صحبت‌های جالب کارشناس حوزه در مورد ارتباط تماشای پورنوگرافی با اینترنت شبانه

صحبت‌های جالب کارشناس حوزه در مورد ارتباط تماشای پورنوگرافی با اینترنت شبانه

به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین عباسی آغوی، کارشناس روانشناسی در نشست «بررسی فقهی و روانشناختی صنعت سیاه برهنه نگاری» که از برنامه های جدید حوزه های علمیه است در مورد اینترنت شبانه و تاثیر منفی آن بر تماشای محتواهای پورنوگرافی چنین گفته است: «اینترنت های شبانه ای که گاهی اپراتورها می دهند، بسیار مشکل زاست. نوجوان ما با هزینه کم به این فضا مبتلا می شود». وی در مورد میزان تولید محتوای پورنوگرافی در ایالات متحده تصریح کرده است: «هر فردی اگر بخواهد برای هر صفحه مستهجنی که آمریکا تولید کرده، پنج ثانیه وقت بگذارد، باید ۱۱۳ سال عمر کند تا تمام این صفحات را ببیند. آنان حجم گسترده ای از این فیلم ها و تصاویر را وارد این فضا می کنند».

پورنوگرافی

حجت الاسلام آغوی در مورد پیشینه صنعت پورنوگرافی چنین گفته است: «مسئله پورنوگرافی از مباحثی است که شاید سابقه دیرینه داشته باشد؛ یعنی حتی در سنگ نوشته هایی که از قدیم رسیده، تصاویر برهنه وجود داشته است. در عصر ما این موضوع به عنوان صنعت و برای کسب درآمد رواج پیدا کرد و در ابتدا به صورت مجلات پورنوگرافی در اروپا و آمریکا گسترش پیدا کرد و سپس در قالب سینمای سکس خود را نشان داد و بعد از آن با شبکه اینترنت این مسئله گسترده تر شد؛ چراکه اولا اینترنت در دسترس بود؛ دوما هویت افراد پنهان می ماند و سوما با هزینه کم می توانند به راحتی به آن دست پیدا کنند. هشت درصد فعالیت های تجاری آمریکا که بیش از ۱۸ میلیون دلار است به ترویج پورنوگرافی اختصاص دارد و قربانیان آن هم عمدتا نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله هستند که خیلی نکته عجیبی است».

پورنوگرافی

وی با اشاره به جایگاه ایالات متحده در صنعت پورنوگرافی و هدف این کشور در این زمینه چنین گفت: «آمارهایی که به صورت رسمی از صفحات مستهجنی که در فضای مجازی است، وجود دارد، بیانگر این واقعیت است که ۶۰ درصد صفحات مستهجن مربوط به کشور آمریکاست و این کشور بیش از تمام کشورهایی مثل هلند، انگلیس، فرانسه و … که صنعت پورنوگرافی دارند، در این صنعت کار کرده است؛ به این معنا که هر فردی اگر بخواهد برای هر صفحه مستهجنی که آمریکا تولید کرده، پنج ثانیه وقت بگذارد، باید ۱۱۳ سال عمر کند تا تمام این صفحات را ببیند. آنان  حجم گسترده ای از این فیلم ها و تصاویر را وارد این فضا می کنند. آمریکایی ها غیر از اینکه اهداف شیطانی خود را برای آسیب رسانی به جوامع مختلف پیگیری می کنند، قطعا مسئله تجاری و سود اقتصادی هم در آن وجود دارد».

این کارشناس حوزه در مورد تماشای فیلم های پورنوگرافی و مستهجن برای زن و شوهر نیز چنین گفت: «نکته اول اینجاست که زن و شوهری که مهارت کافی برای رابطه همسری ندارند و یا تجربه کافی ندارند، باید شناخت خود را بالا ببرند و فیلم های هرزه نگارانه نه تنها شناخت را بالا نمی آورد؛ بلکه شناخت های منفی و نگاه غیرواقع بینانه به انسان می دهد و این نگاه نه تنها مفید نیست که مضر است. نکته دوم اینکه وابستگی که نسبت به این فیلم ها ایجاد می شود، قطعا برای آنان آسیب زاست و خلاف حیا، عفت، غیرت و … است و قطعا آسیب به فرزندی است که از این مسیر متولد خواهد شد. مشاهده این فیلم ها غیر از اینکه خلاف احکام و اخلاق است و نگاه غیرعفیفانه در آن وجود دارد، به روابط همسری نیز آسیب می زند و مواردی داشتیم که انتظارات غیرواقعی از همسر خود داشتند که گاهی به سلامت همسر آسیب می رساند».

پورنوگرافی

حجت الاسلام آغوی در مورد ارتباط اینترنت شبانه اپراتورها و تماشای محتوای پورنوگرافی نیز چنین گفته است: « یکی از ویژگی های افراد مبتلا به هرزه نگاری این است که تا دیروقت بیدار هستند و این افراد به سراغ فضای هرزه نگاری می روند. اینترنت های شبانه ای که گاهی اپراتورها می دهند، بسیار مشکل زاست؛ این اپراتورها برای اینکه در یک تایمی که مشتری ندارند، اینترنت خود را بفروشند، اینترنت های شبانه را گذاشته اند؛ اما به این مسئله فکر نمی کنند که نوجوان ما با هزینه کم به این فضا مبتلا می شود. شخصی که مبتلا به این فضاست، نباید اینترنت شبانه بگیرد؛ باید به موقع بخواهد و خوراک نیز در او تأثیرگذار است. نباید غذای چرب بخورند و از  غذاهای با طبع گرم بکاهد و در کنار این کارها، حتما ورزش و تحرک منظم داشته باشد؛ چراکه وقتی انرژی در قالب ورزش تخلیه می شود، کمتر به سمت و سوی این مسائل خواهد رفت».

این کارشناس روانشناسی در مورد اینکه آیا فقط مردان قربانی تماشای محتواهای پورنوگرافی هستند یا زنان نیز به این سمت می روند چنین اظهارنظر کرده است: «بنده اخیرا مراجعه کننده ای داشتم که در فضای مجازی از بنده سوال کرد که به چنین مسئله ای مبتلا هستم و اتفاقا همسر هم داشت؛ به نظر می آید تفاوتی بین آقا و خانم نیست؛ ولی آمارها نشان می دهد که در بانوان کمتر از آقایان است؛ ابتلای پورنوگرافی آقایان بیشتر است؛ چون بانوان بیشتر از راه شنوایی محبت را دریافت کرده و تحریک می شوند و آقایان از طریق بینایی».

پورنوگرافی

حجت الاسلام آغوی در مورد جایگاه و وظیفه وزارت ارتباطات در این زمینه افزود: «مسئولین ارتباطات کشور باید فکر اساسی برای این فضا کنند؛ مهمترین فکری هم که می توان کرد، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است؛ چراکه این شبکه ابعاد مفید و گسترده ای دارد. امروز بیش از ۳۰۰۰ شبکه ماهواره ای داریم که غلبه مسائل سکس در آن زیاد است و دشمن کمر بسته است که جوانان ما را به انحراف بکشاند؛ همانطوری که در افغانستان این کار را کردند. زمانی اندلس را با فاحشه های فیزیکی خارجی فتح کرده و آنان را به مسائل هرزگی و مواد مخدر معتاد کردند که سرانجام آن فتح اندلس و تبدیل آن به اسپانیا شد. امروز هم سربازان دشمن برای فتح جوانان ما آمده اند و شبکه ملی اطلاعات باعث می شود که می توانیم این فضا را از جهت محتوا مدیریت کنیم».

بیشتر بخوانید: فرار طراح سایت‌های مستهجن ایرانی به کانادا؛ «سعید ملک‌پور» کیست؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • آنتی رضا ستوده مهر ۲۳, ۱۳۹۹

    اگه اینجوری باشه،نباید دست دکترا هم چاقو بدیم چون ممکنه مریضو بکشن…اگه امثال تو یه تعادل عادلانه بین قیمت اینترنت و درامد مردم برقرار میکردن،مردم لازم نبودن برای دانلود فلان فیلم یا بازی حجیم،از خوابشون بزنن.

  • خسته مهر ۲۳, ۱۳۹۹

    تو درست کن با قیمت بالا بفروش