عادل فردوسی پور به ۴۰ ضربه شلاق محکوم شد

عادل فردوسی پور به ۴۰ ضربه شلاق محکوم شد

طبق اعلام مدیرعامل و مالک سابق باشگاه نفت تهران، عادل فردوسی پور (متولد ۱۱ مهر ماه سال ۱۳۵۳ در شهر یزد و دارنده مدرک دکترای رسانه)، مجری معروف برنامه های فوتبالی شبکه ۳ و تهیه کننده برنامه۹۰ و فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش، به دلیل تهمت و افترا، با حکم دادگاه، به ۴۰ ضربه شلاق محکوم شد.

خبرگزاری برنا ساعاتی پیش اعلام کرد که آقای حمید رضا جهانیان در گفت و گو با رادیو ورزش گفته که حکم شلاق عادل فردوسی پور، ۲ هفته پیش توسط دادگاه صادر شده و چون عادل فردوسی پور به صورت رسمی از مدیرعامل سابق باشگاه نفت تهران عذرخواهی نکرد، از شکایت علیه وی منصرف نشده و حکم تعلیق نشده است.

عادل فردوسی پور سومین سلبریتی است که در سال ۹۹ به حکم دادگاه به شلاق و یا حبس محکوم می شود. بهاره رهنما نیز چندی پیش در پی شکایت سیروان خسروی، به ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده بود. ترانه علیدوستی نیز از دیگر چهره های مطرحی است که به جرم اهانت به ناجا به ۵ ماه حبس محکوم شده بود.

شکایت حمید رضا جهانیان مدیرعامل سابق باشگاه نفت تهران به آیتمی باز میگردد که عادل فردوسی پور برنامه ۹۰، به معرفی او پرداخته بود و بخشی از زوایای زندگی حمید رضا جهانیان را به نمایش گذاشت. موضوعی که باعث طرح شکایت حمید رضا جهانیان از عادل فردوسی پور در دادسرا شد.

او در فروردین ۱۳۹۷ گفته بود که یک برنامه تلویزیونی حق ندارد به زندگی خصوصی افراد وارد شود و بنده این موضوع را پیگیری خواهم کرد. حمید رضا جهانیان گفته بود که تا کنون ۲ احضاریه برای عادل فردوسی پور از سوی دادسرا ارسال شده که این مجری شبکه ۳ برای توضیحات، حضور پیدا نکرده است. احضاریه سوم نیز ارسال شده که طبق اعلام آقای جهانیان، اگر عادل فردوسی پور از ارائه توضیحات امتناع کند، حکم جلب وی صادر می شود که پس از گذشت ۲ سال حکمی برای جلب عادل صادر نشد.

به نظر می رسد که تندروی ها و افشاگری های عادل فردوسی در برنامه ۹۰ بالاخره پای او را به دادسرا و دادگاه باز می کند و حکم ۴۰ ضربه شلاق برای او، می تواند بخشی از واکنش افرادی باشد که او در برنامه محبوبش، آن ها را مورد انتقاد قرار داده بود. عادل فردوسی پور هیچ صفحه ای در اینستاگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی ندارد و فعلا واکنشی به خبر صدور حکم جلب با حکم شلاق نشان نداده است.

حکم عادل فردوسی پور
عادل فردوسی پور در کنار رضا رشیدپور در اختتامیه پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم که او چهره برتر تلویزیون شد

طبق اعلام ورزش۳، حکم پرونده شکایت حمید رضا جهانیان از عادل فردوسی پور، ۴۰ ضربه شلاق یا جریمه نقدی ۱.۵ میلیون تومانی بدل از شلاق بوده که عادل فردوسی پور با پرداخت آن به اجرای احکام، این پرونده را بسته و حاشیه خاص دیگری نیز در این زمینه وجود ندارد. به نظر می رسد از جنبه حقوقی، با توجه به نوع صحبت های مالک سابق باشگاه نفت، فرصت شکایت از حمید رضا جهانیان توسط عادل فردوسی پور فراهم باشد.

علی فروغی (پسر باجناق دکتر غلامعلی حداد عادل) از زمان تصدی پست ریاست شبکه ۳ سیما، برنامه ۹۰ عادل فردوسی پور را تعطیل کرد و عادل پس از ۲۰ سال، از اجرای این برنامه موفق ورزشی که درآمد سرشاری را نصیب شبکه ۳ کرده بود بازماند. علی فروغی، اخیرا به کرونا مبتلا شده است و در قرنطینه خانگی به سر می برد. شایعات درباره بازگشت عادل فردوسی پور به شبکه ۳، هر بار تکذیب شده است.گفت و گوی عادل با مدیرعامل  پرحاشیه نفت تهران در این لینک در دسترس است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۷ نظر

ورود

  • صمد تیر ۲۷, ۱۳۹۹

    تورم عربستان نیم درصد شد ! (ایسنا)

    حالا هی بیایم بگیم گاو شیرده آمریکا ….

    • علی زمانی تیر ۲۷, ۱۳۹۹

      به عادل فردوسی پور ربط داشت صمد آقا؟ 🙂

      • صمد تیر ۲۷, ۱۳۹۹

        سلام
        نه ، گفتم جهت پوشش خبری . چون واقعا برای مردم جالبه گاو شیرده آمریکا چه وضعیت اقتصادی دارد .
        و ما هم گاو شیرده چین و روسیه و …… و . و و هستیم چه وضعیتی داریم .

  • کوروش تیر ۲۷, ۱۳۹۹

    قاضی که حکم شلاق زدن به عادل فردوسی پور صادر نموده است …….

  • نامجو تیر ۲۷, ۱۳۹۹

    مدیران این مملکت رو یه مشت عقده ای و وحشی در دست دارن. کسی که تحمل و ظرفیت انتقاد نداره غلط میکنه پست مدیریتی به عهده میگیره.

    • An تیر ۲۸, ۱۳۹۹

      یه مشت تروریست البته

  • Yasin تیر ۲۸, ۱۳۹۹

    اگه یه آدم موفق تو این ایران باشه اینا نمی تونن موفقیتشو ببینن. فقط می خوان پول و شهرت و خوشبختی برای خودشون باشه