«انوشیروان محسنی»، هنرپیشه نقش اول گران‌ترین فیلم اتریش در ۲۰۲۱

«انوشیروان محسنی»، هنرپیشه نقش اول گران‌ترین فیلم اتریش در ۲۰۲۱

انوشیروان محسنی هنرپیشه ایرانی متولد دهه شصت شمسی در ایران است که برای بازی در نقش اول گران ترین فیلم سال ۲۰۲۱ میلادی کشور اتریش انتخاب شده است. گران ترین فیلم اتریش که قرار است در سال ۲۰۲۱ میلادی اکران شود، HADES نام دارد و هنرپیشه ایرانی قرار است نقش اول این فیلم معروف را بازی کند. انوشیروان محسنی در کودکی به همراه خانواده به اتریش مهاجرت کرد.

انوشیروان محسنی ، علاوه بر بازیگری در فیلم های سینمایی و سریال ها در خارج از کشور، نوازنده تنبک بوده و در ورزش تای بوکس، مقام قهرمانی دارد. انوشیروان محسنی دانش آموخته رشته کارشناسی مهندسی عمران است. انوشیروان محسنی بیش از ۲۶ هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد و به نظر می رسد پس از پخش این فیلم اتریش، شمار مخاطبانش افزایش یابد.

انوشیروان محسنی در سال ۱۳۹۷ در یازدهمین جشنواره فیلم های ورزشی موفق به دریافت تقدیر نامه شده بود. انوشیروان محسنی در سال ۱۳۹۶ در فیلمی با سحر زکریا هنرپیشه سینما و تلویزیون که در مهر ماه با پست های اینستاگرامی علیه مهران مدیری و مافیای سینمای ایران، جنجالی شده بود، هم بازی شده بود. او در فیلم ESNIFF با سحر زکریا بازی کرده بود.

انوشیروان محسنی در کنار سحر زکریا
انوشیروان محسنی در کنار محمد رضا گلزار

در کنار انوشیروان محسنی شاهد نقش آفرینی هنرپیشه های مطرحی چون توبیاس مورتی، والری فلورین هوبر و رولند دورینگر  هستیم که با کاترینا بوهم نیز هم بازی شده اند. توبیاس مورتی که زوج انوشیروان محسنی در فیلم HADES است، همان هنرپیشه نقش ریچارد موز در سریال بازرس و رکس است که در دهه هشتاد شمسی از شبکه ۳ سیما پخش شده و با استقبال خوبی همراه گردید.

کارگردان فیلم HADES که با نقش آفرینی انوشیروان محسنی همراه شده است، آندره آس کاپریوا ، کارگردان صاحب نام اتریشی است و نویسندگی فیلم را نیز هورست گونتر فیدلر بر عهده داشته است. تهیه کنندگی فیلم HADES بر عهده MR که بزرگ ترین کمپانی فیلمسازی اتریش است می باشد. کمدی عاشقانه HADES از جمله کمدی هایی است که با بودجه ۵ میلیون یورو ساخته شده است و در حال حاضر مراحل پیش تولید را می گذراند. قرار است این فیلم پس از ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی در کشورهای اروپایی اکران شود.

توبیاس مورتی و رکس که هم بازی انوشیروان محسنی در فیلم HADES اتریش شده است

انوشیروان محسنی در زمستان سال ۲۰۲۰ میلادی به واسطه نقش آْفرینی در فیلم تاک تیک مورد تقدیر رسانه های اروپایی قرار گرفت و در سال ۲۰۱۷ میلادی نقش برای حضور در فیلم MiS Tic جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را در فستیوال فیلم اتریش کسب کرد.

انوشیروان محسنی
از کلکسیون نقش آفرینی های انوشیروان محسنی هنرپیشه ایرانی الاصل مقیم اتریش در سکانس هایی از فیلم هایی که بازی کرده است
انوشیروان محسنی در کنار قائم مقام صدر اعظم اتریش در وین گردی های سال ۲۰۱۶ میلادی

انوشیروان محسنی قهرمان ۴ دوره بوکس جهان است و در اتریش تدریس بوکس دارد. انوشیروان محسنی قبلا نیز توسط کارگردان شهیر آلمانی هانس بوکنیگ در اثر زندانی ها دعوت به کار شده بود.

موفقیت هنرپیشه های سینما و تئاتر و تلویزیون ایران در کارهای بین المللی، سبب معرفی بهتر و بیشتر ظرفیت و استعدادهای هنرمندان ایرانی در پروژه های برون مرزی می شود که در معرفی هنر ایرانی تاثیر گذار خواهد بود. تحصیل در کلیه گرایش های بازیگری و هنر در دانشگاه های اتریش به زبان آلمانی، رایگان یا کم هزینه خواهد بود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • vahid مهر ۲۳, ۱۳۹۹

    رفتن خلاص شدن از این بهشت.