کرونا بازار طلا را سکه کرده است؛ روند صعودی ادامه دارد؟

کرونا بازار طلا را سکه کرده است؛ روند صعودی ادامه دارد؟

همزمان با افت جهانی قیمت دلار، بازار طلا روندی صعودی به خود گرفته است. شاید به نظرتان قیمت طلا صرفا در کشورمان زیاد شده اما جالب است بدانید که حالا نرخ این فلز گرانبها در دنیا هم رکورد شکانده و کارشناسان باور دارند که روند صعودی قیمت طلا همچنان ادامه دارد چراکه در نتیجه برخی ناپایداری های ژئوپلیتیکی، کشورها طلا را دارایی امن تری می دانند و در حال تبدیل کردن ثروت خود به طلا هستند.

شاید دوست داشته باشید بدانید قیمت جهانی طلا امروز چقدر است و پیش بینی تحلیلگران برای ترند جهانی قیمت این فلز گرانبها چگونه است؟

براساس گزارش موسسه BullionVault در زمان نگارش این مطلب قیمت جهانی هر گرم طلا برابر با ۶۲.۳۸ دلار و هر کیلوگرم آن ۶۲۳۸۰ دلار است. هفته گذشته بهای هر کیلوگرم طلا به رقم ۶۲۵۱۴.۵۵ دلار رسید و پایین ترین قیمت ثبت شده برای آن در هفت روز گذشته نیز برابر با ۵۸۱۸۵.۴۶ دلار عنوان شد.

قیمت طلا

در نخستین ساعات صبح امروز نیز روند صعودی افزایش قیمت طلا همچنان ادامه پیدا کرد و هر اونس طلا در بازارهای آسیایی ۱۹۳۱.۱۱ دلار معامله شد. گفتنی است آخرین بار چنین قیمت هایی در سال ۲۰۱۱ گزارش شد. در سپتامبر سال ۲۰۱۱ قیمت هر انس طلا برابر با ۱۹۲۰.۳۰ دلار بود و حالا بعد از ۹ سال به نظر می رسد که باید شاهد ثبت رکوردهای جدیدی برای قیمت طلا باشیم.

چه چیز باعث افزایش قیمت طلا شده؟

گفته می شود تنش های ژئوپولیتیکی میان آمریکا و چین باعث افزایش بی سابقه ارزش طلا و بالا رفتن تقاضا برای آن شده است. همچنین کاهش ارزش دلار در برابر دیگر ارزها و ابهام در مورد بهبود اوضاع اقتصادی در دوران پسا کرونا باعث شده که تقاضا برای طلا در دنیا افزایش پیدا کند.

قیمت طلا تا کجا بالا می رود؟

قیمت طلا

افزایش بهای طلا کاملا به ترس از آینده و ابهامات پیرامون آن بستگی دارد و از آنجایی که پیش بینی می شود در بازار فعلی این وضعیت همچنان ادامه پیدا کند، طبق نظر کارشناسان قیمت طلا نیز همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد.

جالب است بدانید امسال قیمت طلا ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. برخی اقدامات آمریکا از جمله بستن کنسولگری چین در هوستون و همچنین اقدام متقابل چین در تعطیلی کنسولگری آمریکا در چنگدو باعث شده که پیش بینی ها در مورد افزایش قیمت بهای طلا همچنان صعودی باشد.

سوال کلیدی این است که بعد از ثبت این رکورد قیمتی افزایش بهای طلا تا کجا ادامه خواهد داشت؟ به گفته این کارشناس بهای هر اونس طلا حتی ممکن است به فراتر از ۲۵۰۰ دلار هم برسد.

Joshua Rotbart از شرکت J. Rotbart & Co که در زمینه خرید و فروش فلزات گرانبها فعالیت دارد هم پیش بینی کرده که بهای هر اونس طلا به فراتر از ۲ هزار دلار برسد.

به گفته او با در نظر داشتن شرایط فعلی، رکود جهانی ناشی از کرونا، نرخ بالای بیکاری در سراسر دنیا و عدم توانایی دولت ها در کنترل شرایط انتظار می رود که قیمت هر انس طلا به فراتر از ۲ هزار دلار برسد.

 

بیشتر بخوانید:

پیش بینی تکنیکالی قیمت طلا و سکه در سال ۹۹

 

منبع: express
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود