باز هم شایعه مرگ کیم جونگ اون ؛ ژاپن وضعیت رهبر کره شمالی را «مشکوک» خواند

باز هم شایعه مرگ کیم جونگ اون ؛ ژاپن وضعیت رهبر کره شمالی را «مشکوک» خواند

شایعات در مورد مرگ کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بار دیگر سر زبان ها افتاده در حالی که وی باز هم مدتی است از انظار عمومی دور مانده. این بار این شایعه را مقامات ژاپنی راه انداخته اند که گفته اند نسبت به سلامتی رهبر کره شمالی «مشکوک» هستند. وزیر دفاع ژاپن در یک کنفرانس خبری در کشورش صحبت هایی مبهم در این مورد داشته و در ادامه گفته که اجازه ندارد بیش از این در این مورد صحبت کند.

شایعه مرگ کیم جونگ اون

تارو کونو همچنین به رسانه ها گفته است که تحرکات اخیر در کره شمالی به نظر او «همگی بسیار عجیب» بوده اند. کره شمالی همچنان مدعی است که در بحبوحه شیوع ویروس کرونا هیچ مورد مثبتی از ابتلا در این کشور پیدا نشده در حالی که ویروس کرونا میلیون ها نفر را در سراسر جهان مبتلا ساخته و کشور همسایه، کره جنوبی، نیز یکی از اولین کشورهایی بود که دچار این معضل گردید. وزیر دفاع ژاپن در صحبت های خود با رسانه ها چنین گفته است: «ما شبهاتی نسبت به سلامتی او [کیم جونگ اون] داریم. تحرکات بسیار عجیبی که در کره شمالی وجود داشت به این دلیل بود که سعی می شد کیم مبتلا نشود».

شایعه مرگ کیم جونگ اون
تارو کونو، وزیر دفاع ژاپن

وی همچنین مدعی شد که کرونا در کره شمالی وجود داشته و شیوع پیدا کرده است. آقای کونو صحبت بیشتری در مورد اینکه چه اتفاقی برای کیم افتاده و اینکه آیا او مرده است یا خیر بیان نکرد و در انتها تصریح کرد: «اجازه ندارم که در مورد مسائل اطلاعاتی صحبت کنم». وی در صحبت های خود مدعی شده که ژاپن، ایالات متحده و دیگر کشورها اطلاعات خود در مورد رهبر کره شمالی را به اشتراک می گذارند. غیبت های طولانی مدت دیکتاتور کره شمالی از انظار عمومی باعث شده که چندین بار شایعاتی در مورد مرگ کیم جونگ اون مطرح شود. رسانه های خبری کره شمالی که به شدت تحت کنترل دولت این کشور هستند نیز در ماه های اخیر تنها با اهداف پروپاگاندایی تصاویری از رهبر مرموز کشور منتشر کرده اند.

شایعه مرگ کیم جونگ اون

حتی برخی از این تصاویر باعث شده شایعه استفاده از بدل نیز مطرح شود. اوایل سال جاری بود که شایعاتی در مورد مرگ کیم جونگ اون بعد از یک عمل جراحی قلب منتشر شد. اما او اول ماه می بار دیگر ظاهر شده و تصاویری از او در حال افتتاح یک کارخانه تولید کود شیمیایی از رسانه های دولتی کره شمالی منتشر شد. بعد از آن بود که کیم یک بار دیگر به مدت ۳ هفته از انظار عمومی دور ماند و باز سوالاتی در مورد سلامتی او شکل گرفت. در حالی که شایعات در مورد وخامت اوضاع او شکل گرفته بود، کیم بار دیگر ظاهر شده و کشورش را در حالت آماده باش هسته ای قرار داد.

در ماه های اخیر تنش در شبه جزیره کره بار دیگر بالا گرفته و رژیم کیم دفتر دیپلماتیک مشترک دو کشور را منفجر کرده است. روز ۷ ژوئن نیز تصاویری از کیم در حالی که لبخند زده و ظاهراً در سلامت کامل بود از شبکه خبری رسمی دولت کره شمالی منتشر شد. دو ماه پیش بود که وزیر امور خارجه ژاپن، توشیمیتسو موتگی، اعلام کرد دولت این کشور قصد دارد در همکاری با دولت ایالات متحده اطلاعاتی در مورد سلامتی رهبر کره شمالی کسب کند.

شایعه مرگ کیم جونگ اون

روز گذشته هفتادمین سالگرد آغاز جنگ بین دو کره بود، جنگی که اگر چه دهه هاست به پایان رسیده اما دو کشور رسماً در حال جنگ بوده و تنها آتش بسی موقتی بین دو کشور منعقد شده است. ژاپن کشوری است که بعد از کره جنوبی، بیشترین نگرانی را در مورد حملات هسته ای کره شمالی دارد و طی روزهای اخیر اعلام کرده که قصد دارد سلاح هایی برای حمله لانچرهای پرتاب موشک بدست آورد تا سیستم دفاعی اش علیه کره شمالی را تقویت سازد.

بیشتر بخوانید: صادرات ریش و مژه تقلبی از کره شمالی به اروپا و نقض تحریم ها توسط کیم جونگ اون

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود