برگزاری اولین کنسرت موسیقی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در انگلیس

برگزاری اولین کنسرت موسیقی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در انگلیس

اولین کنسرت موسیقی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در انگلیس روز سه شنبه ی این هفته برگزار شد.

سم فندر، خواننده ی ۲۶ ساله ی انگلیسی در این کنسرت که در پارکی در شهر نیوکاسل انگلیس ترتیب داده شده بود روی صحنه رفت و طرفدارانش در جایگاه های جداسازی شده به تماشای اجرای او نشستند.

سم فندر خواننده ی انگلیسی

تعدادی از حاضرین این کنسرت تصاویری از آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند که نشان می دهد جایگاه تماشاچیان تقسیم بندی و حصارکشی شده و مجهز به میز و صندلی بود.

تماشاچیان کنسرت هر یک در جایگاه خودشان نشسته بودند و در همانجا می توانستند غذا و نوشیدنی سفارش دهند تا ریسک انتقال ویروس کرونا کمتر شود.

این چیدمان جدید از سوی بسیاری مورد تحسین قرار گرفت، امری که نشان می دهد بعضی از طرفداران موسیقی از شرایط جدید خیلی هم ناراحت نیستند. در این کنسرت جایگاه تماشاچیان در فاصله ای بسیار دورتر از صحنه قرار گرفته بود و دیگر خبری از جمعیت عظیم تماشاچیان که همراه با موسیقی به حرکت درمی آمدند و به یکدیگر تنه می زدند نبود.

یکی از کاربران توییتر نوشته: «اجرای زنده ی سم فندر امشب در نیوکاسل اولین کنسرت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مقیاس بزرگ بود. خیلی متمدنانه برگزار شد. به نظر می آید که این روش عملی باشد. ۶۰۰ تا جایگاه کوچک حصارکشی شده گذاشته بودند که داخل هر کدام ۵ نفر از اعضای یک خانواده یا ۵ دوست می نشستند. چیدمان سرویس های بهداشتی، کافه ها و اغذیه فروشی ها هم مناسب بود. از این به بعد دیگر اینطور است! دست کم تا جایی که قابل پیش بینی است…»

کاربری هم به «عجیب» بودن شرایط این کنسرت اذعان کرده اما در عین حال اظهار کرده که به نظرش جداسازی و حصارکشی جایگاه تماشاچیان ایده ی خوبی است: «در کنسرت امشب سم فندر همه چیز خیلی عجیب به نظر می رسد ولی دست مریزاد به برگزارکننده ها که توانستند راهی پیدا کنند که دوباره بشود کنسرت های موسیقی را زنده برگزار کرد.»

اما بسیاری از کاربران هم از چیدمان این کنسرت چندان خوش شان نیامده بود و برای حال و هوای قبلی کنسرت ها اظهار دلتنگی کردند.

یک طرفدار ناراضی گفته: «عاشق سم فندر هستم ولی اگر قرار است از این به بعد اینطور باشد، روی من یکی حساب نکنید. کنسرت برای من این شکلی نیست. باید دورت پر آدم هایی باشد که مسحور چیزی شده اند که روی صحنه دارد اتفاق می افتد…»

یک کاربر دیگر هم نوشته: «خیلی جالب و در عین حال عجیب است که سم فندر دارد یک کنسرت ۲۵۰۰ نفره برگزار می کند که در آن سکوهایی برای گروه های ۵ نفره گذاشتند. این ها آدم هایی هستند که ما می شناسیم شان. جای خیلی بزرگی است به خاطر همین می شود فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرد ولی الان وقت این کارها نیست.»

در این کنسرت ۵۰۰ جایگاه کوچک ۵ نفره برای تماشاچیان تعبیه شده بود که همگی ۲ متر از یکدیگر فاصله داشتند.

یکی از برگزارکنندگان کنسرت گفته: «همانطور که می بینید اینجا زمین بسیار بزرگی است؛ ۴۵ هزار متر مربع مساحت دارد که معادل ۶ زمین فوتبال است.»

«اینجا در حالت عادی ظرفیت ۴۵ هزار نفر را دارد اما ظرفیت پذیرش ما برای کنسرت ها ۲،۵۰۰ نفر خواهد بود.»

«ما تعداد سرویس های بهداشتی را هم از آن چیزی که معمولاً برای مراسم های عادی داریم بیشتر کردیم تا فاصله ی افراد از همدیگر حفظ شود.»

«خوشبختانه تماشاچیان در جایگاه خودشان می توانند اوقات خوشی را سپری کنند و حس و حال یک کنسرت واقعاً خوب را تجربه کنند.»

منبع: mirror
بدون نظر

ورود