سفر هوایی خیالی در تایوان با اولین تور گردشگری فرضی دنیا و پرواز خیالی در فرودگاه

سفر هوایی خیالی در تایوان با اولین تور گردشگری فرضی دنیا و پرواز خیالی در فرودگاه

سفر در دوران کرونا ممنوع است اما نه در تایوان! پنج شنبه گذشته ، مسافران مشتاق در فرودگاه تایپه سونگشان در پاسپورت به دست آماده سفری عجیب شدند. به کدام مقصد؟ هیچ جا !

با این که بیشتر پروازهای تایوان به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ معلق شده است اما فرودگاه بین المللی تایپه تایوان به هم وطنان امکان چشیدن طعم سفر را با تورهای فرودگاهی می دهد و طوری وانمود می کند که انگار مسافران را به سفر واقعی می برد.

اولین تور از مجموع سه تور گردشگری که برنامه ریزی شده است در دومین روز از ماه جولای ، یعنی چند روز پیش در پنج شنبه گذشته، برگزار شد و تورهای دیگر امروز و هفتم جولای برگزار می شوند.

این سه تور نیم روزه فرودگاه تایپه به شهروندان تایوانی امکان می دهد که وانمود کنند در حال پرواز و سفر هستند. علاوه بر این که شرکت کنندگان بازرسی امنیتی می شوند ، هویت آنها چک می شود و دیگر فرایندهای شفاف سازی مهاجرت و سفر را که به طور معمول در فرودگاه انجام می شود را پشت سر می گذارند ، واقعا سوار هواپیما می شوند تا از تجربه سرگرم کننده سفر هوایی بهره مند شوند.

در اوایل ماه ژوئن، تیم شبکه اجتماعی این فرودگاه طی یک نظرسنجی از مردم پرسیده بود که آیا دوست دارند در قرعه کشی تور فرودگاه شرکت کنند یا نه. حدود ۷ هزار کاربر علاقه مند به سفر در این قرعه کشی شانس شرکت کردند.

از بین این تعداد شرکت کننده مشتاق ، ۱۸۰ نفر یا ۶۰ مسافر به ازای هر پرواز، انتخاب شدند که به صورت اتفاقی به تور نیم روزه فرودگاه  ملحق شوند.

مسافران پاسپورت خود را ارائه می دهند و وارد هواپیمایی می شوند که هرگز از زمین بلند نمی شود. خطوط هوایی چاینا ایرلاینز تایوان اولین پرواز خیالی یا نمادین را در دوم جولای اجرا و مسافران را سوار هواپیمای A330 کرد. خدمه و مهمانداران هواپیما نیز برای صحبت با مسافران وارد کابین مسافران شدند.

چاینا ایرلاینز پرسنل خود را برای تمیز و ضدعفونی کردن هواپیما به کار گماشت تا دستورالعمل های پیشگیری از پاندمی کرونا را اجرا کنند و به مردم این قضیه را بفهمانند که تلاش صنعت حمل و نقل هوایی پیشگیری از شیوع این بیماری است.

دومین و سومین تور خیالی هم برگزار خواهد شد. غذا در هنگام این سفر نمادین به مسافران داده نمی شود. در عوض، مسافران تور در یکی از رستوران های فرودگاه غذا میل می کنند.

فرودگاه سونگشان از نظر وسعت و ظرفیت کوچک است و در مرکز شهر واقع شده. این فرودگاه که در سال ۲۰۱۹ تحت مرمت، توسعه و بازسازی قرار گرفته، در سال ۲۰۲۰، هفتاد سالگی ساخت خود را جشن گرفته است. بنابراین، مسافران تور از اولین نفراتی خواهند بود که تسهیلات جدید فرودگاه را تجربه می کنند.

گردشگری بین المللی در بیشتر کشورهای دنیا به طور جدی متوقف شده و برای ریشه کن کردن شیوع ویروس کرونا مرزها نیز بسته شده اند. این ویروس تا کنون ۷ میلیون نفر در سراسر جهان را مبتلا کرده است. کشور تایوان نیز مرزهای خود را همزمان با افزایش شیوع ویروس کرونا در ماه مارس به روی گردشگران و خارجی ها بست.

مردم کشورهای خارجی همچنان از بازدید از این جزیره همچنان محروم هستند اما بنا بر اطلاع وزارت امور خارجه تایوان در ۲۴ ژوئن ، به تدریج قوانین و مقررات جدیدی در پاسخ به تلاش جهانی برای از سر گیری فعالیت اقتصادی تنظیم می شود.

به شما پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

سفر با هواپیما در دوران شیوع ویروس کرونا: چطور خطر ابتلا به این بیماری را کمتر کنیم؟

کرونا و مسافرت در آستانه سال نو؛ حقایقی مربوط به امنیت سفر در دوران شیوع ویروس ووهان

اجباری شدن ماسک از ۱۵ تیر و ابتلای ۱۸ میلیون ایرانی به کرونا تاکنون

دستورالعمل مسافرتی جدید اتحادیه اروپا و فهرست ۱۴ کشور امن برای سفر به این منطقه

تورهای تخفیف دار عجیب و وسوسه انگیز برای سفر به کشورهای خارجی

ازبکستان به هر گردشگری که در این کشور کرونا بگیرد ۳٫۰۰۰ دلار خسارت می دهد

عشق بین مرزی؛ روایتی تصویری از عشق هایی که کرونا باعث جدایی آن ها شده

تأثیر کرونا بر اقتصاد؛ ویروس بدون مرز با اقتصاد دنیا چه کرده؟

راهنمای خرید اینترنتی و حضوری در دوران شیوع کرونا

منبع: cnn
دیجیاتو
بدون نظر

ورود