مخالف سرسخت پوتین به خاطر نوشیدن چای زهرآگین راهی بیمارستان شد

مخالف سرسخت پوتین به خاطر نوشیدن چای زهرآگین راهی بیمارستان شد

الکسی ناوالنی منتقد سیاسی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه صبح امروز به خاطر مسمومیت مشکوک و دردهای شدید شکمی به بیمارستانی در سیبری منتقل شد.

این منتقد ۴۴ ساله در حال پرواز از شهر Tomsk سیبری به مسکو بود که حین پرواز به خاطر مصرف چای آلوده به سم دچار مسمومیت شدید شد.

کیرا یارمیش سخنگوی آقای ناوالنی در این باره گفته است که بعد از دل دردهای شدید او هواپیما در شهر Omsk سیبری فرود اضطراری کرد و طبق گفته پزشکان او دچار مسمومیت با سم شده بود. حالا این منتقد سیاسی روس در وضعیتی اسفناک در کما به سر می برد.

خانم یارمیش در مصاحبه با کانال رادیویی اکو مسکو گفته است که ناوالنی در طول پرواز مرتب عرق می کرد و از او خواسته که دائما با او صحبت کند تا بتواند روی صدای خانم یارمیش تمرکز نماید. در ادامه او به دستشویی هواپیما مراجعه کرده و در آنجا از هوش رفته است.

الکسی ناوالنی

خانم یارمیش در ادامه گفت تصور می شود که آقای ناوالنی با چیزی که درون چایی اش ریخته شده مسموم شده باشد و این چای تنها چیزی بود که او از ابتدای صبح خورده بود.

آقای ناوالنی چای خود را پیش از سوار شدن به هواپیما در کافه ای در فرودگاه Tomsk نوشیده بود. آژانس خبری Interfax هم به نقل از مالکان کافه گفته است که آنها در حال بررسی فیلم های دوربین های مداربسته هستند تا متوجه شوند که واقعا چه اتفاقی رخ داده است.

پزشکان می گویند سم موجود در چای آقای ناوالنی به خاطر داغ بودن آن با سرعت جذب بدنش شده است.

آژانس خبری رسمی روسیه موسوم به TASS هم به نقل از رئیس بیمارستانی که ناوالنی در آن بستری شده تایید کرده که او هم اکنون در وضعیت جسمانی بسیار بدی است.

رویترز به نقل از آنتولی کالینیچنکو، پزشک معالج ناوالنی گفته است که مسمومیت طبیعی یکی از چندین تشخیص صورت گرفته برای اوست اما آزمایشات همچنان روی او ادامه دارد.

بنیاد ناوالنی برای مبارزه با فساد تاکنون چندین مورد فساد در میان مقامات روسی را گزارش داده که برخی از آنها در بالاترین رتبه ها قرار دارند. ماه گذشته اما این سیاستمدار مجبور شد که به دنبال شکایت ایوگینی ریگوژین (تاجر نزدیک به پوتین) این بنیاد را تعطیل کند.

بد نیست اشاره کنیم که آقای ناوالنی به خاطر اقداماتش تاکنون بارها دستگیر شده و سال پیش نیز در زندان مورد سوء قصد قرار گرفت و مسموم شد.

 

بیشتر بخوانید:

با ولادیمیر پوتین تا ۲۰۳۶: ۱۵ مورد از طولانی ترین زمامداری های تاریخ معاصر 

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود