بز معلولی که با پاهای مصنوعی زندگی جدیدی را آغاز کرده است

بز معلولی که با پاهای مصنوعی زندگی جدیدی را آغاز کرده است

بز ماده ای که پاهای عقب و بیشتر پاهای جلویی اش را از دست داده بود با دریافت چهارپای مصنوعی جدید زندگی جدیدی را آغاز کرده است. این بز که آنا نام دارد و در سال ۲۰۱۵ در هوای یخبندان متولد شده بود بر اثر سرمازدگی پاهای خود را از دست داد.

صاحب آنا و خواهر دوقلویش السا، که نام شان را از شخصیت های انیمیشن Frozen دیزنی گرفته اند، از آن ها به خوبی مراقبت نمی کرد اما ۵ سال بعد این کشاورز تصمیم گرفت خانه ی جدیدی برای آنا پیدا کند.

یک دامپزشک آنا را به خانواده ی یورث در شهر هریسبورگ ایالت پنسیلوانیا سپرد.

از آن زمان، آنا به عضوی از خانواده ی حیوان دوست یورث تبدیل شده که حالا با درست کردن پاهای مصنوعی برای آنا امکان راه رفتن را برایش فراهم کرده اند. آنا حتی با روش رحم جایگزین توانسته صاحب فرزند شود.

خانواده ی یورث در اوایل دهه ی ۲۰۱۰ برای شروع یک زندگی تازه از نیویورک به هریسبورگ نقل مکان کردند.

آن ها بعد از علاقمند شدن به مناطق روستایی کشور تصمیم گرفتند شهر بزرگ نیویورک را ترک کنند و به آرامش و سادگی یک شهر کوچک پناه ببرند.

این خانواده ی ۸ نفره که علاوه بر لنی و میشل پدر و مادر خانواده، شامل ۴ فرزند و پدر و مادر میشل هم می شود توانستند خانه ی بزرگی با زمینی به وسعت ۱۲ هکتار برای خود پیدا کنند.

میشل بعدها به نجات حیواناتی روی آورد که یا قرار بود فروخته شوند یا برای گوشت شان قصابی. و مزرعه ی آن ها به خانه ی مرغ ها و بزها هم بدل شد.

سال گذشته بود که میشل از وضعیت آنا باخبر شد و بی معطلی او را پیش خودشان آورد تا از او مراقبت کند.

یورث ها می دانستند که آنا زندگی سختی داشته و آن ها حالا باید زندگی ای بهتر از آنچه او تا آن زمان تجربه کرده بود برایش بسازند، که این به معنای آن بود که باید راهی برای حل مشکل پاهای آنا پیدا می کردند، امری که درد زیادی را به این بز ماده تحمیل می کرد.

تصاویر رادیوگرافی نشان داد که آن ها نمی توانند پاهای خمیده ی جلویی آنا را صاف کنند چون تاندون هایش سرجایشان قفل شده بودند. به همین دلیل به این نتیجه رسیدند که باید برای آنا پای مصنوعی درست کنند.

خانواده ی لنی با کمک یک متخصص که قبلاً هم برای حیوانات دیگری پای مصنوعی درست کرده بود، توانستند چهار پای مصنوعی برای آنا بسازند.

حالا آنا با پاهای جدیدش به راحتی راه می رود.

آنا حالا مادر جایگزین سه بز سه قلو هم هست که مادر اصلی خودشان را هفته ی ششم بارداری اش از دست دادند و به همین دلیل هم از رحم آنا برای به دنیا آوردن استفاده شد. آنا با فرزندانش زندگی و به خوبی از آن ها مراقبت می کند.

میشل می گوید آنا به طرز باورنکردنی ای شیرین و البته لوس است.

او می گوید: «بزها حیوانات بامزه ای هستند. اگر با آن ها درست رفتار کنید دقیقاً مثل سگ ها هستند. دنبال توجه هستند و به طرز باورنکردنی ای باهوش.»

منبع: dailymail
بدون نظر

ورود