اعلام دلیل لغو مجدد عرضه اولیه سهام زرماکارون (غزر)

اعلام دلیل لغو مجدد عرضه اولیه سهام زرماکارون (غزر)

عرضه اولیه سهام شرکت زرماکارون با نماد غزر که قرار بود ۲۵ تیر ۹۹ صورت بگیرد، لغو شد. این برای دومین بار است که عرضه اولیه زرماکارون در بازار فرابورس ایران لغو شده و انجام نمی شود. چند ماه پیش نیز عرضه اولیه غزر در لحظات شروع عرضه اولیه، به دستور سازمان بورس اوراق بهادار لغو شد.

قرار بود در عرضه اولیه غزر در روز ۴ شنبه ۲۵ تیر ۹۹، حداکثر ۱۵۰ هزار تومان سهم غزر به ارزش ۳۹۷۵ تومان به ازای هر سهم، اختصاص یابد. در عرضه اولیه رافزا که روز قبل از عرضه اولیه غزر برگزار شد، بیش از ۴ میلیون و۷۰۰ هزار تن از سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت کردند و رکورد مشارکت ایرانیان در عرضه اولیه، شکسته شد.

شرکت بورس و اوراق بهادار تهران اخیرا با صدور اطلاعیه ای، جزییاتی از علت لغو دوباره عرضه اولیه غزر را اعلام کرد. لغو عرضه اولیه غزر، موجب اعتراض شمار زیادی از سهامداران متقاضی شرکت در عرضه اولیه غزر شده است. بخشی از اعتراضات به این دلیل است که سهامداران، با فروش دیگر سهام خود، نقدینگی برای حضور در این عرضه اولیه را فراهم کرده بودند.

سقف مشارکت هر کد در عرضه اولیه غزر، ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده بود. اما با توجه به سابقه حضور طوفانی مردم در خرید عرضه اولیه ها، پیش بینی می شد به هر سهامدار، بیش از ۱۶۰ هزار تومن سهم، تعلق نگیرد.

علت لغو عرضه اولیه غزر
اطلاعیه شرکت بورس تهران درباره علت لغو عرضه اولیه غزر

در اطلاعیه سازمان بورس اوراق بهادار درباره لغو عرضه اولیه غزر امده است که پیرو اطلاعیه قبلی مورخ ۲۲ تیر ۹۹، با توجه به استعلام جدید واصله و ضرورت بررسی آخرین وضعیت ترهین دارایی های شرکت زرماکارون، عرضه اولیه شرکت مذکور لغو شده و برگزاری مجدد آن به اطلاعیه بعدی موکول می شود.

سمیرا خشنود، مدیرعملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران، این نامه را امضا کرده است. توجه داشته باشید که شرکت بورس اوراق بهادار تهران، یک شرکت غیر دولتی و سهامی عام است و هموطنان می توانند سهام این شرکت را با نماد «بورس» خریداری کنند. یکی از نمادهای خوب حاکمیتی برای سهامداران بلند مدتی، همین نماد بورس است.

شرکت بورس اوراق بهادار تهران، درآمد فوق العاده ای از کارمزد خرید و فروش سهام پذیرفته شده در بورس دارد. از تیر ۹۸ تا تیر ۹۹، قیمت هر سهم شرکت بورس، ۲۰ برابر افزایش یافته است. غول سعادت آباد، ساختمان بزرگ شیشه ای بلوار شهرداری، متعلق به شرکت بورس است که هنوز تجدید ارزیابی دارایی ها نشده است.

علت لغو عرضه اولیه غزر
تابلومعاملاتی شرکت بورس اوراق بهادار تهران با قیمت هر سهم ۱۵۳۷۸ تومان

معاون شرکت بورس اوراق بهادار تهران ، شایعات مبنی بر تجدید نظر بورس درباره قیمت گذرای عرضه اولیه غزر را به عنوان دلیل لغو عرضه اولیه غزر،تکذیب کرد. درباره وضعیت ترهین دارایی های شرکت زرماکارون، استعلاماتی دریافت شده است که باید درباره آن شفاف سازی لازم صورت بگیرد. برای اطلاع از شفاف سازی های غزر به سامانه جامع ناشران در نشانی codal.ir رجوع کنید. اطلاعات نماد غزر نیز در سامانه tsetmc.com در دسترس است.

مروری بر گزارش‌های منتشر شده از فعالیت های غزر در سال ۹۹

گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۳/۳۱(اصلاحیه) سال مالی منتهی به: ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ زمان انتشار: ۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۱۶:۵۰:۵۷

✅افزایش ۳۱.۶۹ درصدی فروش خرداد ۱۳۹۹ در مقایسه با ماه گذشته
✅رشد ۹۴.۷۵ درصدی فروش خرداد ۱۳۹۹ در مقایسه با خرداد ۱۳۹۸
✅رشد ۱۰۵.۷۲ درصدی فروش ۳ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته

گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۲/۳۱ سال مالی منتهی به: ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ زمان انتشار: ۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۲۲:۰۹:۴۵

✅افزایش ۴۱.۹۵ درصدی فروش اردیبهشت ۱۳۹۹ در مقایسه با ماه گذشته
✅رشد ۴۴.۷۲ درصدی فروش اردیبهشت ۱۳۹۹ در مقایسه با اردیبهشت ۱۳۹۸
✅رشد ۱۱۵.۰۹ درصدی فروش ۲ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته

گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۱/۳۱(اصلاحیه) سال مالی منتهی به: ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ زمان انتشار: ۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۲۱:۲۴:۱۷

⭕️کاهش (۳۰.۲۲) درصدی فروش فروردین ۱۳۹۹ در مقایسه با ماه گذشته
✅رشد ۵۹۴.۳۳ درصدی فروش فروردین ۱۳۹۹ در مقایسه با فروردین ۱۳۹۸
✅رشد ۵۹۴.۳۳ درصدی فروش ۱ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته

گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۸/۱۰/۳۰(اصلاحیه) سال مالی منتهی به: ۱۳۹۸/۱۲/۲۹

کاهش (۶) درصدی فروش دی ۱۳۹۸ در مقایسه با ماه گذشته

گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۸/۰۹/۳۰(اصلاحیه) سال مالی منتهی به: ۱۳۹۸/۱۲/۲۹

✅افزایش ۲۲.۱۸ درصدی فروش آذر ۱۳۹۸ در مقایسه با ماه گذشته

گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۸/۰۸/۳۰(اصلاحیه) سال مالی منتهی به: ۱۳۹۸/۱۲/۲۹

کاهش (۰.۳۶) درصدی فروش آبان ۱۳۹۸ در مقایسه با ماه گذشته

گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۸/۰۷/۳۰(اصلاحیه) سال مالی منتهی به: ۱۳۹۸/۱۲/۲۹

کاهش (۰.۰۳) درصدی فروش مهر ۱۳۹۸ در مقایسه با ماه گذشته

گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۸/۱۱/۳۰(اصلاحیه) سال مالی منتهی به: ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ زمان انتشار: ۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۱۹:۲۷:۳۱

✅افزایش ۱۱.۶۲ درصدی فروش بهمن ۱۳۹۸ در مقایسه با ماه گذشته

گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۸/۱۲/۲۹(اصلاحیه) سال مالی منتهی به: ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ زمان انتشار: ۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۱۹:۳۸:۲۵

✅افزایش ۲۷.۰۲ درصدی فروش اسفند ۱۳۹۸ در مقایسه با ماه گذشته

گزارش افشای اطلاعات بااهمیت – (تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ خرید مواد اولیه / خدمات – گروه الف) منتهی به سال مالی ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
سال مالی منتهی به: ۱۳۹۹/۱۲/۳۰

همانطور که قبلا عرضه شد، در کلیه عرضه اولیه های سال ۱۳۹۹ شرکت کرده و سهام خود را تا تابستان سال ۱۴۰۰ شمسی، نگهداری کنید. افرادی که در ۲۳ عرضه اولیه سال ۱۳۹۸ شرکت کرده بودند و تنها ۶.۷ میلیون تومان برای خرید عرضه اولیه های سال ۱۳۹۸ هزینه کردند، تا تیر ۹۹ بیش از ۳۰ میلیون تومان درآمد خالص بدست آوردند.

اکنون بیش از ۶۰ میلیون ایرانی، کد بورس داشته و کدهای فعال به بیش از ۱۸ میلیون کد رسیده است. در سال ۱۳۹۹، هر هفته شاهد یک عرضه اولیه هستیم. ۵ شرکت بزرگ اینترنتی ایران(دیجی کالاـکافه بازار، شیپور، فیلیمو و تپسی) تا شهریور ۹۹ مثل استقلال و پرسپولیس، عرضه اولیه دارند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • حسین تیر ۲۶, ۱۳۹۹

    استاد کانالی یا پیجی برای ارائه سیگنال دارین؟

    • علی زمانی تیر ۲۶, ۱۳۹۹

      چه سیگنالی بهتر از خرید و نگهداری عرضه اولیه ها 🙂