داستان تیلی لاکی؛ از معلولیت تا مجری گری و حساب کشی از سیاستمدارها

داستان تیلی لاکی؛ از معلولیت تا مجری گری و حساب کشی از سیاستمدارها

دختر نوجوان انگلیسی که در دوران نوزادی بر اثر ابتلا به مننژیت دست هایش را از دست داده بود و حالا از دست های مصنوعی استفاده می کند قرار است مجری یک برنامه ی تلویزیونی شود.

این دختر نوجوان که تیلی لاکی نام دارد، قرار است در یک برنامه ی خبری مخصوص کودکان و نوجوانان مجری گری کند که سلبریتی ها و چهره های سیاسی مهمان آن خواهند بود.

تیلی ۱۴ ساله گفته این تنها برنامه در دنیا است که در آن بچه ها و نوجوان ها می توانند درباره ی مسائل مهم دنیا صحبت کنند و از کسانی که در رأس قدرت هستند توضیح بخواهند.

تیلی لاکی همچنین گفته: «این فرصت خیلی خوبی است برای من تا درباره ی چیزهایی که اهمیت زیادی برایم دارند اطلاع رسانی کنم: تغییرات آب و هوایی، حقوق برابر، تبعیض نژادی. و البته امیداورم بتوانم الهام بخش بچه های معلول باشم تا بدانند که همه چیز ممکن است.»

بیشتر بخوانید: مورد عجیب نیک ووییچیچ ؛ مردی که ثابت کرد برای کسب موفقیت نیازی به دست و پا نیست

داستان باورنکردنی وحید رجبلو؛ توان یاب کارآفرین با تاسیس صدها سایت

تیلی وقتی ۱۵ ماه داشت به نوعی از مننژیت به نام Meningococcal Septicaemia B دچار شد و پزشکان مجبور به قطع دستان و نوک انگشتان پای او شدند.

او اولین کودک انگلیسی بود که از یک دست مصنوعی ساخته شده با پرینت سه بعدی استفاده کرد و از آن زمان برای تبلیغ و معرفی این پیشرفت مهم در حوزه ی ساخت اندام های مصنوعی به دور دنیا سفر کرده است.

تیلی لاکی با یک شرکت رسانه ای انگلیسی برای برنامه ی هفتگی ای که مجری آن خواهد بود قرارداد بسته و قرار است در قالب ۴۸ اپیزود با این برنامه همکاری داشته باشد.

این دختر نوجوان جوایز زیادی هم به خاطر تلاش هایش برای غلبه بر معلولیتش دریافت کرده و حتی پیانو می نوازد.

بیشتر بخوانید: آرون فوثرینگام: کودک معلول مادرزادی که به ستاره حرکات نمایشی با ویلچر تبدیل شد

چهره های مشهوری که با وجود معلولیت به شهرت و موفقیت رسیدند

برنامه ی تلویزیونی ای که تیلی اجرای آن را برعهده گرفته در توییتر رسمی خود نوشته: «دست های مصنوعی شگفت انگیز تیلی باب اشنایی مان با او شد و ما شیفته ی او شدیم. حالا قرار است به گروه ما بپیوندد تا به ما کمک کند موضوعات مهمی که در خبرها وجود دارد را برای بچه ها و توسط خودشان بررسی کنیم.»

دیدن این ویدئو را به شما توصیه می کنیم:

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود