خودکشی مرد میانسال به خاطر قطع نشدن صدای آهنگ در سرش

خودکشی مرد میانسال به خاطر قطع نشدن صدای آهنگ در سرش

یک مرد ۵۵ ساله ی ولزی که بر اثر سندرمی نادر، صدای یک آهنگ دائم در سرش تکرار می شد، جان خود را گرفت.

آنتونی وین والترز در یادداشتی غم انگیز پیش از دست زدن به خودکشی، اظهار کرد که «سندرم آخرین آهنگ» بالاخره «جانش را گرفت».

این مرد در ماه ژانویه خود را از روی یک پل ۲۵ متری در ولز به پایین پرت کرد.

والترز با یکی از دوستانش تماس گرفته و به او گفته بود که «مدت ها است افسرده است و نمی تواند بخوابد» به همین خاطر می خواهد خودکشی کند.

مأموران پلیس طی تماسی از سوی دوست والترز باخبر شدند والترز به محل پلی در ولز جنوبی رفته و می خواهد به پایین بپرد.

مأموران وقتی به محل رسیدند والترز را دیدند که روی پل در حالتی خطرناک ایستاده بود. به همین دلیل با فاصله از او منتظر ایستادند. تا مدتی بعد والترز در همان حالت باقی ماند و به مأموران گفت که نمی خواهد با آن ها صحبت کند. چند دقیقه بعد والترز خود را به درون رودخانه ی پایین پل پرت کرد.

بعدتر در خانه ی والترز یادداشتی از او درباره ی خودکشی اش پیدا شد.

والترز با پدرش زندگی می کرد که اظهار کرد پس از این حادثه بود که از مشکلات روحی پسرش باخبر شد.

پدر والترز گفته پسرش سخت می خوابید و همه ی فکر و ذکرش «سندرم آخرین آهنگ» شده بود. این سندرم باعث شده بود آخرین آهنگی که می شنید مدام در سرش تکرار شود.

والترز در یادداشتی که از او به جای مانده نوشته بود از افسردگی و بی خوابی رنج می برد و توضیح داده بود آهنگی که دائم در سرش پخش می شود «او را به کشتن داده است».

طبق تحقیقات پلیس، والترز کودکی و نوجوانی نرمال و شادی داشت و ابتدا در یک شرکت فروش مصالح ساختمانی و بعد در یک رستوران چینی کار می کرد. او ازدواج کرده و بعد از یک دهه در سال ۲۰۱۸ از همسرش جدا شده بود.

«سندرم آخرین آهنگ» به مشغولیت ذهنی والترز تبدیل شده بود. او دائماً درباره ی آن در اینترنت جستجو می کرد و گفته بود: «ترجیح می دهم بمیرم تا درگیر چنین چیزی شوم.»

سندرم آخرین آهنگ چیست؟

سندرم آخرین آهنگ که گاهی به آن «کرم گوش» هم گفته می شود، اصطلاحی غیر رسمی است برای حالتی که در آن آهنگی تا مدت ها بعد از شنیده شدنش دائماً در ذهن فرد شنونده تکرار می شود.

در تعریف آن آمده: «ناتوانی در بیرون کردن آخرین آهنگ شنیده شده از سر و جلوگیری از تکرار آن.»

افراد زیادی این سندرم را تجربه می کنند اما معمولاً شکل نگران کننده ای ندارد.

برای افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری-عملی، سندرم آخرین آهنگ ممکن است حکم افکار ناخواسته ای را داشته باشد که به صورت غیر ارادی به آن ها روی آورده است.

کسانی که تجربه ی سندرم آخرین آهنگ برای آن ها آزاردهنده و اضطراب آور است، احتمال بروز علائم اختلال وسواس فکری-عملی در آن ها بیشتر است.

منبع: mirror ، dailymail
مطالب مرتبط
۲ نظر

ورود

  • راهیل مرداد ۱۵, ۱۳۹۹

    دکتر جون دکتر ….

  • SINA مرداد ۱۶, ۱۳۹۹

    بیشتر شبیه بیماری اسکیزوفرنیه که میگن طرف صداهایی و میشنوه که وجود خارجی نداره.