شمار کرونایی های دنیا از ۲۰ میلیون نفر گذشت؛ بیش از ۷۳۰ هزار نفر قربانی کرونا

شمار کرونایی های دنیا از ۲۰ میلیون نفر گذشت؛ بیش از ۷۳۰ هزار نفر قربانی کرونا

تعداد مبتلایان ویروس کرونا در دنیا به ۲۰ میلیون نفر رسید. این ویروس تا به حال در مجموع ۷۳۳،۱۰۳ قربانی در سرتاسر دنیا داشته است.

بیشترین آمار مرگ و میر بر اثر بیماری کووید-۱۹ متعلق به ایالات متحده آمریکا است، به طوری که تا به حال ۱۶۳،۳۳۱ نفر در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند. رتبه های بعدی از نظر بیشترین قربانی ویروس کرونا در دنیا به این ترتیب است: برزیل ۱۰۱ هزار کشته، مکزیک ۵۲ هزار کشته، انگلیس ۴۶ هزار کشته و هند ۴۴ هزار کشته.

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد آمار مرگ مر و میر بر اثر کووید-۱۹ این هفته از مرز ۷۵۰ هزار نفر عبور خواهد کرد.

دکتر تدروس ادهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت خواستار «سرکوب» ویروس کرونا در کشورهای دنیا شد.

او در کنفرانسی مطبوعاتی که به صورت مجازی، پیش از اعلام آخرین آمار قربانیان کرونا در دنیا برگزار شد، گفت: «این هفته تعداد موارد ثبت شده ی ابتلا به کووید-۱۹ به ۲۰ میلیون نفر و تعداد کشته های آن به ۷۵۰ هزار نفر خواهد رسید.»

«در پشت این آمار و ارقام رنج و درد فراوانی وجود دارد. هر جانی که از دست می رود مهم است.»

او در ادامه گفت: «شیوع ویروس در کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، جمهوری کره، اسپانیا، ایتالیا و انگلیس بسیار گسترده بود اما این کشورها دست به کار شدند و توانستند آن را سرکوب کنند.»

«حالا بسیاری از کشورهای دنیا از تمام ابزارهایی که در اختیار دارند استفاده می کند تا هر اوج گیری جدیدی را مهار کنند.»

«در چند روز گذشته بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در بخش هایی از شمال انگلیس به دلیل شناسایی موارد خوشه ای ابتلا به کرونا، دستور داد مردم در خانه بمانند.»

«در فرانسه، رئیس جمهور مکرون به دلیل افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا، زدن ماسک در فضاهای بیرونی شلوغ پاریس را اجباری کرد.»

«انجام چنین اقدامات صحیح و قاطعانه ای به همراه استفاده از تمامی ابزارهای موجود، تنها راه جلوگیری از خیزش دوباره ی بیماری و بازگشایی ایمن کشورها است.»

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود