فیتنس اینفلوئنسر ۷۴ ساله اینستاگرام که ورزش را از ۷۱ سالگی شروع کرده

فیتنس اینفلوئنسر ۷۴ ساله اینستاگرام که ورزش را از ۷۱ سالگی شروع کرده

جوان مک دونالد با فیتنس اینفلوئنسرهای معمول اینستاگرام فرق می کند.

او با ۷۴ سال سن اندامی تراش خورده و عضلاتی ورزیده دارد که حتی بسیار جوان تر از خودش را هم تحت تأثیر قرار می دهد.

اما او یک شبه به این نقطه نرسیده است. مک دونالد ورزش را اولین بار در سال ۲۰۱۷ با کمک دخترش میشل مک دونالد آغاز کرد که خود آشپز، معلم یوگا و مربی سلامت کل نگر است.

مک دونالد حالا برنامه ی ورزش کردنش را با بیشتر از ۸۵۰ هزار دنبال کننده ی اینستاگرامش به اشتراک می گذارد و با آن ها از نکات مختلف و درس هایی  که از زندگی گرفته می گوید.

او در یکی از پست های اینستاگرامش نوشته: «زندگی خیلی کوتاه است. پس مطمئن شو که داری زندگی قشنگی برای خودت درست می کنی و همیشه به آدم ها بگو که چقدر دوستشان داری. همین الان این کار را انجام بده و معطل نکن.»

مک دونالد ابتدا قصد داشت فقط کمی وزن کم کند، اما بعد از گذشت ۱۰ ماه از زمانی که ورزش را شروع کرده بود به این نتیجه رسید که به اندازه ی کافی وزن کرده و تصمیم گرفت تمرکز خود را روی عضله سازی بگذارد.

او حالا به طور منظم تمرینات پیشرفته ی فیتنس انجام می دهد.

بزرگ ترین توصیه ی مک دونالد برای موفقیت در ورزش فیتنس صبوری و ممارست است

مک دونالد صفحه ی اینستاگرام خود به نام TrainWithJoan را جولای ۲۰۱۷ برای ثبت برنامه ی فیتنس خود به راه انداخت.

او در یکی از پست های اینستاگرامش نوشته: «توصیه ی من به همه ی شما این است که وقتی فیتنس را شروع کردید آن را ادامه دهید. همین موفقیت های کوچک روزانه ی زندگی هستند که اهمیت دارند.»

و این دقیقاً همان کاری است که خود او انجام داد. اینستاگرام مک دونالد حالا به خوبی گویای تغییرات هفته به هفته ی او است، چرا که با انجام ورزش هر چه می گذرد اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کند و قدرت، تعادل و توانایی حرکتی خود را به طور پیوسته افزایش می دهد.

مک دونالد گرچه فیزیک تحسین برانگیزی دارد، اما او تمرکز خود را بیشتر بر فواید ورزش برای سلامتی و تندرستی اش می گذارد تا فواید زیبایی شناسانه ی آن.

تمرینات ورزشی میان تنه و پشت فقط به این درد نمی خورند که شکم تان را شش تیکه کنید یا در بعضی لباس ها بهتر به نظر برسید، گرچه این هم یک مزیت محسوب می شود. اما این تمرینات ورزشی فرم بدن و وضعیت ستون فقرات شما را هم بهبود می بخشند. این نکته ای است که مک دونالد در ویدئوهای خود به اشاره می کند.

مک دونالد به جای کار با وزنه های سنگین، دستیابی به یک فرم بدنی عالی و انجام طیف متنوعی از حرکات را در اولویت خود قرار داده است، یعنی همان چیزی که حتی ورزشکاران جوان هم باید هدف خود قرار داده و برای رسیدن به آن تلاش کنند.

ورزش نقش مهمیدر حفظ سلامتی با بالا رفتن سن دارد

مک دونالد به دنبال کننده های اینستاگرامش گفته رفتن به دنبال ورزش فیتنس یکی از بهترین تصمیماتی است که تا به حال در  رابطه با سلامتش گرفته و شواهد و قرائن هم این مؤید این نکته است.

تحقیقات گسترده نشان داده انجام منظم ورزش یکی از مؤثر ترین روش ها برای حفظ سلامت جسمی و روحی با بالا رفتن سن می شود. ورزش ریسک ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد، به جلوگیری از افت توانایی شناختی کمک می کند، روحیه را تقویت می کند و حتی می تواند شما را از تنهایی درآورد، چون ما معمولاً در محیط های اجتماعی ورزش می کنیم.

وزنه زدن گرچه ورزش بسیار خوبی است و فقط هم مخصوص بدنسازها نیست، اما برای بهره مند شدن از فواید ورزش لازم نیست حتماً سراغ وزنه زدن بروید.

تحقیقات نشان داده یکی از سالم ترین انواع ورزش، پیاده روی منظم است که در هر سنی می توانید آن را در برنامه ی روزانه ی خود بگنجانید.

بیشتر بخوانید:

۸ تصور اشتباهی که درباره پیری و افزایش سن وجود دارد

۱۲ حقیقت درباره ورزش فیتنس که کمتر مربی به شما می گوید

۱۱ باور غلط درباره ی ورزش و تناسب اندام که سلامت ما را به خطر می اندازد

ورزش کنید و مغزتان را تقویت کنید؛ نگاهی به مزایای شگفت انگیز ورزش برای مغز

نشانه هایی که ثابت می کند بیش از اندازه ورزش می کنید

۹ اشتباه در برنامه ی ورزشی که شما را از اندام رویایی تان دور می کند

منبع: insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود