جنجال استوری مدافع استقلالی‌ها سر جلسه کنکور دکتری

جنجال استوری مدافع استقلالی‌ها سر جلسه کنکور دکتری

سیاوش یزدانی ، مدافع تیم فوتبال استقلال تهران که چندی پیش به کرونا مبتلا شده بود، در کنکور دکتری در تهران شرکت کرد. کنکوری که بر خلاف هشدارهای کارشناسان، در اوضاع کرونایی کشور برگزار شد و تصاویری که از برخی از حوزه های امتحانی منتشر شد نشان داد که پروتکل های بهداشتی بعضا رعایت نشده و شمار قابل توجهی از شرکت کنندگان، بدون ماسک مشغول امتحان دادن بودند.

برگزاری کنکور دکتری در شرایطی صورت گرفت که ایران روزانه ۲۰۰ قربانی کرونا دارد و در فهرست یکی از کشورهای پر قربانی کرونا در جهان قرار دارد. شمارش معکوس برای برگزاری کنکور سراسری در پایان مرداد آغاز شده و شاهد حضور بیش از ۱ میلیون تن از هموطنان در صدها حوزه انتخابیه در ۳۱ استان کشور خواهیم بود که بخاطر اوج گرفتن کرونا در بسیاری از نقاط کشور، زنگ خطر را به صدا در آورده است و گویا برای تعویق آن، برنامه ای وجود ندارد.

بعضی از کارشناسان گفته اند که در صورت برگزاری کنکور، کشته های کرونای ایران به بیش از ۱۰۰۰ نفر در روز خواهد رسید. هر مبتلا به کرونا می تواند تا ۱۳۰۰ نفر را مبتلا کند که از این تعداد، بیش از ۴۰ نفر به کام مرگ کشیده می شوند. به هر حال، بعضی ها برگزاری کنکور را در اوضاع کرونا، مرتبط با پدیده ای به نام «مافیای کنکور» و عاملی در رونق اقتصاد مدارس لاکچری بالاشهر استان ها می دانند.

سیاوش یزدانی، با موبایل سر جلسه کنکور دکترا رفته است. همراه داشتن هر گونه وسیله از قبیل ماشین حساب، موبایل، تبلت، رایانه و کتاب در آزمون های سراسری ممنوع است. یزدانی دقایقی پس از آغاز آزمون در نوبت صبح، از کارت ورود به جلسه خود، استوری در اینستاگرامش گذاشت و بعدا پاک کرد!

سیاوش یزدانی
استوری جنجالی سیاوش یزدانی در اینستاگرامش که منجر به محرومیت وی از شرکت در کنکور دکتری ۹۹ شد

انتشار این استوری، ‌بازتاب های گسترده ای پیدا کرد که چگونه سیاوش یزدانی توانسته موبایل خود را به جلسه آزمون دکتری ببرد. نکته جالب این است که در پایین کارتی که سیاوش یزدانی به اشتراک گذاشت، ذکر شده است که آوردن هر گونه وسیله دیجیتالی به آزمون ممنوع و خلاف مقررات است.

سازمان سنجش آموزش کشور نیز صبح دیروز به این موضوع واکنش نشان داد و احتمالا شاهد برخورد قانونی با مدافع آبی پوشان پایتخت باشیم. سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور امروز اعلام کرد بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل زیر سوال بردن اذهان عمومی از پذیرش در کنکور دکتری ۹۹ محروم شد.

سیاوش یزدانی، متولد ۱۳۷۰، دانش اموخته کارشناسی علوم ورزشی از دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا مشهد با معدل ۱۲.۵ و دارنده کارشناسی ارشد از موسسه غیرانتفاعی گلبهار با معدل ۱۳ در سال ۱۳۹۸، با انتشار استوری جنجالی در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران در خیابان امیرآباد در ساعت ۸:۱۱ دقیقه صبح ۵شنبه، از آزمون دوره دکتری محروم شد و احتمالا پرونده او به بازرسی سازمان سنجش ارجاع و ایشان حداقل به مدت ۵ سال از شرکت در آزمون دکتری محروم شود. سیاوش یزدانی ۳ هفته پیش به کرونا مبتلا شده بود.

سیاوش یزدانی
تصویر ۶ پست اینستاگرامی جدید سیاوش یزدانی که ۳۱۸ هزار دنبال کننده دارد

سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری داخل کشور شرکت میکنند. برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته های انگلیسی زبان دانشگاه های معتبر خارج از کشور، بایستی مدرک آیلتس ۶.۵ از ۹ آکادمیک یا تافل اینترنتی ۹۰ از ۱۲۰ داشت. متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی در رشته های مقطع دکتری دانشگاه های آمریکای شمالی، بایستی مدرک GRE و GMAT نیز داشته باشند.

نروژ تنها مقصد تحصیلی انگلیسی زبان ایرانیان در اروپا محسوب می شود که تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی و کلیه رشته ها برای ایرانیان، رایگان است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • ali مرداد ۱۰, ۱۳۹۹

    زمان ما کنکور همه تقلب میکردن. حتی گوشی میاوردن . برا کسی مهم نبود زیاد. یادمه ناظرین محترم رو صندلی نشسته بودن و مشغول بازی با گوشی بودن. بابا تقلب کنین برا کسی مهم نیست. الان بازار کار تو ایران داد میزنه برا متخصص. خود من ۲ سال پیش فارغ شدم و تو گرافیکم. یه سر به اتوبان بزنین اکثر تابلوها کار شرکت ما یا شرکت رقیب مونه. اگه کسی موقع تحصیل تخصصی یاد گرفته قطعا بیکار نمیمونه.
    نه درس میخونن نه چیزی یاد میدن بعدم میان استوری میزنن فوق ولی بیکارم.