رئیس جمهور برزیل گفت کرونا دارم و ماسکش را کند! + ویدئو

رئیس جمهور برزیل گفت کرونا دارم و ماسکش را کند! + ویدئو

رئیس جمهور برزیل ، ژائیر بولسنارو، روز گذشته با حضور در میان خبرنگاران اعلام کرد که تست کرونای او مثبت شده اما گفت که «حالش کاملاً خوب» است و ماسکش را خیلی عادی از صورتش برداشت!

بولسنارو که خطر ویروس کرونا را ناچیز می شمرد و پیش از این بدون رعایت فاصله ی اجتماعی، به میان جمعیت حامیانش رفته بود، اظهار کرد که چهارمین تست کرونایش هم مثبت از آب در آمده اما تأکید داشت که علائم خفیفی از بیماری را دارد.

بولسناروی ۶۵ ساله در بیرون کاخ ریاست جمهوری برزیل به خبرنگاران گفت: «من خوبم و وضعیتم عادی است. حتی دلم می خواهد اینجا چرخی بزنم اما به خاطر توصیه های پزشکی نمی توانم.»

او همچنین گفت که هیدروکسی کلروکین مصرف می کند، یک داروی ضد مالاریا که تأثیرگذاری آن در برابر کووید-۱۹ هنوز اثبات نشده اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبلغ آن بود.

یک روز قبل از آن بولسنارو به طرفدارانش گفته بود که در یک بیمارستان آزمایش داده و تصاویر سونوگرافی نشان داده ریه های او عاری از ویروس هستند، اما قرار است تست کرونا هم بدهد.

کرونا گرفتن رئیس جمهور برزیل

برزیل بعد از آمریکا بدترین وضع را از نظر شیوع ویروس کرونا در دنیا دارد. بیشتر از ۱/۶ میلیون نفر در برزیل به کرونا مبتلا شده و ۶۵،۴۸۷ نفر هم در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

بولسنارو، که یک فرمانده ی سابق ارتش است، پیش از این گفته بود سابقه ی فعالیت ورزشی اش او را از ویروس کرونا حفظ خواهد کرد و این بیماری چیزی جز یک «آنفلوانزای جزئی» نیست.

رئیس جمهور برزیل مقررات داخلی کشورش در خصوص استفاده از ماسک در مکان های عمومی را اغلب زیر پا می گذاشت، حتی بعد از آنکه یکی از قضات برزیل در اواخر ماه ژوئن او را ملزم به استفاده از ماسک کرد.

بولسنارو تعطیلات آخر هفته را در جشن استقلال ایالات متحده آمریکا در ملکی خصوصی در کنار سفیر آمریکا در برزیل و در فاصله ی نزدیکی با وزرا و دستیارانش سپری کرده بود.

سفارت آمریکا در برزیل اعلام کرده هیچ نشانه ای از بیماری کووید-۱۹ در تاد چاپمن، سفیر آمریکا دیده نشده، با این حال، او آزمایش خواهد داد.

بولسنارو یکی از عالی رتبه ترین رهبران دنیا است که تا کنون به کرونا مبتلا شده اند. پیش از او، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، به دلیل ابتلا به کرونا در ماه آوریل ۳ شب را در بخش مراقبت های ویژه گذرانده بود.

مایک رایان، کارشناس سازمان جهانی بهداشت، در پیامی برای بولسنارو آرزوی بهبودی کامل و سریع از این بیماری کرد.

رئیس جمهور برزیل به دلیل کوچک شمردن ویروس کرونا و نادیده گرفتن فاصله گذاری اجتماعی علیرغم بالا گرفتن بحران در این کشور، مورد شدیدترین انتقادات قرار گرفته است.

بولسنارو از مقامات محلی به خاطر اعمال محدودیت های کرونایی برخلاف خواست او انتقاد کرده و گفته بود این مقررات بیشتر از خود ویروس آسیب زننده هستند.

یک بار که نظر او درباره ی آمار بالای مرگ و میر بر اثر کرونا در برزیل سؤال شده بود، در جواب گفته بود: «خب که چه؟ متأسفم ولی انتظار دارید چه کار کنم؟»

در روزهای اخیر بولسنارو با تصویب لوایحی در خصوص اجباری شدن استفاده از ماسک و تأمین آن برای شهروندان مخالفت کرده بود.

دولت بولسنارو همچنین تلاش کرده بود عمده ی آمار و ارقام مربوط به مبتلایان و قربانیان کرونا در برزیل را از سایت رسمی خود حذف کند اما یکی از قضات برزیل دستور انتشار دوباره ی آمار را صادر کرد.

به علاوه تصور می شود با توجه به عدم تست گیری گسترده در برزیل که بزرگ ترین کشور آمریکای لاتین است، آمار واقعی مبتلایان و قربانیان کووید-۱۹ در برزیل بیشتر از ارقام اعلام شده باشد.

بیشتر بخوانید:

«ترامپ استوایی»؛ ژایر بولسونارو، رییس جمهور راست افراطی و جدید برزیل کیست؟

اینجا برزیل است؛ نگاهی به درون یکی از خشن ترین و مرگبارترین زندان های جهان

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود