افزایش قیمت بلیت سینما همزمان با بازگشایی سینماها

افزایش قیمت بلیت سینما همزمان با بازگشایی سینماها

سینماهای کشور بعد از ماه ها تعطیلی به خاطر شیوع کرونا بالاخره از ابتدای تیرماه با رعایت پروتکل های بهداشتی مجددا بازگشایی شدند و حالا در یک شوک خبری، افزایش قیمت بلیت سینما بسیاری از علاقمندان به فیلم و صنعت سینما را نگران کرده است. مشخص شده که وب سایتهای آنلاین فروش فیلم ها، بلیت فیلم های در حال اکران را با قیمت ۲۲ هزار و پانصد تومانی به مردم عرضه می کنند. شاید بد نباشد اشار کنیم که چندی قبل قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران خبر داده بود امسال بلیت سینماها گران نمی شود.

علی سرتیپی تهیه کننده و رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران در واکنش به انتشار خبر افزایش قیمت بلیت سینما مدعی شد که افزایشی رخ نداده و قیمت بلیت سینماها همان ۲۰ هزار تومان است و صرفا ارزش افزوده و سه درصد حق خرید (به مبلغ ۲۵۰۰ تومان) به آن اضافه شده است که به اداره مالیات پرداخت می شود. مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش نیز در این ارتباط گفت که هیچ‌گونه افزایش قیمت بلیت سینما نداشتیم.

در حال حاضر بلیت فیلم های در حال اکران بسته به نوع سینما با قیمت های زیر عرضه می شود:

  • سینما‌های مدرن: ۲۲ هزار و پانصد تومان
  • سینما‌های ممتاز: ۱۶ هزار تومان
  • سینما‌های درجه یک: ۱۳ هزار تومان

گفتنی است با توجه به شیوع کرونا، در برهه کنونی بلیت سینما ها صرفا به صورت آنلاین و تا پنجاه درصد ظرفیت سالن های نمایش عرضه می شود.

راه اندازی سامانه سمفا

قیمت بلیت سینما

اواخر اردیبهشت ماه امسال محمدرضا فرجی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی از راه اندازی سامانه بلیط فروشی موسوم به سمفا خبر داد که همزمان با بازگشایی مجدد سینماهای کشور آغاز به کار کرده و قرار است مشکلات اکران به شیوه قدیم را برای صاحبان سینماها برطرف کند.

به گفته فرجی یکی از مهم‌ترین نکات در جریان این طرح آن است که قیمت بلیت سینما همزمان با پرداخت پول از سوی مخاطب قابلیت تقسیم دارد و بلافاصله سهم سینما، سهم فیلم و مالیات بر ارزش افزوده به ذینفعان پرداخت خواهد شد.

با آغاز به کار چهار درگاه فروش بلیت به نام های آپ، ایرانتیک، سینما بلیت و سینما تیکت، میزان فروش هر فیلم به تفکیک روز، سالن، سانس، قیمت بلیت و فروشنده (نام درگاه فروش) در قالب جدولی از سوی سمفا منتشر شد که در ادامه میتوانید آن را دانلود نمایید:

جدول اطلاعات فروش کلی

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود