روی خط آقازاده ها: داماد حداد عادل، مدیرکل هیات رئیسه مجلس شد

امیر ابراهیم رسولی کیست؟

روی خط آقازاده ها: داماد حداد عادل، مدیرکل هیات رئیسه مجلس شد

امیر ابراهیم رسولی طی حکمی، مشاور دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی شد. هم چنین امیر ابراهیم رسولی به عنوان مدیرکل هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی انتخاب گردید. امیر عباس رسولی، داماد دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و مشاور فرهنگی رهبر انقلاب محسوب می شود.

امیر ابراهیم رسولی از دانش آموختگان قدیمی دبیرستان فرهنگ دکتر غلامعلی حداد عادل است. او سال ها در کسوت مسئول دفتر ایشان فعالیت داشته و در اینستاگرام از پدر زن خود به عنوان استاد عشق یاد کرده است. امیر عباس رسولی، خود را ۲۵ سال شاگرد دکتر غلامعلی حداد عادل نیز خطاب کرده است.

پس از انتصاب کامبیز مهدی زاده فرساد، داماد ۳۶ ساله تبریزی حسن روحانی به ریاست یکی از کمیسیون های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زندانی شدن داماد وزیر کار (سید محمد هادی رضوی)، جنجال های سید حسین میر خلیلی (داماد آیت الله احمد خاتمی – امام جمعه تهران) و جنجال های داماد وزیر سابق صنعت و معدن صمت (محمد محب علی) و همسر ملکه زندانی داروی ایران (شبنم نعمت زاده)، بار دیگر یک داماد دیگر مسئولان در کانون توجه افکار عمومی قرار گرفت تا داستان ژن خوب ها و مجلس خانوادگی و حماسه آقا زاده ها در سال دلار ۲۲۰۰۰ تومانی تکرار شود.

امیر ابراهیم رسولی در کنار غلامعلی حداد عادل دیده می شود

پیش تر علی فروغی، باجناق ایشان، به ریاست شبکه ۳ سیما منصوب شد که مصادف شد با پایان کار عادل فردوسی پور در برنامه پربیننده ۹۰. امیر ابراهیم رسولی ، مجری گری برنامه نسل امروز شبکه ۵ سیما را نیز در اختیار داشت که به نقد فرهنگ و آموزش و مسائل مربوط به جوانان می پردازد. در سالگرد تولد فرزندش سجاد، او به یکی از پست های کلیدی مجلس شورای اسلامی رسید. او دو فرزند دیگر به نام میثم و ثنا دارد.

داماد های آقای حداد عادل همواره خبر ساز بوده اند. عباس شکوری، از دیگر دامادهای آقای حداد عادل، سال پیش با انتشار پستی در اینستاگرام، آرزو کرده بود که همه اعضا خانواده در کنار هم در دهکده موج های خروشان طرقبه مشهد عکس یادگاری میگرفتند! پستی که واکنش های بسیاری را به همراه داشت.

امیر ابراهیم رسولی جوان دهه شصتی قصه ما، ۱۲ سال سابقه فعالیت اداری و سیاسی و رسانه ای داشته و به عنوان دارنده مدرک دکترای علوم سیاسی در گرایش مسائل ایران معرفی شده است. انتصاب یکی از پست های کلیدی مجلس بازتاب های زیادی داشته است.

امیر ابراهیم رسولی ، ۱۰ سال پیش وب سایت نماینده را راه اندازی کرد که به تولید اخبار درباره پارلمان و مسائل تخصصی آن مربوط بود. ایشان صاحب امتیاز سایت نماینده بوده و ارتباطات گسترده ای با نمایندگان خانه ملت در یک دهه اخیر به واسطه این درگاه خبری پیدا کرده بود. پدر همسر امیر ابراهیم رسولی (دکتر غلامعلی حداد عادل) در زمان ریاست مجلس، او را مشاور خود کرده بود و در مجلس دهم نیز مسئولت پارلمانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور را به ا یشان سپردند.

امیر ابراهیم رسولی در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز سابقه فعالیت داشته و احتمالا در زمان شهرداری قالیباف، با ایشان در ارتباط بوده است. خبرگزاری تسنیم، وابسته به قوه قضاییه در یادداشتی درباره امیر عباس رسولی آورده است که ایشان، کارشناس مجرب در حوزه پارلمان بوده و یادداشت هایش درباره حوادث مجلس، مورد توجه رسانه ها بوده است.

امیر ابراهیم رسولی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ در یادداشتی که در خبرگزاری مهر منتشر شده است، به مهندسی هیات رئیسه مجلس یازدهم، یک ماه پیش از شروع کار پارلمان جدید اشاره کرد. او از مهندسی هیات رئیسه به عنوان رویکردی درست برای جلوگیری از عواقب ناگوار مجلس دهم خبر داده بود. موضوعی که اکنون با این حکم قالیباف، مسئولیت مهندسی هیات رئیسه به او واگذار شده است.

امیر عباس رسولی که از مدافعات رویکرد مهندسی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از اردیبهشت امسال بود معتقد است که جمع ۱۲ نفری اعضا هیات رئیسه باید هماهنگ باشند. ساز ناکوک نزنند. او هیات رئیسه را مجموعه ای متشکل از افراد غیر جوان دانسته و می گوید که تجربه و تخصص مهم تر از جوانگرایی در هیات رئیسه است. یکی از نمایندگان زن مجلس گفته بود که یکی از دلایلی که زنان در هیات رئیسه مجلس جایگاهی ندارند، نگاه سنتی اکثریت مجلس به زن در چارچوب خانه و مقولاتی مثل بچه داری است!

امیر ابارهیم رسولی
امیر ابراهیم رسولی در کنار میثم و ثنا دو فرزندش

امیر ابراهیم رسولی مدیر مسئول سایت نماینده و مدیر مسئول ماهنامه فرهنگ امروز و داماد دکتر غلامعلی حداد عادل، قریب به ۳۰۰۰ دنبال کننده در اینستاگرامش دارد و بیش از ۴۰۰ پست در سال های اخیر به اشتراک گذاشته است. مشاور دکتر قالیباف و داماد دکتر حداد عادل و مدیرکل هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، قریب به ۲۰۰۰ صفحه را در اینستاگرام دنبال می کند.

امیر عباس رسولی
تصویر روی جلد ماهانه نماینده به مدیرمسئولی امیر عباس رسولی که وی تیتر اول ؛ پول پاشی و فساد انتخاباتی را درج کرده بود و تصویر خودش را نیز در صفحه اول مشاهده می کنید
امیر عباس رسولی
امیر عباس رسولی به عنوان مجری برنامه نسل امروز شبکه ۵ سیما
امیر عباس رسولی
اینستانوشته امیر عباس رسولی داماد دکتر غلامعلی حداد عادل درباره آرزوی سلامتی علی لاریجانی در زمان ابتلا به کرونا

به امید روزی که شایسته سالاری، آرزویی دست نیافتنی در ایران باشد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۴ نظر

ورود

  • سحر تیر ۱۶, ۱۳۹۹

    بهتره به جای مجلس شورای اسلامی اسمشو بذارن مجلس خانوادگی.. تو هر دوره تو قرق یه خانواده هست. دوره لاریجانی ها تموم میشه دوره حدادعادل و تیر و طایفه اش شروع میشه. باید در این مجلسو .. گرفت! متاسفم

    • وحید اسفند ۹, ۱۴۰۲

      آقا رسولی خیلی محترم هستن چون من ایشان را خوب میشناسم و بشماسحر خانم هیچ ربطی نداره که خانوادگی عکس میگیره یانه ممنون

  • علی تیر ۱۶, ۱۳۹۹

    افزایش ناگهانی قیمت دلار در بازار سبب شده تا جمعی از مردم ضمن ازدحام برای خرید دلار به صرافی‌ها هجوم ببرند!

    انتشار ویدئویی از هجوم مردم برای خرید دلار در پاساژ فردوسی تهران ( محل استقرار صنف صرافان) بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است.

  • Yasin تیر ۱۶, ۱۳۹۹

    عجب….. خدا رو شکر جمهوری داریم

  • new man تیر ۱۷, ۱۳۹۹

    خانواده قبلی خوردن سیر شدن الان اینا ریختن. خوش باشین حکومت دارین.

    یاسین جمهوری؟ اینجا فقط به اسم جمهوریه.

    تو یه نظام جمهوری کل ارتش و نیروهای نظامی تحت نظر ریاست جمهوریه نه کسی دیگه. تو ایران فرمانده کل قوا یکی دیگس.

    تو نظام جمهوری واقعی چیزایی مجلس خبرگان، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت و ده ها سازمان دیگه وجود نداره. اینجا ما جمهوری نداریم. همش خیمه شب بازیه.
    میخوان بگن بله ما هم دموکراسی داریم و مردم همه کارن.

  • آنتی رضا ستوده تیر ۱۷, ۱۳۹۹

    امیر ابراهیمی کیست؟یه مرد خیکیست.

  • احسان تیر ۱۷, ۱۳۹۹

    در کشورهایی که اسم جمهوری را یدک میکشند خیلی راحت میشه رئیس جمهور را دادگاهی کرد یا ریاست هر نهادی را.اما اینجا دستور از یک جا دیگه میاد شما برو مجلس تشخیص مصلحت نظام که دادگاهی نشی و یا اینکه کلا میگن پی جریانو نگیرین.یادمون نرفته در جریان آبان ماه نمایندگان دستور استیضاح رئیس جمهور امضا کردن و رهبر انقلاب فرمودند من از تصمیم سران سه قوا حمایت میکنم. و بد بختی امروز تنها مربوط به مجلس و دولت نمیشود.

  • rasteen تیر ۱۷, ۱۳۹۹

    گردن کلفتش نشون میده چه نون مفتی میخوره.. موندم یعنی تو ۸۰ میلیون نفر، دوتا آدم حسابی نیست که کلیه مناصب مملکت باید در اختیار همین چند نفر باشه؟ اینا چقدر بخورن سیر میشن از سفره انقلاب میکشن کنار؟

  • محمد مرداد ۱, ۱۳۹۹

    من مطالب سایتتون رومیخوندم.ولی الان که دیدم آدم سالمی مثل رسولی رو با داماد فاسد سایر مسئولین ترکیب کرده بودید که شخصیت اینا رو با امثال رسولی که سوابقش معلوم هست بزنید.فاتحه این….بی عدالتی وناحق گویی روخوندیم.من که دیگه مطالب سایتتونو نمیخونم.چون مشخصه.

    • علی زمانی مرداد ۲, ۱۳۹۹

      رسولی «شما» را با شاه دامادهای فاسد «دیگران» از این بابت مقایسه کردیم که هر ۲ داماد است و بخاطر «دامادی» و نه «شایسته سالاری»، به این منصب ها رسیدند. و گر نه اینکه ادم خوب و نماز خون و اهل مسجد وحسینیه است که شک نداریم. بحث شخص نیست. بحث یک رویکرد غلط است.

  • داماد ائتلاف اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰

    خدارو شکر ایشونم رفت سر کار خیالمون راحت شد

  • سائل خرداد ۶, ۱۴۰۰

    باعث تأسف است چنین رویکردی در افراد اطراف این مسئولین!!!
    خط آخر هم احتمالاً منتظورتون دست یافتنی باشد نه دست نیافتنی!

  • فروغ شهریور ۳, ۱۴۰۰

    مفت خور کاسه لیس چاپلوس و بیسواد!!!این ها خصوصیات یک ادم موفق در جمهوری اسلامی است

  • اوا شهریور ۲۱, ۱۴۰۱

    این داماد عداد عادل نیست د .داماد حداد عادل امریکا و ایرانی هست ..