نتایج تحقیقات جدید: مردانی که گربه خانگی دارند چندان برای زنان جذاب نیستند

نتایج تحقیقات جدید: مردانی که گربه خانگی دارند چندان برای زنان جذاب نیستند

خبر بدی برای علاقمندان به حیوانات خانگی بخصوص گربه ها داریم: مردانی که گربه دوست دارند شانس زیادی برای جلب توجه زنان ندارند. این خلاصه نتایج تحقیقی است که توسط دانشگاه ایالتی کلرادو انجام شده و نتایج آن نشان داده احتمال اندکی وجود دارد که زنان به مردانی که گربه خانگی داشته و با آن عکس می گیرند جواب مثبت دهند. محققان به صدها زن تصاویر دو مرد را نشان دادند، تصاویری که با یا بدون حضور گربه بود. پاسخ های این زنان نشان داد که شانس مردان برای جلب توجه زنان بسیار کمتر خواهد بود اگر با گربه عکس گرفته باشند.

چگونه نظر زنان را به خود جلب کنیم

به گفته کارشناسان مردانی که گربه در دست دارند کمتر دارای صفات مردانه و بیشتر عصبی، بله قربان گو و بیش از حد مهربان تلقی می شوند که از نظر زنان بر پاسخ مثبت دادن آن ها تاثیر منفی می گذارد. وقتی تصویر بدون گربه مردان نشان داده شد، ۳۸ درصد از زنان گفتند که احتمال قرار گذاشتن آن ها با این مردان محتمل یا بسیار محتمل است در حالی که ۳۷ درصد آن ها اعلام کردند ممکن است رابطه جدی (ازدواج) با این مردان را مد نظر قرار دهند. اما تصاویر همان مردان در حالی که گربه در دست داشتند باعث تغییر عقیده زنان شده و درصدهای گفته شده در هر دو مورد به عدد ۳۳ درصد کاهش یافت.

چگونه نظر زنان را به خود جلب کنیم

همزمان، درصد زنانی که اعلام کردند به هیچ عنوان با چنین مردانی وارد رابطه نمی شوند از ۹ درصد در حالت بدون گربه به ۱۴ درصد در حالت با گربه تغییر پیدا کرد. وقتی که تصویری از مرد اول بدون حضور گربه به زنان نشان داده شد، ۴۰ درصد از ان ها اعلام کردند که به احتمال فراوان یا قطعاً با وی قرار نخواهند گذاشت. اما وقتی تصویر همان مرد با گربه به شرکت کنندگان نشان داده شد، این عدد به ۴۵ درصد افزایش یافت. به همین ترتیب، ۴۱ درصد از شرکت کنندگان در حالت بدون گربه گفته بودند که احتمالاً با او وارد رابطه جدی نخواهند شد اما با ورود گربه به ماجرا این عدد به ۴۵ درصد افزایش یافت.

چگونه نظر زنان را به خود جلب کنیم

در کل از ۷۰۸ زن ۱۸ تا ۲۴ ساله برای شرکت در این تحقیق آنلاین کمک گرفته شده بود. به گفته محققان، نتایج این تحقیق ممکن است نتیجه کلیشه های فرهنگی بسیار قدیمی در مورد مالکان سگ و گربه باشد که این افراد را بیشتر احساساتی و کمتر دارای خصوصیات مردانه می دانند. این محققان در مقاله خود در این باره چنین نوشته اند که مردانی که به گربه علاقه دارند در کل مردانی با ویژگی های کمتر مردانه در نظر گرفته می شوند: «زنان مردان دارای ژن های خوب را ترجیح می دهند که عموماً دارای ویژگی های مردانه توصیف می شوند. به وضوح، حضور یک گربه این ذهنیت را در آن ها کاهش می دهد».

چگونه نظر زنان را به خود جلب کنیم

تحقیقات دیگری که سال گدشته انجام شد نشان داد که افراد دارای گربه خانگی برخلاف تصور، دارای افسردگی یا اضطراب نبوده و نگهداری از گربه خانگی ارتباطی با تنها بودن (مجردی) یا نبودن آن ها ندارد.

بیشتر بخوانید: چرا برخی مردان از رابطه دوستانه با همجنس‌های خود بیشتر راضی اند تا روابط با زنان؟

منبع: cnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود