چاپ سه بعدی ناگت مرغ به صورت آزمایشی در KFC

چاپ سه بعدی ناگت مرغ به صورت آزمایشی در KFC

KFC که شاید مشهورترین فست فود مرغ سوخاری در دنیاست و شعبه های بیشماری در کشورهای مختلف دارد اعلام کرد به تکنولوژی چاپ سه بعدی ناگت مرغ دست پیدا کرده و احتمالا در آینده نزدیک میتواند بال و ران مرغ را هم حتی با استخوان داخلی شان از طریق پرینترهای سه بعدی بسازد.

این رستوران زنجیره ای روز پنجشنبه هفته گذشته خبر همکاری اش با یک شرکت روسی فعال در زمینه تحقیقات بیوتک را اعلام کرد و ابراز امیدواری نمود که میتواند به زودی اولین نمونه گوشت خوراکی آزمایشگاهی را تولید کند و به دست مشتریان برساند.

ناگت مرغ

تلاش KFC در راستای تلاش های جهانی برای ساخت جایگزین مطمئن گوشت واقعی با طعم مشابه به آن انجام می شود. پس از چاپ سه بعدی ناگت مرغ این شرکت آرد سوخاری و ادویه های اختصاصی اش را به آن اضافه می کند تا مشتری ها تفاوت زیادی را میان این محصول و گوشت واقعی مرغ احساس نکنند.

البته اشاره کنیم که هنوز مشخص نشده ناگت مرغ پرینت شده KFC دقیقا چه زمانی به مشتریان آن عرضه می شود اما مدیر واحد روسیه این شرکت در یک نشست مطبوعاتی گفت که KFC سخت در تلاش است تا مرغ چاپ شده خود را در اختیار هزاران مشتری آن در روسیه و سپس میلیون ها نفر از مردم دنیا قرار دهد.

ناگت مرغ

به گفته او تست نهایی روی این ناگت های مرغ چاپ شده قرار است که در پاییز سال ۲۰۲۰ یعنی حداکثر تا دو ماه دیگر در مسکو انجام شود. ایرینا گوشچینا مدیر روابط عمومی KFC روسیه نیز در این باره به نشریه مسکو تایمز گفته است که هنوز امکان چاپ سه بعدی استخوان های درون بال و ران مرغ وجود ندارد اما انتظار می رود که به زودی تکنولوژی سخت استخوان نیز فراهم شود.

با افزایش بی رویه جمعیت کره زمین تامین غذای مورد نیاز این جمعیت و به طور مشخص گوشت مصرفی آن که عامل اصلی افزایش گازهای گلخانه ایست به یکی از چالش برانگیز ترین مسئولیت های دولت ها بدل شده و حالا محققان در سراسر دنیا تلاش می کنند با تولید انواع گوشت مصنوعی به نگرانی ها در مورد سیر کردن جمعیت ۸.۵ میلیارد نفری زمین پایان دهند.

منبع: dailymail
بدون نظر

ورود