پاره کردن دلار در برنامه زنده شبکه خبر و واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی + ویدیو

پاره کردن دلار در برنامه زنده شبکه خبر و واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی + ویدیو

محسن جندقی، مجری برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر و کارشناس اقتصادی در یک برنامه زنده شبکه خبر یک اسکناس دلار را پاره کرده و با اشاره به رویکرد مردم ترکیه در مقابله با افزایش قیمت دلار در این کشور، به طور تلویحی از ایرانی ها می خواهد که همانند مردم ترکیه دلارهایشان را سوزانده یا پاره کنند. وی می گوید: «چرا باید به جای آتش زدن، پاره کردن و زیر پا له کردن دلار برای آن صف خرید تشکیل شود». محسن جندقی از مجریان خبرساز صدا و سیما بوده که سال گذشته شکایت او از علی لاریجانی، رییس سابق مجلس به خاطر توهین به او در صحن علنی مجلس خبرساز شده بود.

جندقی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم بوده و برای انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم نیز نامزد شده بود. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی است و از حوزه انتخابی گلپایگان و خوانسار برای مجلس کاندید شده بود. وی سابقه فعالیت در مجله پنجره، خبرگزاری بسیج، روزنامه ایران، روزنامه ابرار ورزشی و سایت تبیان متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی را در کارنامه دارد. پاره کردن اسکناس دلار در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر از جانب محسن جندقی با واکنش های بسیاری در شبکه های اجتماعی همراه بوده است که در ادامه برخی از این واکنش ها را بررسی خواهیم کرد.

پاره کردن دلار در برنامه شبکه خبر

این اولین بار نیست که بحث پاره کردن یا سوزاندن دلار مطرح می شود و قبلا برخی فعالان سیاسی دیگر نیز از مردم خواسته بودند که برای کاهش قیمت ارز و به ویژه دلار، از خرید و انبار کردن آن در خانه دست کشیده و همانند ترکیه دست به آتش زدن و پاره کردن آن بزنند. در ادامه برخی از واکنش های کاربران توییتر به این ویدیو را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

پاره کردن اسکناس دلار در برنامه زنده شبکه خبر

پاره کردن اسکناس دلار در برنامه زنده شبکه خبر

پاره کردن اسکناس دلار در برنامه زنده شبکه خبر

پاره کردن اسکناس دلار در برنامه زنده شبکه خبر

پاره کردن اسکناس دلار در برنامه زنده شبکه خبر

پاره کردن اسکناس دلار در برنامه زنده شبکه خبر

پاره کردن اسکناس دلار در برنامه زنده شبکه خبر

بیشتر بخوانید: آینده دلار آمریکا تا اسفند ۹۹؛ تثبیت بالا یا پایین ۲۰ هزار تومان ؟

تصویر کیف رشوه میلیاردی با صدها سکه طلا و دلار به مدیر سابق بانک مرکزی

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • mahdi ramezani مرداد ۴, ۱۳۹۹

    پاره کنن یا اتیش بزنن؟
    ایا میدونین همین کار باعث تورم و کم شدن ارزش پول ملی میشه؟ دلار تو ایران نقش پشتیبان از پول ملی رو داره. دلار کم بشه یا اتیش زده بشه ارزش ریال یا تومن بیشتر کم میشه.
    و اتفاقا اوناییکه اتیش میزنن خر هستن. به خدا خر هستن.
    بعد از جایگزینی دلار با طلا که قضیه شو میدونین دلار پول در گردش دنیا شده. معنیش اینه که برای امریکا بهتر هست مردم پولاشونو اتیش بزنن یا خرج نکنن. یا تو انبار بانک ملی ذخیره کنن. کاری به سیاستهای ارزی ندارما.
    اگه پیگیری کرده باشین میبینین چین همیشه با دلار تهدید میکنه امریکا رو. چین ۱۸۰۰ میلیارد دلار ذخیره داره. مثلا یه بار گفته بود ۵۰۰ میلیاردشو میخواد تبدیل به باقی ارزها کنه. کل ذخایر ارزی مملکت ما به ۹۰ میلیارد دلار نمیرسه بعد بریم اتیش بزنیم؟ حتی چین اتیش نمیزنه بلکه ذخیره میکنه.
    ۹۰ میلیارد پول خیلی کمیه برا کشور ما. مثل کشورای غربی پیشرفته نیستیم که نیاز نداشته باشیم. کشورای غربی همه چیشون ساختس. نیاز به دار ندارن اما برا security از پول ملی شون نگه میدارن. تازه کشورای غربی که همه چیشون ساخته شده حداقل بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار ذخیره نگه میدارن.
    کشورای در حال توسعه به هیچی که نیاز نداشته باشن به دلار نیاز دارن. ایران به حداقل ۵۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی نیاز داره. ۹۰ میلیارد دلار پول ۱۰ تا پروژه ملی نمیشه. بعد بریم اتیش بزنیم؟ کم کم خطوط انتقال نیرو نیاز به تعویض پیدا میکنه. حداقل ۲۰ میلیارد اینجا خرج میشه. ۵ تا خط سریع السیر راه اهن بزنیم ۴۰ میلیارد دلار خرجش میشه. نیاز به انرژی هر سال تصاعدی بالا میره و سالی ۵ میلیارد دلار باید سرمایه گذاری برا نیروگاه بشه.
    برا امنیت غذایی سالی ۳ میلیارد دلار خرج میشه. اما باید به ۹ میلیارد دلار برسه. یعنی ۳۰۰ درصد افزایش
    تو دوره ۵ ساله ۹۰ میلیارد دلار تموم میشه میره.

    حالا برین اتیش بزنین.

  • Iran MRS مرداد ۴, ۱۳۹۹

    اولا باید بگم این یارو بی عقل اسکناس یک دلاری پاره کرد که حدود ۲۵ هزار ارزش داره که تقریبا یعنی هیچ، تو امریکا گدا هم یک دلاری قبول نمیکنه!
    اگه راست میگفت بهتر بود یه باند اسکناس ۱۰۰ دلاری میاورد پاره میکرد، اونوقت قبولش داشتم?

    مطمئنم بعد از برنامه یک دلاری که پاره کرد رو دوباره چسب میزنه میزاره جیبش، اصلا از کجا معلوم که اسکناسش فیک نبوده، بخدا اینا خیلی عوضی تر از این حرفا هستن?

  • Sasan مرداد ۴, ۱۳۹۹

    نمی خواد دلار پاره کنه اگه عرضه و جرات داره پراید را چپ کنه و آتش بزنه که ۸۰میلیون هم گیر نمیا

  • علیرضا مرداد ۵, ۱۳۹۹

    حتما تقلبی بوده و گرنه اینا با این قیمت دلار جرئت پاره کردن اسکناس ۱ دلاری هم ندارن