فستیوال گوشت سگ چین علیرغم مخالفت ها و قانون جدید برگزار شد

فستیوال گوشت سگ چین علیرغم مخالفت ها و قانون جدید برگزار شد

تحول تابستانه که امسال مصادف با ۲۰ ژوئن بود آغاز فستیوال گوشت سگ چین موسوم به یولین (Yulin) بود. فعالان حقوق حیوانات که سال ها برای تعطیل کردن این فستیوال تلاش داشتند امیدوار بودند که امسال این فستیوال سگ گشی به دلیل شیوع ویروس کرونا و قوانین تازه ای که در چین در مورد سگ ها وضع شده برگزار نشود. در فستیوال یولین هزاران سگ زنده و مرده برای مصرف گوشتشان به فروش می رسند، سگ هایی که در شرایطی بسیار هولناک و غیرانسانی بزرگ شده و نگهداری می شوند.

فستیوال گوشت سگ چین

بدنبال شیوع ویروس کرونا، چین دسته بندی سگ در رده احشام را به حیوان همراه و همدم انسان تغییر داد، اقدامی که بسیاری از گروه های طرفدار حقوق حیوانات آن را نشانه ای از حرکت به سمت ممنوع کردن مصرف گوشت سگ در این کشور می دانستند. همچنین دو شهر شنژن و ژوهای نیز مصرف گوشت سگ و گربه را همزمان با این قانونگذاری جدید در چین ممنوع اعلام کرده بودند. اما علیرغم این قوانین و ممنوعیت ها و همچنین گزارش هایی مبنی بر کاهش علاقه مردم این کشور به گوشت سگ، گزارش ها نشان می دهد که این اقدامات برای متوقف کردن فستیوال گوشت سگ چین یا همان یولین کافی نبوده و امسال نیز این فستیوال در حال برگزاری است.

فستیوال گوشت سگ چین

اگر چه فستیوال ۱۰ روزه یولین امسال نیز رخ داد اما فعالان حقوق حیوانات امیدوارند که قانون جدید چین در مورد سگ ها بتواند مانع از برگزاری فستیوال گوشت سگ چین در سال آینده شود. پیتر لی، کارشناس سیاستگذاری چینی مرتبط با سازمان بین المللی جامعه انسانی در این باره چنین گفته است: «امیدوارم که یولین نه تنها به خاطر حیوانات بلکه سلامت و امنیت مردم آن تغییر کند. اجازه تجمعات گسترده برای تجارت کردن و مصرف گوشت سگ در بازارها و رستوران های شلوغ در جریان این فستیوال خطر بزرگی برای سلامت عمومی به شمار می آید».

فستیوال گوشت سگ چین

سالانه بیش از ۱۰ میلیون قلاده سگ در چین به خاطر گوشتشان در ایام ورود به تابستان کشته و خورده می شوند. علاقه به گوشت سگ در چین چنان شایع است که برخی دست به دزدیدن سگ های خانگی دیگران زده و به شکار سگ های ولگرد در کوچه و خیابان می پردازند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید در مورد فستیوال «مرد سوزان» در بیابان نوادا و قوانین آن بدانید

منبع: people
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • vahid تیر ۴, ۱۳۹۹

    کارد بخوره اون شکماشون رو که این عوضی نباشن همین نکبتی رو که به دنیا زدن کم نیست…..

  • hi تیر ۴, ۱۳۹۹

    واقعن درک نمیکنم چرا اینقدر روی سگ حساس هستن. نه این که بد باشه کارشون ولی خب این همه حیوون داره پرورش داده میشه بعد میکشن . اینم همون . بین انسان تبعیض کم بود به حیوانات هم رسید !!

  • چنگیز خان آبان ۱۳, ۱۳۹۹

    چنگیز خان گفته روزی از اینکه چینی ها را به طور کامل قتل عام نکردم بر من لعنت خواهید فرستاد ،، امروز همین روز است ،، احمق های خفاش خور که باعث شیوع ویروس چینی در سراسر جهان شدند

  • Sad only بهمن ۲۴, ۱۴۰۰

    .Very sad