشپزخانه و نوع نور پردازی سقف و طراحی کف و کابینت های لوکس و شیک برج روما رزیدنس و عکس سمت چپ نیز دیزاین اتاق خواب را به نمایش گذاشته است
روما رزیدنس
دکوراسیون داخلی لاکچری واحدهای بالای ۴۰۰ متر روما رزیدنس کامرانیه

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • بنام مرداد ۲۴, ۱۴۰۰

    یکی از عکسهای مربوط به نما با زمینه مشکی و کرم مربوط به مجتمع چناران پارک الهیه است نه روما رزیدنس که آن هم طراحیش به عهده مهندس دلیری بوده است