افشاگری رییس بنیاد مستضعفان درباره تصرف اموال عمومی توسط برخی مسئولان + ویدیو

افشاگری رییس بنیاد مستضعفان درباره تصرف اموال عمومی توسط برخی مسئولان + ویدیو

پرویز فتاح ، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در برنامه نگاه یک، درباره برخی از املاک این بنیاد توسط برخی مسئولان دست به افشاگری زد. وی در سخنان خود مدعی شد که برخی از مسئولان املاک این بنیاد که اموال عمومی و بیت المال به شمار می آیند را در اختیار گرفته و به شکل های مختلف حق عموم مردم را تضییع می کنند. وی در سخنان خود در مورد دکتر محمود احمدی نژاد ، رییس جمهور سابق چنین گفت: «ایشان در حال حاضر با مجوز، در ملکی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع در منطقه ولنجک هستند که البته اطرافیان ایشان به ما پیغامی دادند که حاضرند به ملکی در منطقه دیگری در مرکز شهر یا پایین شهر نقل مکان کنند. البته ما ملکی با این مشخصات در اختیار نداریم، ولی از روحیه مردمی ایشان انتظار داریم که این ملک به مردم برگردد».

افشاگری پرویز فتاح در مورد تصرف بیت المال توسط برخی مسئولان

رییس بنیاد مستضعفان همچنین در مورد اجاره ملکی که در اختیار غلامعلی حداد عادل ، نماینده و رییس سابق مجلس و رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی است چنین گفت: «یکی دیگر از موارد مطرح شده، مدرسه آقای دکتر حداد عادل بود که برای اداره مدرسه فرهنگ این ملک را در منطقه فرشته و الهیه خیابان چناران گرفته بودند که اجاره آن چند بار تمدید شده بود و الان هم مدت اجاره تمام شده است؛ البته مبلغ اجاره این ملک، مبلغ اجاره به روز نبود و با ملاحظه بود. زمینی که آقای حداد عادل در منطقه فرشته برای مدرسه گرفته اند اجاره اش به روز نیست. در حال حاضر با توجه به اتمام زمان اجاره این ملک، آقای حداد عادل باید تصمیم بگیرند یا اجاره روز را بپردازند که با توجه به گرانی اجاره بها، حتما برای آن‌ها به صرفه نخواهد بود، یا اینکه این ملک را به ما برگردانند که هنوز با این کش و قوس‌ها برنگشته و ارزش آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است و اگر ما آن را تحویل بگیریم حتما آن را می‌فروشیم و برای خرج کردن آن برای محرومان، درنگ نمی‌کنیم».

افشاگری پرویز فتاح در مورد تصرف بیت المال توسط برخی مسئولان

فتاح در ادامه تصریح کرد: «علاوه بر این ملک، آقای حداد عادل یک زمین گرفته بودند تا در آن مدرسه بسازند و مدرسه فرهنگ خیابان فرشته را تخلیه کنند؛ این زمین سال‌های سال دست ایشان بود، ولی متاسفانه به دلیل قرارداشتن آن بر روی گسل، نتوانستند از شهرداری مجوز بگیرند؛ این زمین ۸ هزار متر و در منطقه هروی است؛ البته ایشان بزرگواری کردند و با پیگیری‌های ما آن را در چند ماه گذشته تحویل دادند که ارزش آن بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است و ما آن را می‌فروشیم و حتما آن را برای محرومیت زدایی هزینه می‌کنیم».

رییس بنیاد مستضعفان همچنین مشاور سابق رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست سابق را نیز به دریافت مبالغی غیرقانونی پس از تخلیه سازمان این بنیاد چنین گفت: « یکی از املاک بنیاد مستضعفان در اختیار مرکز مطالعات و تحقیقات زنان و خانم ابتکار و مولاوردی و دیگران قرار داشت که قبل از من تخلیه شده بود؛ آن‌ها البته با مجوز آنجا بودند، ولی ادعایی داشتند که آن ملک باید در اختیار آن‌ها بماند، ولی بنیاد توانست آن‌ها را برای تخلیه قانع کند، ولی آن‌ها بابت تخلیه این ملک و با توافق بنیاد مستضعفان، ۵ میلیارد تومان گرفته بودند؛ بعد از حضور من و پس از بررسی‌ها ایراداتی مطرح شد؛ این کار خلاف بود چراکه کسی که سال‌های سال در ملکی نشسته بود باید اجرت المثل هم بپردازد؛ ولی آن‌ها ظاهرا جایی را تهیه کردند و البته ما نامه نگاری کردیم و امیدواریم که برگردد و مشکل حقوقی و قضایی پیدا نکند».

فتاح در ادامه صحبت های خود در مورد کاخ مرمر چنین می گوید: « یکی از املاکی که سر و صدا کرد، کاخ مرمر بود که زمانی دست مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و حتی قبل از مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز دست عده دیگری بود و بعد از ایشان هم مدتی در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام بود؛ بعد از آمدن من به بنیاد، دولت تصمیم داشت آن محل را به دلیل نزدیکی به کاخ ریاست جمهوری، تبدیل به محلی برای تشریفات مهمانان خارجی کند که من از آقای روحانی خواستم که این کاخ به موزه تبدیل شود و خوشبختانه دولت هم همراهی کرد و این کاخ به موزه هنر ایران تبدیل شد. من قبلا هم گفتم که نباید مسئولین جمهوری اسلامی در این کاخ‌ها مستقر می‌شدند؛ ولی به هرحال متاسفانه این کاخ آسیب دیده بود؛ ما تلاش کردیم مینیاتوری آن را بازسازی کنیم، ولی در این کاخ آسانسور گذاشته بودند، کنده کاری کرده بودند و در طبقه دوم، حمام و جکوزی ساخته بودند؛ ولی ما بجز این موارد، مابقی را بازسازی کردیم تا مردم ببینند رضاشاه و فرزند ناخلفش چه کردند».

افشاگری پرویز فتاح در مورد تصرف بیت المال توسط برخی مسئولان
کاخ مرمر

رییس بنیاد مستضعفان در ادامه تصریح می کند: « یکی از جا‌هایی که حریف او نمی‌شویم نیرو‌های مسلح هستند، زیرا قانوناً نمی‌توانیم علیه آن‌ها شکایت کنیم اکنون یک جای خوب بنیاد در کوهک در اختیار نیروی دریای ارتش است و مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا هم فرموده است، آقای سرلشکر باقری فرمانده ارتش هم امضا کرده است، اما نمی‌روند و پیگیری‌های ما به در بسته خورده است. حتی یکی از املاک خوب ما در منطقه جماران در دست سپاه، ولی امر است، اما آن را به بنیاد پس نمی‌دهند و بنده را در این ملک راه ندادند. ارزش این ملک بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است و از آن استفاده هم نمی‌شود، اما به کجا شکایت ببریم؟».

افشاگری پرویز فتاح در مورد تصرف بیت المال توسط برخی مسئولان

فتاح در ادامه در مورد فعالیت های بنیاد مستضعفان چنین گفت: « بنیاد به صورت شرکتی اداره می‌شود این در حالی است که بنیاد دارای ۱۶۹ شرکت یا زیر مجموعه می‌باشد طبیعتاً جمع بندی و حسابرسی این تعداد شرکت در پایان سال انجام می‌شود و آن وقت می‌توان آمار خرید و فروش و تولیدات زیر مجموعه‌های بنیاد را اعلام کرد. با تفریق هزینه‌های بنیاد از ۳۶ هزار میلیارد تومان، حدود هفت هزار میلیارد تومان سود ناخالص بنیاد محسوب می‌شود، البته طبق سنوات گذشته احتمال می‌رود باید حدود هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کنیم و ۶ هزار میلیارد تومان باقیمانده به طور ۶۰ درصد و ۴۰ درصد میان ما و سایر سهام داران تقسیم خواهد شد پس از تقسیم سود سهم بنیاد حدود سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می‌شود».

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود