بزرگداشت روز جهانی جوانان ۲۰۲۰ با شعار «شرکت جوانان در اقدام جهانی»

بزرگداشت روز جهانی جوانان ۲۰۲۰ با شعار «شرکت جوانان در اقدام جهانی»

امروز ۱۲ اوت، ۲۲ مرداد روز جهانی جوانان است.

روز جهانی جوانان در سال ۱۹۹۹ توسط سازمان ملل در تلاش برای افزایش آگاهی نسبت به مسائل فرهنگی و قانونی مربوط به جوانان پایه گذاری شد. اولین روز جهانی جوانان در ۱۲ اوت سال ۲۰۰۰ برگزار شد و از آن زمان این روز هر ساله جشن گرفته شده است.

هدف از این روز نشان دادن و برجسته سازی اهمیت جوانان، نه فقط به عنوان نسل آینده، بلکه به عنوان نیروی پیشران حال حاضر برای ایجاد تغییر در دنیا است. در این روز فعالیت های مختلفی همچون کنسرت ها، کارگاه ها، برنامه ها و جلسات فرهنگی برای جوانان ترتیب داده می شود تا صدا، فعالیت ها و نوآوری های آن ها را به گوش همگان برسانند.

امسال به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا، سازمان ملل روز جهانی جوانان را با انجام گفتگوهایی به شکل پادکست جشن می گیرد که در آن جوانان میزبان جوانانی دیگر خواهند بود.

روز جهانی جوانان 2020

روز جهانی جوانان هر ساله با موضوعی خاص مرتبط با شرایط حال حاضر دنیا جشن گرفته می شود. موضوع روز جهانی جوانان ۲۰۲۰ «شرکت جوانان در اقدام جهانی» است، مسأله ای که هیچ وقت به اندازه ی حالا، در شرایطی که دنیا در آن به سر می برد اهمیت نداشته است. هدف از انتخاب این موضوع روشن تر ساختن «تأثیر شرکت جوانان در سطح محلی، ملی و جهانی در توانمندسازی نهادهای و فرآیندهای ملی و چند جانبه» است. این موضوع اهمیت تأثیر جوانان بر روی آینده ی پیش رو و همینطور تأثیر فعالیت سیاسی و اجتماعی آن ها در کمک به ایجاد سیاست های بهتر و پایدارتر به طور کلی برای دنیا را برجسته می سازد.

علاوه بر این لازم به ذکر است چالش هایی که بشر در حال حاضر با آن ها رو به رو است تنها با اقدام جهانی قابل مهار است، از همه گیری کووید-۱۹ که دنیا را به تعطیلی کشانده گرفته تا جنبش «جان سیاهپوستان هم مهم است». این روزها جوانان در سرتاسر دنیا بی پرده در حال ابراز مکتب فکری و عقاید خود برای ایجاد یک زندگی و شرایط اجتماعی بهتر هستند.

با توجه به آنکه وجود اینترنت سبب اتصال تک تک انسان های روی زمین به یکدیگر در یک فضای گسترده ی دیجیتالی شده، حالا فراخوان اقدام جهانی به راحتی به گوش جوانان سراسر دنیا می رسد و با پاسخ آنان همراه می شود. در این برهه از تاریخ جوانان می توانند به معنای واقعی کلمه «آغازگر یک انقلاب آن هم تنها از اتاق خواب خود باشند».

سازمان ملل برای بزرگداشت روز جهانی جوانان پویشی در شبکه های مجازی با هشتگ #۳۱DaysOfYouth به راه انداخته که هدف از آن گرامیداشت جوانان از ابتدا تا انتهای ماه اوت است که از قبل از روز جهانی جوانان در ۱۲ اوت آغاز شده است و تا بعد از این روز ادامه خواهد داشت.

منبع: hindustantimes
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود