ویدیو ترسناک و باورنکردنی از نمایش قدرت کارتل مواد مخدر جالیسکو در مکزیک

ویدیو ترسناک و باورنکردنی از نمایش قدرت کارتل مواد مخدر جالیسکو در مکزیک

ویدیویی باورنکردنی و ترسناک ده ها مرد مسلح یونیفرم پوش را نشان می دهد که با سلاح هایی که باید تنها در اختیار نظامیان باشد در کنار خودروهای زره پوش که نماد کارتل مواد مخدر جالیسکو را می توان روی آن ها دید ایستاده اند که بیننده را به یاد رژه های نظامی ارتش های جهان و حتی تاخت و تازهای روزهای آغازین قدرت گرفتن داعش می اندازد. این ویدیو که مقامات امنیتی مکزیک در حال بررسی آن هستند نمایش قدرت کارتل مواد مخدر جالیسکو است که در آن ده ها شبه نظامی که ماسک بر صورت دارند فریاد می زنند «سربازان منچو»، نام مستعاری که به رهبر کارتل نسل جدید جالیسکو، نمسیو اوسِگورا اشاره دارد.

کارتل مواد مخدر جالیسکو

تقریباً تمامی این افراد مسلح دارای جلیقه های ضد گلوله و سلاح های خودکار بوده و برخی دیگر نیز دارای مسلسل های سنگین و تفنگ های مخصوص تک تیراندازان هستند. تعدادی از تقریباً ۲۰ وانت مدرنی که در یک جاده خاکی پارک شده اند دارای برجک ها یا صفحات فولادی ضدزرهی هستند که به شکل دستی به آن ها جوش داده شده است. این ویدیو روز سه شنبه گذشته در اینترنت منتشر شده، همزمان با دیدار رییس جمهور، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور از ایالت های گوانجواتو، جالیسکو و کولیما که برخی از مقرهای اصلی کارتل های مواد مخدر و به خصوص کارتل جالیسکو هستند.

کارتل مواد مخدر جالیسکو

میگل ویگیل، رییس سابق عملیات های بین المللی اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده در این باره می گوید:«آن ها یک پیام روشن فرستاده اند… که در واقع آن ها بر مکزیک حکومت می کنند نه لوپز اوبرادور». رییس جمهور در ملاقات با فرماندار جالیسکو در این باره چنین گفته است: «در مقابله با تهدید، ارعاب، ما به فرماندار آلفارو می گوییم که او تنها نیست، که ما در مقابله با جالش جنایت با او هستیم. این مشکل را نمی توان با قتل و عام حل کرد. این کار بیشتر با اطلاعات انجام خواهد شد تا زور». رییس جمهور از سیاست خود در اجتناب از رویارویی مستقیم با کارتل های مواد مخدر دفاع کرده است. او می گوید که به جای این کار ترجیح می دهد به مشکلاتی مانند فقر و بیکاری بپردازد که به نظر او سهم مهمی در خشونت و جنایت در این کشور دارند.

اما این سیاست که رییس جمهور مکزیک با عنوان «بغل، نه گلوله» از آن یاد می کند، باعث قدرت گرفتن بیش از پیش کارتل های مواد مخدر در این کشور شده است. کارتل جالیسکو در نار کارتل سینالوآ که رهبری آن را خواکین ال چاپو گوزمان بر عهده داشت به عنوان بزرگ ترین و قدرتمندترین کارتل های  مواد مخدر در مکزیک شناخته شده می شوند. گوزمان اکنون در ایالات متحده در زندان به سر می برد. قدرت این کارتل های مواد مخدر در مکزیک به حدی است که در بخش هایی از این کشور، نیروهای پلیس که حقوق کمی می گیرند از فعالیت های مجرمانه آن ها پشتیبانی می کنند.

کارتل مواد مخدر جالیسکو
نمسیو روبن اوسگورا سروانتس، رییس کارتل مواد مخدر جالیسکو که برای اطلاعات منجر به دستگیری او ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین شده است

ماه گذشته عمر گارسیا هارفوخ، رییس پلیس مکزیکو سیتی توسط گروهی از اعضای کارتل جالیسکو در مشهورترین بلوار پایتخت مکزیک مورد سوء قصد قرار گرفت. کارتل جالیسکو در ۲۴ ایالت از ایالات ۳۲ گانه مکزیک فعالیت داشته و کوکایین، هرویین، متامفتامین و هرویین آغشته به فنتانیل را در مقادیر زیاد به درون خاک ایالات متحده قاچاق می کند. حدود دو سوم بازار مواد مخدر ایالات متحده در کنترل این کارتل قدرتمند قرار دارد. خشونت کارتل جالیسکو از زمان سقوط کارتل زیتاس تاکنون بی سابقه بوده است. این گروه بسیار مجهز بوده و در یک مورد نیز توانسته یکی از هلی کوپترهای ارتش مکزیک را نیز ساقط کند.

بیشتر بخوانید: مرگ «لا کاترینا»؛ زن ۲۱ ساله‌ای که رهبر تیم ترور قوی ترین کارتل مواد مخدر مکزیک بود

گریسلدا بلانکو؛ مادرخوانده کوکایین جهان که جنیفر لوپز نقش او را بازی خواهد کرد

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • محمد مرداد ۴, ۱۳۹۹

    روزیاتو عزیز ب عنوان یک مخاطب همیشگیت میخام ی پست در مورد کارتلای مخوفه نظامی آمریکایی ک تو کشور بغل دستمون افغانستان ،تن تن مواد پخش میکنن تو دنیا برین
    با تشکر

  • وحید خرداد ۲۵, ۱۴۰۰

    جنایات اینا رو آدم ببینه سکته میکنه از بس وحشی و بی رحم هستند داعش جلوشون هیچی نیست

  • محمدحسین اسفند ۱۷, ۱۴۰۱

    امثال همینا باعث شدن دنیا جای گندی باشه