کیم جونگ اون «موفقیت‌های درخشان» کره شمالی در مبارزه با ویروس «منحوس» کرونا را ستود

کیم جونگ اون «موفقیت‌های درخشان» کره شمالی در مبارزه با ویروس «منحوس» کرونا را ستود

کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی با شرکت در یک نشست مربوط به حزب کارگر کشور در روز پنج شنبه به یک ماه غیبتش از انظار عمومی پایان داد. کیم ۳۶ ساله از این جلسه برای تمجید از «موفقیت های درخشان» کشورش در مبارزه با ویروس کرونا استفاده کرد در حالی که مقامات این کشور همچنان مدعی هستند که تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در کره شمالی دیده نشده است. این جلسه سیاسی پس از آن برگزار می شود که وزیر دفاع ژاپن هفته گذشته بار دیگر شایعات بر سر سلامتی رهبر کره شمالی را زنده کرده و گفته بود که «شایعاتی» در دست است که کیم جوان بیمار است.

کرونا در کره شمالی

کیم از ماه آوریل تاکنون تنها ۸ بار در انظار عمومی ظاهر شده است، در حالی که از زمان رسیدن به قدرت در سال ۲۰۱۱، به طور متوسط ۴۶ بار در این فاصله زمانی دیده می شده است. او آخرین بار در ۸ ژوئن در یک نشست سیاسی مشابه دیده شده بود. تارو کونو پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که کشورش نظاره گر «تحرکات غیرمعمول» در سفرهای کیم در داخل کشور بوده است. کونو گفته بود که احتمالاً این رویه به تلاش های کیم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا باز می گردد، ویروسی که به گفته ناظران و علیرغم نفی مقامات دولتی کره شمالی در این کشور شیوع پیدا کرده است. اما او از توضیح بیشتر در این زمینه خودداری کرده و گفته بود که اجازه ندارد در مورد مسائل امنیتی صحبت کند.

کرونا در کره شمالی

در ماه های گذشته کیم جونگ اون بارها به شکل طولانی مدت و غیرمنتظره از انظار عمومی محو شده است و همین موضوع باعث شده که شایعاتی در مورد شرایط جسمی بحرانی وی و حتی مرگش شکل بگیرد. خواهرش، کیم یو جونگ ، نیز نقشی بسیار بزرگ تر از قبل در مناسبات سیاسی کشور داشته و دستور منفجر کردن دفتر سیاسی مشترک دو کره در ماه گذشته نیز توسط وی صادر شد. این موضوع باعث شده برخی کارشناسان به این باور برسند که کیم خواهر مشق رهبری می کند تا در صورت مرگ برادرش جای او را بگیرد. گفته می شود که کیم جونگ اون سه فرزند دارد اما هیچکدام به اندازه کافی بزرگ نشده اند تا بتوانند نقش رهبر کشور را داشته باشند. کیم در جلسه اخیر خود ادعا کرد که کشورش تاکنون «به طور کامل از هجوم این ویروس منحوس» در امان بوده است.

کرونا در کره شمالی

رهبر کره شمالی اوایل سال جاری تلاش ها برای مقابله با کرونا را موضوعی با «اهمیت در حد موجودیت ملی» دانسته و با بستن تمامی مرزها و جلوگیری از ورود گردشگران، به بخش بهداشت کشور دستور داده بود هر کسی که نشانه های ابتلا به کرونا را دارد به سرعت قرنطینه کنند. وی همچنین بر جلوگیری از سهل انگاری  و کاهش ندادن محدودیت های قرنطینه ای برای مقابله با کرونا تاکید داشته است. بدین ترتیب به نظر می رسد که بسته شدن کامل مرزها با چین، بزرگ ترین شریک تجاری و ممر اقتصادی کره شمالی، همچنان ادامه داشته باشد.

کرونا در کره شمالی

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط چین، تبادل های تجاری دوجانبه کره شمالی و چین برای دومین ماه متوالی با بیش از ۹۰ درصد کاهش همراه بوده است. در ماه می گذشته، میزان تجارت کره شمالی و چین نسبت به ماه قبل از آن ۱۶۴ درصد افزایش داشت که نشان می داد پیونگ یانگ قصد دارد تجارت با چین را از سر بگیرد اما این افزایش تداوم نیافت.

بیشتر بخوانید: دفتر شماره ۳۹ ؛ سازمان سری و مافیایی رهبر کره شمالی برای دور زدن تحریم ها

خاطرات سرآشپز ژاپنی سابق رهبر کره شمالی و قول او به کیم جونگ اون در کودکی

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • علیرضا تیر ۱۵, ۱۳۹۹

    کرونا چجوری رفته کره شمالی اصلا مگه کسی جرات داره وارد این کشور بشه ؟؟