آخرین جزییات در مورد دستگیری عاملان خرید و فروش نوزاد در اینستاگرام

آخرین جزییات در مورد دستگیری عاملان خرید و فروش نوزاد در اینستاگرام

در ماه های گذشته معضلی ترسناک تر از معضلات پیشین مورد توجه قرار گرفت که کمتر کسی آن را باور می کرد: خرید و فروش نوزاد در اینستاگرام توسط والدین یا دلالان. قبلاً بارها در روزیاتو به این موضوع پرداخته ایم و قصد تکرار آن ها را نداریم اما دیروز خبر رسید که پلیس تهران موفق به دستگیری عوامل اصلی خرید و فروش نوزاد در پایتخت شده است.

خرید و فروش نوزاد در اینستاگرام

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی ، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در این باره چنین گفته است: «مدتی پیش عوامل تیم رصد پلیس فتا از انتشار آگهی‌های مربوط به فروش نوزاد در فضای اینستاگرام باخبر شده و در جریان رسیدگی به آن مشاهده کردند که ۱۰ تا ۱۵ صفحه تحت عناوینی چون فروش نوزاد فعال بوده و با انتشار تصاویری از نوزادان ادعا کرده‌اند که آنها را به فروش می‌رسانند. در همین راستا ماموران برای دستگیری این افراد وارد عمل شده و پس از هماهنگی‌های قضایی عامل خرید و فروش نوزادان را دستگیر کردند».

خرید و فروش نوزاد در اینستاگرام

سردار رحیمی از دستگیری دستکم سه نفر و کشف کودکانی در محل اختفای آنان خبر داده است: «این افراد ساعاتی پیش دستگیر شدند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. تاکنون دو نوزاد که یکی ۲۰ روزه و دیگری دو ماهه بودند، از این افراد کشف شده است که یکی از نوزادان مربوط به تهران و دیگری مربوط به یکی دیگر از شهرهای کشور بوده است». وی در ادامه با ابراز تاسف اعلام کرد که اگر چه برخی از صفحات اینستاگرامی خرید و فروش نوزاد جعلی باشد اما برخی از آن ها نیز واقعی بوده و از طریق آن ها خرید و فروش واقعی صورت می گرفته است.

خرید و فروش نوزاد در اینستاگرام

وی قیمت فروش هر نوزاد در تهران را بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است. علاوه بر این، سردار رحیمی از شناسایی والدین دو نوزاد کشف شده خبر داده و اعلام کرده که این دو نوزاد برای نگهداری تحویل بهزیستی داده شده اند. در مورد ادعای فروشنده مبنی بر تهیه شناسنامه برای نوزادان فروخته شده نیز رییس پلیس تهران بزرگ چنین گفته است: «تحقیقات تکمیلی ادامه دارد اما به نظر می‌رسد متهم به دروغ چنین ادعایی را مطرح کرده و امکان دریافت شناسنامه برای نوزاد وجود ندارد».

بیشتر بخوانید: کودک شما را ۴۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان خریداریم

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود