آزاد شدن رونالدینیو و برادرش بعد از ۱ ماه زندان و ۴ ماه حبس خانگی در پاراگوئه

آزاد شدن رونالدینیو و برادرش بعد از ۱ ماه زندان و ۴ ماه حبس خانگی در پاراگوئه

رونالدینیو فوتبالیست مطرح سابق برزیلی بعد از ماه ها حبس به خاطر جعل پاسپورت در پاراگوئه از حبس خانگی آزاد شد. برنده جام جهانی فوتبال و برادرش یک ماه را پشت میله های زندان و چهار ماه را نیز در حبس خانگی در یک هتل مجلل در پایتخت پاراگوئه به سر برد. اکنون رونالدینیو و برادرش از زندان آزاد شده اند هر چند باید ۲۰۰,۰۰۰ دلار جریمه بپردازند. بازیکن سابق تیم ملی برزیل تا پیش از بازنشستگی در سال ۲۰۱۵ دوران درخشانی در دنیای فوتبال داشت. او نقش مهمی در رسیدن تیم ملی کشورش در مسابقات جام جهانی ۲۰۰۲ داشت و با تیم بارسلونا نیز یک بار قهرمانی لیگ قهرمانان و دو قهرمانی لالیگا را تجربه کرد.

رونالدینیو آزاد شد

وی دوران های موفقی در پاری سن ژرمن و اینتر میلان را نیز گذرانده بود. در ماه مارس گذشته، رونالدینیو و برادرش، روبرتو دی آسیس موریرا که مدیر برنامه های تجاری برادرش نیز هست، بدنبال ورود به پاراگوئه با پاسپورت های جعلی دستگیر شدند. هدف رونالدینیو از این سفر شرکت در یک کمپین خیریه برای کمک به کودکان محروم عنوان شده است. او تولد چهل سالگی خود را در زندانی در پاراگوئه جشن گرفت، پیش از آنکه با پرداخت وثیقه از زندان آزاد شده و در یک هتل مجلل تحت حصر خانگی قرار گیرند. مقامات قضایی پاراگوئه بر این باور بودند که فوتبالیست مشهور برزیلی نقشی در تهیه پاسپورت های جعلی نداشته اما به برادر وی در این زمینه مشکوک بودند.

رونالدینیو آزاد شد

با این وجود هم رونالدینیو و هم برادرش اطلاع از این موضوع و مشارکت در تهیه پاسپورت های جعلی را رد کرده و خود را بیگناه دانسته اند. قاضی گوستاوو آماریا روز دوشنبه در دادگاه چنین گفت: «اقدامات احتیاطی در مورد بازداشت برداشته شده و هیچ محدودیت دیگری توسط سیستم قضایی پاراگوئه به اجرا گذاشته نمی شود».

رونالدینیو آزاد شد

قاضی پرونده تعلیق مشروط این پرونده را اعلام کرده اما دستور داده که وی باید جریمه تصویب شده را بپردازد که صرف امور خیریه خواهد شد. رونالدینیو که با تی شرت، کلاه و ماسک مشکی در دادگاه حضور داشت هیچ صحبتی نکرد. او بعد از ۳۲ رو زندان با قرار وثیقه ۱.۶ میلیون دلاری از زندان آزاد شده و به مدت ۴ ماه در حبس خانگی به سر برد. اما با کنار رفتن اتهامات، رونالدینیو و برادرش اکنون بعد از ۵ ماه می توانند پاراگوئه را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: ماجرای دستگیری رونالدینیو و برادرش در پاراگوئه چیست؟

منبع: bbc
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود