با شگفت انگیزترین و زیباترین پل های جهان آشنا شوید ؛ از پل های کابلی تا معلق شیشه ای

با شگفت انگیزترین و زیباترین پل های جهان آشنا شوید ؛ از پل های کابلی تا معلق شیشه ای

پل ها با اهداف کاربردی خاصی ساخته می شوند اما گاهی اوقات جنبه زیباشناختی نیز دارند. با ۲۸ تا از شگفت انگیزترین و زیباترین پل های جهان آشنا شوید؛ از سینسیناتی گرفته تا سنگاپور.

پل ها با هدف خاص و بسیار مهمی ساخته می شوند؛ یعنی برقراری ارتباط بین مردم و مکان های مختلف. بعضی وقت ها هم پلی که ساخته می شود فارغ از جنبه کاربردی بودنش، از نظر زیبایی هم بسیار قابل توجه است. پل ها در اندازه، ابعاد و سبک های گوناگونی ساخته می شوند. برخی روی عرض یک رودخانه کوچک کشیده می شوند و برخی دیگر طویل هستند و روی یک دره بسیار بزرگ و عمیق.

۱- پل لاگونا گارزون در اروگوئه

این پل راننده ها را مجبور می کند آهسته تر برانند و برای پیشگیری از تصادفاتی که در اثر سرعت بالا رخ می دهد طراحی شده است.

۲- پل تریفت در سوییس

این پل معلق باشکوه اما ترسناک چشم اندازی از کوهستان آلپ سوییس را دارد و طولش حدودا ۱۶۷ متر است.

۳- پل جوسکلینو کوبیتچک در برزیل

این پل یکی از عجایب معماری مدرن در برازیلیای برزیل است که در سال ۲۰۰۲ تکمیل شده و برای عبور عابران و وسایل نقلیه روی عرض دریاچه پارانویا کشیده شد.

۴- پل طلایی در ویتنام

گلدن بریج در نزدیک دا نانگ ویتنام ساخته شده است و توسط دو دست غول پیکر نگه داشته می شود. شرکت TA Landscape Architecture این پل عجیب و غریب را طراحی کرده که حدود ۱۴۰۰ متر بالاتر از سطح دریاست.

۵- پل گلاسیر اسکای واک در آلبرتا

این پل با کف شیشه ای چشم انداز کوهستان راکی کانادا را دارد.

۶- پل هلیکس در سنگاپور

این پل پیچان شب ها روشن می شود و هر رنگ نشان از یک رشته DNA را دارد. پل هلیکس مارینای مرکزی را به مارینای جنوبی در منطقه مارینا بی متصل می کند.

۷- میلائو ویادوکت در فرانسه

این پل که در جنوب فرانسه واقع شده است بلندترین پل دنیاست که ۳۴۲ متر ارتفاع دارد و بلندتر از برج ایفل است.

۸- پل نیو ریور جورج در وست ویرجینیا

این پل در مکانی با چشم اندازی عالی ساخته شده و مخصوصا وقتی با برگ ریزان پاییز احاطه می شود بسیار زیبا است.

۹- پل بیکسبی کریک در کالیفرنیا

این پل که در مونتری کالیفرنیا ساخته شده یکی از جذابیت های دیدنی جاده Route 1 است. پل بیکسبی در سال ۱۹۳۲ افتتاح شده و یکی از پل هایی است که خوراک شیفتگان عکاسی محسوب می شود.

۱۰- پل بروکلین در نیویورک

پل بروکلین در سال ۱۸۸۳ ساخته شده و یکی از قدیمی ترین پل های این کشور است. امروزه این پل زیبای سنگ آهکی یکی از جذابیت های نمادین شهر نیویورک به شمار می رود.

۱۱- پل معلق کاپیلانو در ونکوور

این پل که در وسط جنگل کانادایی ساخته شده در بریتیش کلمبیا قرار دارد و مکانی عالی برای آنهایی است که به دنبال هیجان و وحشت اند. فقط نباید به پایین نگاه کنید! پل معلق در سال ۱۸۸۹ ساخته شده و حدود ۱۳۴ متر طول دارد.

۱۲- پل چِین در مجارستان

پل چِین مناطق بودا و پِست را که پایتخت مجارستان یعنی بوداپست را تشکیل می دهند به هم متصل می کند. در ماه مارس سال ۲۰۲۰، این پل به نشانه تشکر و قدردانی از مراقبان سلامت و کادر درمان در دوران شیوع ویروس کرونا به رنگ سفید منور شد.

۱۳- پل چالرز در پراگ

این پل فقط مخصوص عابران پیاده ساخته شده و از زمان قرن ۱۵ میلادی تا کنون سرپاست. از جنبه تاریخ اروپا که به قدمت این پل می نگریم، خیلی جوان به نظر می رسد.

۱۴- پل گلدن گیت در سان فرانسیسکو

پل دروازه طلایی یا گلدن گیت به رنگ قرمز روشن دهه های متمادی است که سمبل سان فرانسیسکو به شمار می رود. رنگ قرمز در ابتدا قرار بود یک رنگ پایه و ابتدایی باشد اما مهندس ساخت پل به این فکر رسید که رنگ قرمز بسیار برجسته تر و از نظر بصری جذاب تر و چشم نوازتر از رنگ های آبی و زردی است که قرار بود به پل زده شود.

۱۵- پل معلق جان اِی روبلینگ در امریکا

این پل که در سال ۱۸۶۶ ساخته شده است یکی از قدیمی ترین پل های امریکا محسوب می شود که سینسیناتی، اوهایو، کاوینگتون و کنتاکی را به هم متصل می کند.

۱۶- پل چاپل در سوییس

این پل یکی از مشهورترین جذابیت های توریستی کشور سوییس است که به عنوان قدیمی ترین پل چوبی در اروپا هم شناخته می شود.

۱۷- پل منتهن در منهتن

پل منهتن در همسایگی پل بروکلین است و شما با مترو می توانید عرض آن را طی کنید. این پل یکی از چشم نوازترین مناظر منهتن پایین و مرکزی را به نمایش می گذارد.

۱۸- پل واسکو دا گاما در پرتغال

این پل در سال ۱۹۹۸ برای نمایشگاه جهانی لیسبون ساخته شده و بلندی آن ۱۷۵ متر است. ساخت این پل بعد از بیش از ۱۸ ماه با کار ۳ هزار نفر پرسنل تکمیل شد.

۱۹- پل میلنیوم لندن

این پل روی رودخانه تامِس و در تضاد با ساختمان های قدیمی لندن در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد. پل میلنیوم کلیسای سنت پال از یک سو و تیت مدرن را در سوی دیگر به هم مرتبط می سازد.

۲۰- پل پونت الکساندر سوم در پاریس

این پل هم یکی از زیباترین پل های دنیاست که بین سال های ۱۸۹۶ و ۱۹۰۰ ساخته شده است.

۲۱- پل پونته وچیو در فلورانس

این پل که در اصل در سال ۱۳۴۵ ساخته شده روزگاری میزبان تجار و گردشگران بوده است.

۲۲- پل کابلی سری واواسان در مالزی

این پل در سال ۲۰۰۳ در پوتراجایا روی رودخانه ای به همین نام و به طول بیش از ۱۶۷ متر در مالزی ساخته شده است.

۲۳- پل ریالتو در ونیز

این پل کوچک اما فراموش نشدنی به شما کمک می کند بدون قایق سواری از بسیاری از کانال های ونیز عبور کنید. پل ریالتو قدیمی ترین پل در میان ۴ پل قدیمی ونیز است که روی گراند کانال یا کانال بزرگ ونیز کشیده شده است.

۲۴- پل سیدنی هاربور در استرالیا

مردم از همه جای دنیا به استرالیا می آیند تا از پل سیدنی هاربور بالا بروند. این هم یکی از مکان های پرطرفدار برای آدم های پر دل و جرئت است.

۲۵- پل تاور در لندن

این پل مانند قلعه روی رودخانه تامِس شناور شده و مشهورترین پل دنیاست. راهی که کف شیشه ای نامیده می شوند به شما امکان می دهد در امتداد پل قدم بزنید.

۲۶- پل زاکیم در بوستون

این پل کابلی روی رودخانه چالرز کشیده شده است که دو بخش مهم تاریخ جنگ انقلابی شهر را به هم متصل می کند.

۲۷- پل شیشه ای ژانگجیاجی در چین

این پل طویل ترین پل با کف شیشه ای است که حدود ۳۰۰ متر طول دارد و از زمانی که افتتاح شده توجه جهان را به سمت خود جلب کرده است.

۲۸- پل فورث در اسکاتلند

این پل ریلی یکی از مراکز میراث جهانی یونسکو به شمار می رود و زمانی که در سال ۱۸۹۰ افتتاح شد بیشترین طول را نسبت به پل های دیگر داشت.

خواندن این مطالب را نیز به شما پیشنهاد می کنیم:

با طولانی ترین پل های دنیا آشنا شوید

با عجیب ترین و ترسناک ترین پل های جهان آشنا شوید

پل های زیبایی که دیدن طراحی آن ها شما را به تحسین وار می دارند

پل ها و تونل های خلاقانه و جالبی که در نقاط مختلف دنیا برای عبور حیوانات ساخته شده اند

با پل های فوق العاده زیبا و کمتر شناخته شده جهان آشنا شوید

تصاویری از خطرناک ترین پل ها و گذرگاه های عابر جهان

منبع: insider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود