شوهر خواهر «شبنم» متواری شد؛ محرمانه‌های داماد فراری مهندس نعمت زاده

درباره اتهامات علی اشرف ریاحی

شوهر خواهر «شبنم» متواری شد؛ محرمانه‌های داماد فراری مهندس نعمت زاده

علی اشرف ریاحی ، شوهر خواهر  شبنم نعمت زاده (ملکه داروی ایران) و داماد مهندس محمد رضا نعمت زاده، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در دولت های اخیر، از دادگاه متواری شده است. علی اشرف ریاحی طبق گفته رئیس شعبه سوم ویژه رسیدگی به جرایم  اقتصادی، یکی از متهمان پرونده فساد ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورویی پتروشیمی است که پرونده آن از سال گذشته در دادگاه ویژه رسیدگی به تخلفات مفسدان اقتصادی، در جریان است.

طبق اعلام دادستانی، علی اشرف ریاحی متهم به معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال نامشروع است. همچنین او متهم است که ما به التفاوت منشا ارز داخلی را به نفع خود تصاحب کرده است. شبنم نعمت زاده سال گذشته، به اتهام جعل اسناد دولتی و بدهی کلان به نظام دارویی کشور، به ۲۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد و با حکم دادستانی، بخشی از خانه لاکچری اش در لواسانات تهران تخریب شد.

علی اشرف ریاحی یکی از اعضا خاندان معروف نعمت زاده ها است که در چند سال اخیر، نام شرکت ها و کسب و کار آن ها در رسانه ها و دادگاه رسیدگی به تخلفات مفسدان اقتصادی، بازتاب های گسترده ای داشته است. متواری بودن داماد مهندس نعمت زاده، بار دیگر نام یک آقا داماد دیگر را به رسانه ها کشیده است.

چندی پیش، داماد دکتر غلامعلی حدادعادل (امیر  ابراهیم رسولی)، رئیس کل هیات رئیسه مجلس شد و داماد وزیر تعاون (سید محمد هادی رضوی)، پیش از شبنم نعمت زاده به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود. همچنان آقازاده ها و ژن خوب ها، در کانون توجه رسانه ها و افکار عمومی هستند.

علی اشرف ریاحی متولد سال پنجاه و هفت در تهران، فرزند عبدالامیر، کارشناس ارشد مهندسی شیمی دارد و یکی از متهمان اخلال کلان در نظام اقتصادی و معاونت در تحصیل مال نامشروع است که نامش در کنار رضا حمزه لو، محسن احمدیان، ‌عباس صمیمی و مرجان شیح الاسلامی آل آقا در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی مربوط به تخلفات کلان در پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی در اسفند ۹۷ مطرح شد.

علی اشرف ریاحی از تیر ماه سال ۱۳۹۵، داماد مهندس محمد رضا نعمت زاده (شیخ الوزرا) شد و همسر زینب خانم. خاندان نعمت زاده از  زمانی که پای دکتر شبنم نعمت زاده (مالک شرکت دارویی رسا)، دختر بزرگ آقای وزیر سابق صمت به دادگاه تخلفات دارویی در سال ۹۸ باز شد، در کانون توجه رسانه ها و افکار عمومی قرار گرفتند.

نام همسر آقای علی اشرف ریاحی در کیفر خواست صادره علیه شبنم نعمت زاده مطرح شده است که خواهرش از امضاء او سوء استفاده و اقدامات کلاهبردارانه را هدایت می کرد. علی اشرف ریاحی در شرکت هایی چون: آی اس تهران، مدیریت کنترل پروژه ساخت پردیس، مهندسی نفت کوپال اروند، توسعه صادرات مهر نیک، کیمیا صنایع دالاهو، پیشگامان ایده های نوین،‌ عضو هیات مدیره است.

علی اشرف ریاحی که همسر زینب نعمت زاده یکی از دختران وزیر سابق صمت دولت تدبیر و امید است، در شرکت های خاندان نعمت زاده مثل شرکت توسعه تجارت نعمت، حضور دارد و نماینده این شرکت در شرکت کیمیا صنایع دالاهو می باشد. شرکت توسعه تجارت نعمت، شرکتی است که  شاهد حضور مریم بختیار (همسر مهندس نعمت زاده) و زینب خانم هستیم. به هر حال نام علی اشرف ریاحی در پرونده تخلفات در شرکت بازرگانی پتروشیمی، شنیده شد.

علی  اشرف ریاحی در نهمین دادگاه رسیدگی به پرونده تخلفات در شرکت بازرگانی پتروشیمی که ۱۰ اردیبهشت ۹۸ برگزار شد، خود را متخصص انجام معاملات اولیه، طرح ها و نظارت بر فرآیند خرید و راه اندازی پروژه های صنعت نفت به قاضی اسدالله مسعودی مقام معرفی کرد. او در سال ۱۳۸۹ به عنوان مشاور فنی در امور طرح ها و تدارکات در شرکت بازرگانی پتروشیمی،‌ دعوت به همکاری شده و به صورت پاره وقت مشغول به فعالیت شد. او طبق گفته هایش، ساعتی ۳۰۰ هزار ریال دستمزد می گرفت.

علی اشرف ریاحی
علی اشرف ریاحی داماد مهندس نعمت زاده و همسر زینب نعمت زاده یکی از متهمان پرونده کلان پتروشیمی

در سال ۱۳۸۶ از طریق  یکی از شرکت هایش، در مناقصه شرکت ملی پارس برنده شده و مدیر نظارت می شود. او خود را بی تاثیر  از روابط شرکت اترا و پتروکیش اعلام کرد. او در دادگاه گفته بود که برای مشارکت در پروژه ای، ۱۹ میلیارد ریال از طریق او به پروژه تزریق شده است.

علی اشرف ریاحی
علی اشرف ریاحی یکی از متهمان دادگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی ایران است

فهرست شرکت های علی اشرف ریاحی

علی اشرف ریاحی در دو دهه اخیر، در شرکت های مختلف، سهامدار و عضو هیات مدیره بود که در این گفتار به معرفی شماری از آخرین تغییرات شرکت های آقا داماد بر اساس اطلاعات روزنامه رسمی قوه قضاییه، می پردازیم تا با موضوع شرکت ها و هم چنین شرکا و همکاران علی اشرف ریاحی در این مجموعه های اقتصادی و صنعتی، آشنا شویم. فهرست شرکت های آقا داماد به شرح زیر است که شامل چندین شرکت و موسسه در حوزه های مختلف تجاری و پتروشیمی است:

  • شرکت آی اس تهران به شماره ثبت ۲۹۱۵۹۶
  • شرکت مدیریت و اجرا مهر نیک به شماره ثبت ۵۲۲۸۵۳
  • موسسه خیریه فاطمه الزهرا (س) به شماره ثبت ۷۸۷۷
  • شرکت مدیریت کنترل پروژه و ساخت پردیس به شماره ثبت ۱۹۴۶۷۴
  • شرکت مهندسی نفت کوپال اروند به شماره ثبت ۶۷۰۴
  • شرکت توسعه صادرات مهر نیک به شماره ثبت ۵۲۷۶۶۰
  • شرکت کیمیا صنعت دالاهو به شماره ثبت ۲۹۲۰۳۰
  • شرکت مدیریت کنترل خوردگی تهران به شماره ثبت ۱۹۴۶۷۴
  • شرکت پیشگامان ایده های نوین به شماره ثبت ۲۱۲۰۷۰
علی اشرف ریاحی
روزنامه رسمی شرکت مدیریت واجرا مهر نیک با مدیرعاملی علی اشرف ریاحی. همکارانش را در عکس مشاهده می کنید
علی اشرف ریاحی
آگهی روزنامه رسمی شرکت مدیریت کنترل خوردگی تهران که علی اشرف ریاحی مدیرعامل شرکت در سال ۱۳۸۵ بود.

اعضاء هیات موسسان  شرکت مدیریت و اجرا مهر  نیک به شرح زیر اعلام  شد:

  • ایمان حاجی زاده صفار به سمت نایب رئیس هیات  مدیره
  • علی اشرف ریاحی به سمت عضو هیات مدیره
  • محمد رضا نعمت زاده به سمت مدیرعامل به مدت ۲ سال و رئیس هیات مدیره

شرکت مدیریت کنترل خوردگی تهران به شماره ثبت  ۱۹۴۶۷۴ از دیگر شرکت هایی است که شاهد حضور علی  اشرف ریاحی به عنوان مدیرعامل وعضو هیات مدیره هستیم. طبق روزنامه رسمی به  شماره  ۱۸۰۳۶ مورخه پنجم بهمن ماه سال ۱۳۸۵، شرکت مدیریت کنترل خوردگی تهران، اعضاء هیات مدیره خود را به شرح  زیر اعلام کرد:

  • مهرناز سمیعیان به سمت بازرس
  • شیرین ساعی به سمت بازرس علب البدل
  • علی اشرف ریاحی به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره
  • غلام عباس کبیر به سمت رئیس هیات مدیره
  • جلال محرابی به سمت نایب رئیس هیات مدیره
  • محمد حسین شریعت عضو هیات مدیره
  • مهرناز صابری عضو هیات مدیره

در شرکت مدیریت کنترل پروژه ساخت پردیس نیز  شاهد حضور  غلام عباس کبیر، شریک و همکار علی اشرف ریاحی هستیم.

داستان علی اشرف ریاحی و دیگر آقازاده ها و آقا داماد ها و خانم زاده ها در اقتصاد ایران سال های پایانی سده چهاردهم هجری شمسی، همچنان ادامه دارد. فرار علی اشرف ریاحی یادآور متواری شدن قاضی منصوری است که در رومانی به طرز مشکوکی به قتل رسید.

سال  ۱۳۹۹ سال شگفتی ها است. از طوفان بورس و تلاطم ارز و تراژدی کرونا تا انتشار اسامی مفسدان کلان اقتصادی در دادگاه‌های تهران. هر دم  از این باغ، بری می رسد. . .

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • vendetta تیر ۳۱, ۱۳۹۹

    امارات با ۲۰۰ میلیون دلار با کلی دانشگاه امریکایی همکاری میکنه کاوشگر مریخی میسازه و میفرسته. همش ۲۰۰ میلیون دلار.
    اینجا یه دونه اختلاس میشه ۶.۶ میلیارد یورو. یعنی ۳۳ تا کاوشگر مریخی
    تو اسراییل یه ذره اختلاس کردن مردمشون ریختن تو خیابون.

    • امیر تیر ۳۱, ۱۳۹۹

      داداش اینجا ایرانه کوچکترین حرف و حرکتی مساویست با ….