ون کافه های غیر مجاز تهران جمع آوری می شوند

ون کافه های غیر مجاز تهران جمع آوری می شوند

ون کافه ها و این سبک از فروش در سال های اخیر در ایران و به ویژه تهران مرسوم شده است. یکی از شلوغ‌­ ترین خیابان­‌ های تهران هم که پاتوق اصلی این ون‌­ کافه ها است، خیابان سی‌­ تیر در مرکز پایتخت است.

جمع آوری ون کافه ها در تهران

حالا مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به فعالیت غیرقانونی ون‌ کافه‌ ها در پایتخت می گوید از شهرداری مناطق ۲۲ گانه خواسته شده نسبت به جمع‌ آوری این واحدهای غیرمجاز اقدام شود.

سید علی مفاخریان روز یکشنبه با بیان اینکه اعطای مجوز به این واحدهای صنفی سیار از سوی شهرداری تنها پس از ارزیابی مجوز اصناف و اتحادیه و وزارت بهداشت قابل بررسی خواهد بود، گفت: در صورت ارائه ی مواد غذایی، چگونگی عرضه ی این محصولات، سیستم فاضلاب، آب آشامیدنی، دسترسی به برق و سردخانه باید مورد ارزیابی قرار بگیرد و متقاضی تنها پس از بررسی این موارد، وارد مراحل رسیدگی برای صدور مجوز قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هنوز ضوابط مربوط به بهره‌ برداری از کافه‌ ون‌ ها در شورای شهر تهران مصوب نشده، بنابراین منتظر تصویب ساز و کار نهایی نحوه ی واگذاری و چگونگی صدور مجوز در شورای شهر هستیم تا به درخواست‌ های اشخاص حقیقی و حقوقی رسیدگی کنیم.

مفاخریان تأکید کرد: واحدهای سیار کافه‌ ون‌ ها می‌ توانند با عرضه ی محصولات منحصر به فردی که در رستوران‌ ها و کافه‌ ها قابل دسترسی نیست، بازار ویژه ی خود را داشته باشند.

به گفته ی وی، در حال حاضر ذهنیت شهروندان درباره ی خدمات کافه ون‌ ها محدود به عرضه ی مواد غذایی می‌شود در حالی که این مشاغل ظرفیت ویژه‌ای برای ارائه ی طیف وسیعی از خدمات دارند، به طور مثال خدمات مربوط به عرضه ی دمنوش و شربت‌ خانه، فروش صنایع دستی، اقلام هنری یا موسیقی خیابانی می‌ تواند تنها بخشی از خدمات کافه‌ ون‌ ها باشد.

در سال های اخیر فعالیت ون کافه ها در شهر تهران توسعه یافته که برخی از این واحدها بدون اخذ مجوز در حاشیه ی خیابان ها و بوستان های پایتخت فعال دارند.

منبع: ایرنا
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود