جزییات جدید استخدام در آموزش و پرورش؛ عاشقان «معلم شدن» بخوانند

۳۲۰۰۰ معلم استخدام می‌شوند

جزییات جدید استخدام در آموزش و پرورش؛ عاشقان «معلم شدن» بخوانند

جزییات جدید استخدام در وزارت آموزش و پرورش اعلام شد. بخشی از هموطنان، بی صبرانه مشتاق معلم شدن و فعالیت در کسوت شریف معلمی در وزارت آموزش و پرورش هستند. با وجود همه مشکلاتی که معلمان در ۴۲ سال پس از انقلاب داشته و دارند، اما هنوز هم هستند افرادی که عاشقانه و بی صبرانه منتظر معلم شدن هستند و این شغل را با وجود حقوق ناچیز و گرفتاری هایی که دارد، می پذیرند. به هرحال اگر هنوز هم عاشق معلم شدن و کار در وزارت خانه عریض و طویل وزارت آموزش و پرورش هستید، این وزارت خانه، جزییات استخدام جدید خود را اعلام کرده است.

مدیرکل امور اداری و تشریفات آموزش و پرورش گفته است که دوشنبه دهم شهریور ماه ،فایل PDF دفترچه آزمون استخدام وزارت آموزش و پرورش  در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org بارگذاری می‌شود و امکان مطالعه سپس نام نویسی در این آزمون برای واجدین شرایط وجود دارد.

شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، هزینه ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان استخدام در وزارت آموزش و پرورش در این اطلاعیه اعلام می شود.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش درباره تعداد سهمیه‌های در نظر گرفته شده بیان کرده بود که ۲۷ هزار و ۳۰۰ نیروی جدید برای امسال در نظر گرفتیم همچنین نزدیک به ۵ هزار سهمیه هم از سال گذشته داشتیم که در مجموع بیش از ۳۲ هزار نفر در مناطق مختلف کشور و رشته‌های مختلف پذیرش خواهیم داشت.

سهمیه‌های در نظر گرفته شده مبتنی بر نیاز خواهد بود و اولویت امسال نسبت به سنوات گذشته جذب نیرو برای هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای است و تمام پذیرفته‌شدگان بعد از گذراندن یکسال دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان از مهر ۱۴۰۰ در کلاس‌های درس به کار گرفته می‌شوند.

برای استخدام در وزارت آموزش و پرورش، ۲ راه وجود دارد. یکی شرکت در آزمون استخدامی که سالانه یک بار برگزار می شود و دیگری شرکت در آزمون سراسری دانشگاه ها و انتخاب کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی.

به اطلاع داوطلبان عزیز کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ که علاقه مند به انتخاب کدرشته های دانشگاه فرهنگیان می باشد می رساند ، با توجه به مصوبات اخیر طول تحصیل در دانشگاه فرهنگیان برای مقطع کارشناسی از ۴ سال به ۳ سال کاهش پیدا کرده و تشنگان شغل شریف معلمی زود تر می توانند پس از ورود به دانشگاه فرهنگیان ، کسوت معلمی را بر تن کنند.

انتظار می رود که ۲۰ هزار نفر از طریق کنکور سال ۱۳۹۹ و ۳۲ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی، جذب وزارت آموزش و پرورش شوند. شرط معدل، امسال به حداقل ۱۴ کاهش پیدا کرده است. شرط سنی همان حداکثر ۲۲ سال در مهر ۹۹ برای متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش از طریق کنکور سراسری است.

استخدام در آموزش و پرورش
سایت سازمان سنجش، بزودی فایل دفترچه الکترونیکی استخدام در آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹ را منتشر خواهد کرد

مدارک مورد نیاز جهت فرآیند مصاحبه آزمون استخدام پیمانی سال ۱۳۹۹ آموزش و پرورش

اگر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ شرکت کرده و در ردیف معرفی شدگان سه برابر ظرفیت آزمون استخدام پیمانی سال ۱۳۹۹ آموزش و پرورش قرارگرفتید، بررسی مدارک و مستندات مربوطه مطابق با شیوه نامه ثبت نام آزمون و بر اساس مدارک ذیل صورت می پذیرد؛ لذا به پذیرفته شدگان ابلاغ می گردد بر اساس جدول زمان‌بندی که در زمستان ۹۹ (احتمالا اواسط  دی ماه) اعلام می‌شود، با همراه داشتن مدارک مربوطه در زمان مقرر در مرکز مورد اشاره در اطلاعیه که بعدا اعلام می شود، حضور به هم رسانند.

مدارک مورد نیاز که باید به همراه داشته باشید: ( به ترتیب ذیل در پوشه درج گردد )

  • پوشه فنردار دو فقره ( سفید و آبی رنگ )
  • چهار قطعه عکس تمام رخ ۴×۳ تهیه شده درسال جاری و پشت نویسی شده ( عکس ها بدون روتوش و زمینه سفید باشند )
  • اصل شناسنامه و یک برگ تصویر از تمام صفحات آن
  • اصل کارت ملی و یک برگ تصویر پشت و روی آن
  • اصل کارت پایان خدمت یا معافیت و تصویر آن (برادران)
  • اصل دانشنامه یا گواهی نامه موقت پایان تحصیلات براساس مدرک تحصیلی مجاز (برابر کد” شغل- محل انتخابی “) و یک برگ تصویر آن (هرگونه گواهی به جزء گواهی اعلام شده در این بند مورد پذیرش نخواهد بود)
  • اصل معرفی‌نامه رسمی از سازمان بهزیستی برای معلولین ( تاریخ نامه در سال جاری باشد )
  • در خصوص داوطلبانی که دارای سوابق غیر رسمی دولتی در ارگانهای دولتی می باشند، اصل سوابق خدمت غیررسمی و تمام وقت در دستگاه های اجرایی ا زتاریخ ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ به بعد که حقوقشان از محل اعتبارات دولتی پرداخت شده است می بایستی با نامه رسمی از دستگاه مربوطه که به تایید ذیحساب مربوطه رسیده باشد ارائه گردد .
  • پرینت کارنامه آزمون استخدامی
  • اصل نامه بنیاد شهید یا اصل وکپی گواهی حضور در جبهه ( مربوط به استفاده کنندگان از سهمیه ایثارگری )
  • مدارک مربوط به نخبگان : فرم معرفی نامه از بنیاد نخبگان (برای افراد متقاضی استفاده از امتیازات نخبگان )

امتیازات نخبگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

افراد با ارائه اسناد و مدارک معتبر زیر در روز مصاحبه از امتیازات لازم (۵امتیاز ) در قسمت مربوطه برخوردار خواهند شد :

  • قهرمانان اول تا سوم مسابقات قهرمانی المپیک و بازیهای آسیایی ، قهرمانی جهان و قهرمانی کشور که از سوی کمیته ملی المپیک معرفی می شوند
  • برگزیدگان نفرات اول تا سوم مسابقات معتبر قرآنی (داخلی – بین المللی ) با تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • دارندگان نشان طلایی کشوری المپیادهای دانش آموزی در رشته مرتبط با معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد
  • برگزیدگان رتبه های اول تا سوم جشنواره های معتبر ( خوارزمی ، خوارزمی جوان ، رازی ، فارابی ) در رشته و یا گروه آزمایشی مرتبط ، مخترعین که دارای ثبت اختراع از اداره کل مالکیت صنعتی ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باشند
  • برگزیدگان رتبه های آزمون سراسری (دوره کارشناسی از میان نفر اول تا ۱۰۰گروه ریاضی و فیزیک – نفر اول تا ۵۰علوم تجربی – نفر اول تا ۲۰ علوم انسانی و هنر) .
    ۱۲-مدارک مربوط به حافظان قرآن کریم (دارندگان حفظ قرآن در درجات یک ، دو و سه و صادره با امضای وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی )

حضور داوطلب جهت تشکیل پرونده و بررسی مدارک الزامی می با شد. ضمناً عدم مراجعه در مهلت مقرر جهت بررسی مدارک و مستندات ، به منزله انصراف از استخدام تلقی خواهد شد.

پس اول منتظر اطلاعیه آموزش و پرورش در سایت سنجش باشید. سپس ثبت نام کنید و مدارک و اطلاعات هویتی خود را به درستی بارگذاری کرده و هزینه را پرداخت کنید. سپس در صورتی که در فهرست اسامی ۳ برابر ظرفیت بودید، با مدارک بالا، به ادارات کل آموزش و پرورش استان کد رشته شغل انتخابی مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که طبق روش سنوات قبل، برای استخدام در آموزش و پرورش، مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکتری شما، بایستی مرتبط با شغل انتخابی باشد و از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی معتبر داخل یا خارج از کشور صادر شده باشد. مثلا با مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک سیالات ، نمی توانید متقاضی شغل آموزگار دوره ابتدایی شوید. جزییات را حوصله کنید تا در سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی شود و بعدا مطالعه کنید.

سایت وزارت اموزش و پرورش برای طرح سوالات شما درباره استخدام آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹ در نشانی medu.ir‌ در دسترس است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود