سلبریتی های هالیوودی که ورزشکار حرفه ای بودند

سلبریتی های هالیوودی که ورزشکار حرفه ای بودند

برخی از سلبریتی های محبوب هالیوودی که ما آن ها را به عنوان بازیگرانی توانمند می شناسیم، سابقه ی فعالیت ورزشی، آن هم در سطح حرفه ای را دارند. تامی لی جونز، جیسون استاتهام، کیتلین جنر و دیگر چهره های حاضر در فهرست پیش رو قبل از آنکه به خاطر فعالیت بازیگری شان مشهور شوند، افتخارات، رکوردشکنی ها و مدال های ورزشی ای در سطح حرفه ای داشته اند.

در ادامه با تعداد از این سلبریتی های ورزشکار آشنا خواهیم شد.

تامی لی جونز

تامی لی جونز در اواخر دهه ی ۱۹۶۰ بازیکن پست دفاع تیم فوتبال آمریکایی دانشگاه هاروارد که در آن تحصیل می کرد، بود. او در سال ۱۹۶۸ در مسابقه ی تاریخی میان تیم های دانشگاه های هاروارد و ییل برگزار شد حضور داشت. این بازی که به لطف کامبک لحظه آخری تیم هاروارد با نتیجه تساوی ۲۹ – ۲۹ به پایان رسید، در تاریخ ورزش ثبت شد.

کیتلین جنر

جنر، پدر خواهران مشهور، کندال و کایلی جنر، در دهه ی ۱۹۷۰ ورزشکار بسیار موفقی بود (زمانی که هنوز تغییر جنسیت نداده بود و بروس جنر نام داشت). جنر برای تیم فوتبال آمریکایی دانشگاه گریسلند بازی می کرد و بعد از آن به تمرین برای ورزش های دو و میدانی روی آورد. جنر در المپیک ۱۹۷۶ موفق به دریافت مدال طلا در بخش مسابقات دو و میدانی مردان شد.

جیسون استاتهام

جیسون استاتهام پیش از آنکه به بازیگر مشهوری تبدیل شود، بیشتر وقتش را به انجام ورزش سپری می کرد. او در دوران نوجوانی عضو تیم فوتبال یک مدرسه ی محلی بود و در همان زمان، به یادگیری تکنیک های مختلف شیرجه زنی مشغول بود. استاتهام سال ها عضو تیم ملی شنای مختلط انگلیس بود و حتی فیلم هایی از حضور او در مسابقات شیرجه در دهه ی ۱۹۹۰ موجود است.

دواین جانسون

دواین جانسون بازیکن تیم فوتبال آمریکایی دانشگاه میامی بود و قهرمانی کشوری را هم یک بار با همین تیم در سال ۱۹۹۱ تجربه کرد. علاوه بر این، او پیش از ورود به دنیای بازیگری، به مدت ۸ سال به طور حرفه ای کشتی کار می کرد.

جینا کارانو

جینا کارانو که بیشتر با نقش هایش در فیلم های «سریع و خشن ۶» (Fast & Furious) و «ددپول» (Deadpool) شناخته می شود، یک فیتنس مدل هم هست و علاوه بر این ها قبلاً هنرهای رزمی ترکیبی کار می کرد. کارانو موی تای (مبارزه تایلندی) کار می کرد و در مسابقات حرفه ای MMA شرکت داشت. او در فهرست سال ۲۰۰۸ «ده زن تأثیرگذار» مقام پنجم را کسب کرد.

اوزو ادوبا

اوزو ادوبا بیشتر با نقشش در سریال محبوب «نارنجی همان سیاه است» (Orange Is the New Black) شناخته می شود اما او در زمینه ی ورزش هم توانمند است و در مسابقات دو و میدانی دانشگاه بوستون که در آن تحصیل می کرد هم شرکت داشته است. عکس زیر ادوبا را در ماراتن سال ۲۰۱۵ شهر بوستون نشان می دهد که در حمایت از یک مؤسسه ی درمان و تحقیقات سرطان برگزار شده بودد.

آرنولد شوارتزنگر

بدون او این فهرست قطعاً چیزی کم داشت. آرنورلد شوارتزنگر جدا از آنکه بازیگری با شهرتی جهانی است، نقشی کلیدی در تاریخ رشته پرورش اندام دارد. شوارتزنگر در ابتدای فعالیت بدنسازی اش چندین بار در مسابقات وزنه برداری و پاورلیفتنگ المپیک شرکت کرد. شوارتزنگر در سال ۱۹۷۰ زمانی که ۲۳ سال داشت برنده ی مسابقه ی مستر المپیا، مهم‌ ترین و معتبرترین مسابقه در رشته ی پرورش اندام شد و به جوان ترین مستر المپیا تبدیل شد، رکوردی که هنوز هم در اختیار او است.

بیشتر بخوانید:

ازدواج چهره های هنری و ورزشکاران با هم ؛ از جنیفر لوپز تا دیوید بکهام

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود