عرضه اولیه ثامید را تا چه زمانی نگهداری کنیم؟

عرضه اولیه «وسپهر» ۳۰ شهریور می‌آید

عرضه اولیه ثامید را تا چه زمانی نگهداری کنیم؟

عرضه اولیه ثامید مربوط به شرکت توسعه و عمران امید است که اخیرا به فهرست نمادهای بورس اضافه شد. یکی از عرضه اولیه های نیمه نخست سال جهش تولید، ثامید بود. از سهام گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات که از ارزان ترین سهام عرضه اولیه های ماه های اخیر محسوب می شود.

عرضه اولیه ثامید با قیمت ۱۷۵ تومان آمد و روز شنبه ۲۲ شهریور ۹۹،‌نخستین روز معاملاتی آن در تابلو بورس بود. ظرف ۳ روز، قیمت هر سهم ثامید با حدود ۱۵ درصد افزایش به ۲۰۱ تومان رسید و به نظر می رسد تا ۳۱ شهریور ۹۹، یعنی آخرین روز تابستان امسال، از ۲۵۰ تومان عبور کند.

همان طور که در عکس زیر مشاهده می کنید، قیمت هر سهم ثامید در روز دوشنبه ۲۴ شهریور ۹۹ به ۲۰۱ تومان رسید و سهم توسط هزاران سهامدار، در صف خرید میلیونی قرار گرفت. بیش از ۷۸۰ میلیون تقاضا برای خرید ثامید نشان می دهد که این سهم همچنان جای رشد دارد و دارندگانش باید در سهامداری بلند مدت، اهتمام ورزند.

عرضه اولیه ثامید
تابلو معاملاتی عرضه اولیه ثامید در تاریخ دوشنبه ۲۴ شهریور ۹۹
عرضه اولیه ثامید
سابقه معاملاتی ثامید ۳ روز پس از عرضه اولیه

حجم مبنای ثامید، ۲۸ میلیون و ۵۷۱ هزار سهم است. ثامید، ۳۵ میلیارد و ۳۱۷ میلیون قطعه سهم است و به نظر می رسد که سهامدار عمده برای پر کردن حجم مبنا و ثبت ۵ درصد مثبت قیمت پایانی، تلاش می کند.

در روز دوشنبه ۲۴ شهریور ۹۹ نیز بیش از ۵۰ میلیون سهم ثامید توسط حقوقی فروخته شد. ۱۵ درصد ثامید شناور است و شناوری پایین سبب رشد قیمتی در کوتاه مدت می شود. احتمالا با توجه به تداوم روند صعودی شاخص کل بورس ایران از اول مهر ۹۹ به سمت فتح قله قبلی که ۲ میلیون و ۱۰۰ هزا رواحد است، شاهد روند صعودی ثامید به سمت ۴۰۰ تومان در کوتاه مدت و ۸۰۰ تومان در زمستان امسال باشیم.

توجه داشته باشید که طبق قانون ۵۰ درصد، ثامید احتمالا حوالی ۲۷۰ تومان بابت افشاسازی و گزارش اطلاع رسانی طبق نظرات ارسالی در تدان، موقتا متوقف شود. اما پس از آن انتظار داریم به روند صعودی خود ادامه دهد.

در پرتفو بلند مدتی خود، یک سهم جا مانده از رشد از گروه انبوه سازی و املاک داشته باشید. معامله مسکن در بورس کالا و راه اندازی بورس مسکن با سرمایه ۵۰۰۰ میلیارد تومانی در نیمه دوم سال ۹۹، جهش خوبی به معاملات گروه املاک بورس می دهد.

عرضه اولیه ثامید
هم گروهی های عرضه اولیه ثامید در ۲۲ شهریور ۹۹ از ثاخت تا کیسون را مشاهده می کنید که این قیمت ها سال آینده، خاطره می شود

تشرکت گروه توسعه ساختمان تدبیر و شرکت گروه توسعه اقتصادی تدبیر با دارا بودن بیش از ۸۰ درصد سهم ثامید، سهامدار عمده هستند. این ۲ شرکت در فهرست عرضه اولیه سال ۱۴۰۰ شمسی به بعد نیز قرار خواهند گرفت و از شرکت های خوب گروه سرمایه گذاری تدبیر به عنوان یکی از غول های سرمایه گذاری کشور هستند.

در عرضه اولیه ثامید که ۱۹ شهریور ۹۹ انجام شد، ۵ میلیون و ۱۸۰هزار و ۴۶۶ کد مشارکت کردند و رکورد قبلی شکسته نشد. به نظر می رسد در عرضه اولیه گروه مالی سپهر صادرات با نماد وسپهر که روز یکشنبه ۳۰ شهریور ۹۹ صورت میگیرد، حدود ۵.۵ میلیون سهامدار مشارکت کنند. ۲۰ درصد سهام وسپهر معادل ۶ میلیارد سهم عرضه اولیه می شود. بنابراین آخرین عرضه اولیه تابستان ۹۹، وسپهر است که به نظر می رسد بیش از ۱۰۰۰ سهم به مشارکت کنندگان در عرضه اولیه وسپهر تعلق بگیرد. در این گفتار، جزییات بیشتری درباره عرضه اولیه وسپهر ارائه شد.

تلاش کنید برای کلیه اعضا خانواده، کد بورس گرفته و در کلیه عرضه اولیه های سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰ شمسی که ۱۴۰ عرضه اولیه است مشارکت کنید. حتی الامکان ثامید را در پرتفو خود تا اسفند ۱۴۰۰ شمسی سهامداری کنید و از رشد قیمتی این سهم و تقسیم سود نیمه نخست سال ۱۴۰۰ شمسی بهره مند شوید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • مسعود اسفند ۶, ۱۳۹۹

    واقعا تحلیلتان حرف نداره. الان اسفند ماه هست و قیمت هر سهم به جای هشتصد تومان ۱۶۰ تومان می باشد.

  • Ali اسفند ۲۳, ۱۳۹۹

    لامصب شده ۹۰۰تومن .واقعا بازار همون موقعه ریزشی بود تو نمودارها کارشناسی ک این مطالب نوشته باید دیدش.