گشتی در خانه های ۴ متری کره جنوبی؛ سلول انفرادی ای به نام خانه

گشتی در خانه های ۴ متری کره جنوبی؛ سلول انفرادی ای به نام خانه

کشور کره جنوبی به تنوع فرهنگی، آسمان خراش های مجلل، غذای لذیذ و فناوری بسیار پیشرفته اش شهرت دارد. اما یک عکاس کره ای به نام سیم کیو-دونگ روی دیگر سکه ی کره جنوبی را به ما نشان می دهد. کیو-دونگ در مجموعه عکسی به «گوشیوون» (Goshiwon) پرداخته است، واحدهای مسکونی کوچک، فشرده و ارزان قیمتی که فقیرترین قشر جامعه ی کره جنوبی در آن ها زندگی می کنند. این واحدهای مسکونی همچنین مأمنی است برای کسانی که کارشان به زندگی در خیابان کشیده یا آن هایی که با مشکلات روحی یا جسمی دست و پنجه نرم می کنند. گوشیوون خانه ی امید این آدم ها است.

در ادامه عکس های سیم کیو-دونگ از گوشیوون را خواهیم دید و او از این خانه ها و ساکنان شان برایمان خواهد گفت.

گوشیوون را برای کسانی می سازند که خود را برای شرکت در امتحانات مختلف آماده می کنند

خانه های 4 متری کره جنوبی

کیو-دونگ می گوید: «اتاق های گوشیوون خیلی کوچک اند و فقط برای خوابیدن و درس خواندن هستند.» اما گوشیوون حالا به جای کم هزینه ای برای زندگی تبدیل شده که برای اینکه بتوانید در آن زندگی کنید لازم نیست مبلغی به عنوان پول پیش بپردازید. در سئول حتی برای اجاره ی یک استودیوی کوچک هم باید مبلغ زیادی برای پول پیش خانه جور کنید و هزینه ی اجاره هم بسیار بالا است. به همین دلیل کسانی که پول زیادی ندارند برای مدتی در اتاق های گوشیوون زندگی می کند.

زندگی در گوشیوون مزایا و معایبی دارد

اتاق های گوشیوون معمولاً یک تخت، یک میز و کمدی برای وسایل دارند اما بقیه ی امکانات اشتراکی است. اول از همه آنکه، خوابیدن روی تخت های بسیار کوچک گوشیوون راحت نیست. حتی اگر در اتاق را ببندید و تنها باشید هم احساس تنهایی نمی کنید. صدای بقیه ی اتاق ها و شلوغی راهرو را نمی توان نادیده گرفت. کیو-دونگ می گوید: «با این حال، اولین تجربه ام از زندگی در گوشیوون بهتر از آن چیزی بود که انتظار داشتم. می توانستم خیلی ساده زندگی کنم، با چند تکه لباس و وسیله در یک اتاق کوچک. آن اتاق ناخواسته باعث شد جذابیت زندگی مینی مالیستی را حس کنم.»

گوشیوون نقطه ی خوبی برای شروع است

کیو-دونگ می گوید گوشیوون شاید نوعی خانه به نظر برسد که به عنوان جایگزینی برای خانه های اجاره ای قیمت بالای سئول به وجود آمده، اما اگر گوشیوون وجود نداشت او هرگز نمی توانست از زادگاهش به سئول نقل مکان کند. او می گوید: «به همین خاطر بعضی جوان ها که تازه اولین قدم را برای ورود به دنیای واقعی گذاشته اند، تا وقتی که بتوانند پول کافی برای اجاره ی یک خانه را پس انداز کنند، در گوشیوون زندگی می کنند.»

قیمت اتاق ها باهم متفاوت است

قیمت اتاق های گوشیوون بسته به امکانات شان متفاوت است. گوشیوونی که کیو-دونگ در عکس های خود آن ها را به تصویر کشیده، ارزان ترین آن بوده و هزینه ی اجازه ی آن نزدیک به ۲۰۰ دلار است. دیگر اتاق های گوشیوون امکانات نسبتاً بهتری دارند و هزینه ی اجاره ی آن ها ۵۰۰ دلار است. اتاق هایی که حمام و دستشویی دارند گران تر هستند و قیمت اجاره ی آن ها معمولاً ۵ دلار بیشتر است. اتاق های پنجره دار هم از اتاق های بدون پنجره گران ترند. هزینه ی اجاره ی اتاق های پنجره دار هم بسته به اینکه پنجره ی آن ها رو به بیرون باشد یا رو به راهرو، متفاوت است.

بیشتر بخوانید:

گشتی در خانه های قفسی هنگ کنگ ، آسمان خراش هایی با زندان های مسکونی

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۹ نظر

ورود

  • مهدی مرداد ۲۶, ۱۳۹۹

    خوشبحالشون. . اینجا که همینم گیر نمیاد. دوستم المانه دانشجوس خوابگاهش ۲۰ متره اما خیلی خیلی دلبازه. یک طرف خوابگاه ۴ متر پنجره داره یه اشپزخونه فسقلی با یه حمام دستشویی تمیز داره. همش تو ۲۰ متر. نمیدونم چطوری میسازن ۲۰ متر تو خارج اندازه ۵۰ متر اینجاست.

    • شبير مرداد ۲۷, ۱۳۹۹

      انقدر بدبخت بودن و غرب زدگى نوبره خوابگاه دانشجویى من تو دزفول تازه از اینى که تو کره است و آلمان بزرگتره و امکاناتش بهتر و تازه به دلار حساب کنى میشه روزى کمتر از ١ دلار

  • علی مرداد ۲۷, ۱۳۹۹

    بازم خوبه همچین خونه هایی هست و میشه استفاده کرد بدونه هزیینه انچنانی. اینجا همینم ارزو شده واسه دانشجویی مثه ما

    • شبير مرداد ۲۷, ۱۳۹۹

      بدبخت دروغگو لابد تو روستا هاى افریقاى مرکزى زندگى مى کنى

  • Hossein مرداد ۲۷, ۱۳۹۹

    چرا وقتی از چیزی اطمینان ندارین اون رو می‌نویسین و اطلاعات اشتباه می‌دین؟! این سطح پایین وبساتتون رو میرسونه. با ۵۰۰ دلار در ماه میشه خونه تو سئول اجاره کرد. اطراف سئول با ۳۵۰ دلار میشه خونه ی نو اجاره کرد.

  • حسین مرداد ۲۷, ۱۳۹۹

    چه آ‌غال دونی هستش
    تو چهار متر نفس بکشی هم ۱۰-۱۲ در باز نشه میمیری
    چه برسه بخوای زندگی کنی

  • reza مرداد ۲۸, ۱۳۹۹

    مردم ما هم باید آماده شن برای زندگی تو آپارتمان های ۲۰ متری