جزییات عرضه اولیه سهام زر ماکارون (غزر) در ۲۵ تیر ۹۹

جزییات عرضه اولیه سهام زر ماکارون (غزر) در ۲۵ تیر ۹۹

عرضه اولیه زر ماکارون با نماد غزر بالاخره در تابستان ۹۹ انجام می شود و قرار بود طبق اطلاعیه شرکت بورس، عرضه اولیه زر ماکارون روز ۴ شنبه ۲۵ تیر ماه ۹۹ برگزار شود. قبلا قرار بود که غزر، بهار ۹۹ عرضه اولیه داشته باشد که به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت و افزایش سود، عرضه اولیه زرماکارون به تعویق افتاد.

برای دومین بار پیاپی، عرضه اولیه زرماکارون لغو شد و به زمان دیگری موکول شد.

عرضه اولیه زرماکارون قرار بود یک روز پس از عرضه اولیه رایان هم افزا (رافزا) صورت میگیرد. سال ۹۹ سال عرضه اولیه است و احتمالا هر هفته تا اخر سال ۹۹، شاهد ۲ عرضه اولیه باشیم. لذا تلاش کنید، حداقل ۱ میلیون تومان نقدینگی در هفته برای مشارکت در عرضه اولیه های سال ۹۹ در پرتفو شما آزاد باشد. در کلیه عرضه اولیه های سال ۹۹ شرکت کنید و تا یک سال، سهامداری کنید.

غزر طبق اطلاعات تابلو در سامانه tsetmc.com، ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم است و حجم مبنای ۵۰ میلیون سهمی دارد که به نسبت بالا است و جای رشد شارپ غزر را می گیرد.

سهامداری روی سهام عرضه اولیه، سود خوبی در بلند مدت نصیب پرتفو تازه واردان بورس می کند. شمار دارندگان کد بورس به ۶۰ میلیون نفر رسیده است و بیش از ۱۷ میلیون نفر کدمعاملات آنلاین دارند. انتظار داریم در عرضه اولیه غزر، حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار سهامدار حقیقی و حقوقی شرکت کند. احتمالا رکورد عرضه اولیه ها در اخرین عرضه اولیه سال ۹۹ شکسته شود.

عرضه اولیه زرماکارون
اگهی عرضه اولیه غزر

عرضه اولیه شرکت صنعتی زرماکارون یکی از عرضه اولیه های سال جهش تولید است و پانصد و سی هشتمین شرکتی است که در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر قرار میگیرد.

غزر قصد دارد ۱۹۲ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد کل سهام خود را عرضه اولیه کند. این یعنی قرار بود روز ۴ شنبه، ۱۹۲ میلیون سهم ضرب در ۳۹۷۵ تومان معادل ۷۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سهام زرماکارون به فروش برود که نقدینگی خوبی در اختیار این برند مطرح صنعت غذایی کشور قرار می دهد.

طبق اطلاعاتی که در اطلاعیه عرضه اولیه زرماکارون درج شده است، سقف قیمتی غزر، ۳۹۷۵ تومان و کف قیمتی نیز ۳۷۷۵ تومان است. برای اینکه در عرضه اولیه زرماکارون حتما به شما سهم اختصاص یابد، باید سقف قیمتی را در زمان ثبت سفارش در سامانه معاملات آنلاین، انتخاب کنید. کارگزاری پاسارگاد نیز مدیر عرضه است که کارمزد خوبی از این عرضه احتمالا نصیبش شود.

شرکت تامین سرمایه تمدن، متعهد خرید است. چون بیش از ۴.۵ میلیون نفر در عرضه اولیه غزر شرکت می کنند، احتمالا ۴۰ تا ۴۵ سهم بیشتر به سهامداران اختصاص پیدا نکند. نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در عرضه اولیه غزر، بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان است. لذا بیشتر برای خرید غزر اختصاص ندهید. البته به هر کد بورسی، ۱۵۰ سهم غزر بیشتر اختصاص پیدا نمی کند. لذا ۶۰۰ هزار تومان نیاز نیست برای این عرضه، مسدود کنید.

عرضه اولیه زرماکارون
تابلو نماد غزر با ۵۰ میلیون حجم مبنا

غزر تا کجا رشد می کند؟

روز شنبه ۲۸ تیر ۹۹، اولین روز معاملاتی غزر است. قیمت تابلو، ۴۱۷۴ تومان خواهد بود. چون دامنه نوسان ۵ درصد است. احتمالا بعد از ۲۰ درصد و ۵۰ درصد، سهم برای شفاف سازی متوقف شود توسط ناظر غزر. لذا با توجه به روند صعودی شاخص کل بورس در مرداد ۹۹، غزر تا ۶۰۰۰ تومان کار سختی پیش رو ندارد.

احتمال می رود تثبیت شاخص کل بورس بالای ۳ میلیون واحد تا اسفند ۹۹، بستر را برای ورود غزر به کانال ۱۰ هزار تومانی فراهم کند. البته غزر، تقسیم سود و افزایش سرمایه هم دارد که سهامداری با آن اکیدا توصیه می شود. قبلا بنیادی غزر را معرفی کردیم. تنوع محصولات و حاشیه سود بالا و بازارهای مختلف و فناوری این شرکت سبب می شود تا از سال ۱۴۰۰ به بعد، تحولی در غزر شکل بگیرد که تایید بنیادی و روند رشد قیمتی خواهد بود.

غزر هم گروهی های قدرتمند و سابقه دار خوبی دارد. مثل غمینو، مثل غپینو، مثل غمارگ و غبشهر و غیره. غذایی ها در سال ۹۹ و هم چنین سال ۱۴۰۰ به دلیل تورم و دلار ۲۲۰۰۰ تومانی و تاثیرپذیری کم از تحریم های بین المللی ایران، می توانند افزایش قیمت محصولات داشته و سود خوبی را نصیب سهامداران بلند مدتی کنند. لذا سهامداری با غزر و ورود به این سهم به دید بلند مدتی پس از تعادل صف خرید میلیونی، توصیه می شود.

صورت های مالی غزر ، گزارش مجمع غزر، تاریخ برگزاری مجمع غزر، تاریخ افزایش سرمایه غزر ، گزارش حسابرسی شده و حسابرسی نشده غزر، همه در سامانه کدال در دسترس است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۴ نظر

ورود

  • هادی تیر ۲۳, ۱۳۹۹

    سلام آقای زمانی … ممنون از اطلاع رسانی های خوبتون … امکانش باشه در مورد وبملت هم توضیحاتی بفرمایین … ممنون

  • فرزاد تیر ۲۳, ۱۳۹۹

    درود آقای زمانی

    این عرضه اولیه رو بخریم یا نه ؟اخه تعداد این عرضه اولیه ها واقعا کم ارزش نداره پرتفوی خودمون را شلوغ کنیم

    و سوال دیگه ام اینه که من وبوعلی ،و کسرا را خریدم که متاسفانه همش منفی میخورن بنظرت بفروشم اینا یا در میان مدت سود دهی میدن؟

    • علی زمانی تیر ۲۳, ۱۳۹۹

      در کلیه عرضه اولیه های سال ۱۳۹۹ شرکت کرده و تا تابستان سال ۱۴۰۰ سهامداری کنید
      مهم نیست به شما ۲۰ هزار تومن سهم میرسد یا ۲ میلیون تومن.این سهام چون صعود ۱۰۰ درصد دارد و افزایش سرمایه و تقسیم سود، ارزشمند است. برای اعضا خانواده نیز بخرید
      پرتفو شماره ۲ تشکیل دهید فقط برای عرضه اولیه ها
      شما می توانید ۱۰۶ کد انلاین از ۱۰۶ کارگزاری بگیرید

  • محمد تیر ۲۳, ۱۳۹۹

    تشکر از توضیحات کاملتون.
    آقای زمانی سهم دی رو چطور ارزیابی میکنید؟

  • نامجو تیر ۲۴, ۱۳۹۹

    غزر هم مثل رافزا ساعت ۱۳ عرضه میشه یا طبق زمان عادی ۸ صبح انجام میگیره؟

  • باران تیر ۲۵, ۱۳۹۹

    سلام آقای زمانی،برای اولین بار سهام خریدم ولی متاسفانه ضرر میده ، بفروشم بنظرتون؟

    • باران تیر ۲۵, ۱۳۹۹

      اسم سهام فخوز هست

      • علی زمانی تیر ۲۵, ۱۳۹۹

        سهم مذکور در بازه ۳۶ تا ۴۸ ماه آینده، بیش از ۵۰۰ برابر رشد خواهد کرد.
        سهامداری ۳ ساله توصیه میشود

        • مهدی مرداد ۶, ۱۳۹۹

          سلام ممنون از راهنماییهاتون اما این فخوز ۵۰۰ برابر میشه یا ۵۰۰ درصد؟

  • نادیا مرداد ۶, ۱۳۹۹

    سلام دو سوال داشتم اول اینکه منظورتون از اینکه میتونیم ۱۰۶ کد انلاین داشته باشیم یعنی اگر تو دوتا کارگزاری کد بورسی داشته باشیم از هر کدوم جداگانه میتونیم مثلا غزر رو بخریم
    سوال دومم من دو سهم بجهرم و لکما رو خربدم و خر دو یک هفتس فقط منفی میخوره بفروشم به نظرتون؟

    • علی زمانی مرداد ۶, ۱۳۹۹

      شما فقط یک کد بورسی دارید
      اما می توانید از همه کارگزاری های کشور، کد معاملات آنلاین (شامل کد کاربری ور مز عبور) بگیرید.
      به هر کد بورسی، صرفا یک بار عرضه اولیه اختصاص پیدا میکند. نه به کد معاملات آنلاین