اظهارات جالب وکیل دختران شاکی پرونده کیوان امام وردی [اتهام افساد فی الارض برای متجاوز سریالی]

اظهارات جالب وکیل دختران شاکی پرونده کیوان امام وردی [اتهام افساد فی الارض برای متجاوز سریالی]

بازپرس دادسرای امنیت اخلاق پایتخت اتهام کیوان امام وردی (متهم پرونده تجاوز به دانشجویان دانشگاه تهران) را افساد فی الارض اعلام کرد. با صدور قرار جلب به دادرسی برای این متجاوز از سوی قاضی روح‌الله رضاپورگتابی پرونده امام وردی به دادگاه انقلاب فرستاده می شود که در صورت اثبات اتهام احتمال می رود وی با حکم اعدام روبرو گردد.

در حالی که چند روز پیش سخنانی از سردار رحیمی، رییس پلیس تهران بزرگ در دیدار با نمایندگان مجلس نقل شده بود مبنی بر اینکه کیوان امام وردی به تجاوز به ۳۰۰ دختر در ۱۰ سال اخیر اعتراف کرده و برخی از دختران شاکی او اکنون در خارج از کشور زندگی می کنند، اکنون اما وکیل برخی از شاکیان این پرونده می گوید هیچکدام از این ادعاها ثابت نشده است. شیما قوشه که وکالت پنج نفر از شاکیان پرونده کیوان امام وردی را بر عهده دارد در مصاحبه با همشهری آنلاین در این باره گفته است: «بخشی از موضوعاتی که سردار رحیمی عنوان کرده، به‌ویژه اعداد و ارقامی که در مورد تعداد تجاوزهای او مطرح شده، خلاف واقع است؛ همینطور ایشان گفته بودند که چند نفر از خارج از کشور تماس گرفته و شکایتشان را به صورت تلفنی مطرح کرده‌اند. ما چنین چیزی هم در قانون نداریم».

شیما قوشه وکیل شاکیان پرونده تجاوز سریالی کیوان امام وردی برخی از صحبت های سردار رحیمی در مورد این پرونده را رد کرده و از آن ها اظهار بی اطلاعی کرده است.

وی در ادامه افزود: «در مرحله دادسرا، رسیدگی در مرحله اتهامی است و باید محرمانه باشد؛ دلایلی مختلفی هم دارد. درحالی‌که سردار رحیمی به‌عنوان ضابط پرونده اطلاعاتی را در اختیار افرادی که فاقد سمت بودند، قرار دادند؛ مانند نمایندگان مجلس. در واقع اطلاعاتی را مطرح کردند که از نظر من تخلف است. با بازپرس پرونده هم که صحبت کردم، ایشان تایید کردند که تخلف صورت گرفته و نباید اطلاعات محرمانه پرونده در اختیار افرادی که فاقد سمت هستند قرار بگیرد. به‌ویژه در چنین پرونده‌ای که از زمان طرح تاکنون، افکار عمومی را درگیر خودش کرده است».

شیما قوشه وکیل شاکیان پرونده تجاوز سریالی کیوان امام وردی برخی از صحبت های سردار رحیمی در مورد این پرونده را رد کرده و از آن ها اظهار بی اطلاعی کرده است.
شیما قوشه

به نقل از همشهری آنلاین، قوشه همچنین با تشکیک در صحبت های سردار رحیمی در مورد تماس برخی از شاکیان این پرونده در خارج از کشور گفت: «قانون گفته که در چه شرایطی شکایت به صورت کتبی و شفاهی می‌تواند انجام شود. اما شکایت شفاهی در شرایطی سندیت دارد که ضابط قضایی بتواند فرد شاکی را احراز هویت کند. اگر چنین چیزی هم بوده، چطور دادسرا توانسته این افراد را احراز هویت کرده و صحت و سقم اظهارات آنها را بسنجد؟! این درحالی است که با اینکه موکلین من در جریان رسیدگی حضور دارند، بارها احراز هویت شده‌ و به چالش‌های مختلفی کشیده‌ شده‌اند. بارها سوال‌های مختلفی از آنها پرسیده شده تا صحت ادعاهایشان تایید شود. برای همین به نظر می‌رسد این مورد هم توسط ایشان، خلاف واقع مطرح شده است».

شیما قوشه وکیل شاکیان پرونده تجاوز سریالی کیوان امام وردی برخی از صحبت های سردار رحیمی در مورد این پرونده را رد کرده و از آن ها اظهار بی اطلاعی کرده است.

وکیل تعدادی از شاکیان پرونده تجاوز کیوان امام وردی در مورد ادعای سردار رحیمی در مورد ویدیوهای کشف شده از متهم نیز تصریح می کند: «فیلم‌هایی کشف شده اما من تعدادش را تایید نمی‌کنم. تصور من این است که فیلم‌ها را از روی تلفن همراه متهم ریکاوری کرده‌اند. حتی نمی‌توانم تایید کنم که کیوان پس از کشف فیلم‌ها اقرار به جرم کرده است، چون در جریان جزئیات پرونده نیستم. متاسفانه با اینکه وکیل شکات هستم، تا الان پرونده را برای مطالعه در اختیارم قرار نداده ‎اند».

قوشه اعلام کرده که اتهام کیوان امام وردی در مورد موکلان او «زنای به عنف» بوده اما دادسرا اتهام امام وردی را فساد فی الارض اعلام کرده است: ««عنوان اتهامی که دادسرا از همان ابتدا و پیش از آنکه ما شکایتمان را مطرح کنیم، عنوان کرد، افساد فی‌الارض بوده است. در واقع به این اتهام این شخص را بازداشت کرده و به او تفهیم اتهام کردند. افساد فی‌الارض موضوعی است که دادسرا به آن رسیده و به شکایت شاکی خصوصی هم نیازی ندارد. نوع رسیدگی و دادگاه صالحه‌ای که به این عنوان اتهامی می‌خواهد رسیدگی کند چیز دیگری است. اما من به وکالت از پنج نفر از شاکیان، شکایتم به صورت مشخص، زنای به عنف است».

شیما قوشه وکیل شاکیان پرونده تجاوز سریالی کیوان امام وردی برخی از صحبت های سردار رحیمی در مورد این پرونده را رد کرده و از آن ها اظهار بی اطلاعی کرده است.

این وکیل دادگستری در مورد دو اتهام متوجه کیوان امام وردی در ماجرا تجاوز به دختران دانشجو گفته است: «بازپرس قول داده بعد از اینکه تحقیقات کامل شد، پرونده را دو قسمت کند؛ یک قسمت از پرونده را بفرستد دادگاه کیفری یک برای رسیدگی به اتهام زنای به عنف و پرونده‌ دیگر را هم بفرستد به دادگاه انقلاب، برای رسیدگی به اتهام افساد فی‌الارض که مورد نظر بازپرس و دادسراست و در آن مدعی‌العموم به نمایندگی از جامعه وارد شده است. در مورد این موضوع هم ما نه ادعایی داریم و نه بحثی».

وی با اعلام این که موکلان وی به دنبال اعدام متهم نیستند و به نظر آن ها اعدام مشکلی را حل نمی کند، افزود: «با توجه به مقتضیات زمانی که در آن زندگی می‌کنیم، اعدام راه حل منطقی نیست. چیزی که من به نمایندگی از پنج نفر از موکلینم دنبال می‌کنم، جبران خساراتی است که قانون‌گذار آن را پیش‌بینی و به آن اشاره کرده است؛ بخشی از آن جبران خسارت مادی است که این هم باز کمتر مورد خواست ماست. اما چیزی که برای ما مهم‌تر است، جبران خسارت معنوی این افراد است؛ مانند عذرخواهی و درج آن در روزنامه‌های کثیرالانتشار و جراید».

شیما قوشه وکیل شاکیان پرونده تجاوز سریالی کیوان امام وردی برخی از صحبت های سردار رحیمی در مورد این پرونده را رد کرده و از آن ها اظهار بی اطلاعی کرده است.

قوشه در مورد روند رسیدگی به پرونده تجاوزهای سریالی کیوان امام وردی و مدت زمان طول کشیدن این رسیدگی نیز گفته است: «پرونده فعلا در دادسراست و با توجه به اینکه قرار است در دو دادگاه مختلف رسیدگی شود، احتمالا زمان زیادی تا اعلام حکم نهایی مانده است». شیما قوشه مدعی شده که تا جایی که او خبر دارد تاکنون ۹ نفر از کیوان امام وردی به اتهام تجاوز به عنف شکایت کرده اند که این تعداد می تواند در اثبات اتهام فساد فی الارض متهم موثر باشد.

بیشتر بخوانید: جزییات تجاوز پسر ۱۷ ساله به ۱۰ دختر در سعادت آباد تهران

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۷ نظر

ورود

  • Amir مهر ۲۸, ۱۳۹۹

    حرفا جوریه که به نظر میاد قوشه بیشتر وکیل پسرست تا قربانیا !

    • فرزاد دی ۱۵, ۱۳۹۹

      برای اینکه خوب میدونه که اتهامها همش چرت بوده و دخترا خودشون رفتن پیش پسره. فقط دنبال این بودن که یک طوری گندی که خودشون هم توش دخیل بودن رو جبران کنند ولی با هیاهوی رسانه ای که راه افتاد این بدبخت رو دارن به کشتن میدن. حالا هم مثلا عذاب وجدان گرفتن. دست همه اونهایی که این آتیش رو راه انداختن حتی در حد یک کامنت یا توییت به خون این پسره آلوده است. نمیگم پسره بیگناهه ولی از همون اولش هم معلوم بود ادعاهای تجاوز بیخوده. سیستم قضایی ما هم که دنبال پاک کردن صورت مساله است و کاری به عدالت نداره.

  • مرتضی دی ۱۵, ۱۳۹۹

    فقط خدا باید به داد مردم برسه با این فرمانده نیروی انتظامی. اون از پرونده نجفی که اسلحه رو دادن دست خبرنگار صدا و سیما که اثر انگشت ها رو پاک کنه، اینم از این . ببینید کار به کجا کشیده که وکیل شاکیان هم صداش درآمده … !!!!!
    البته وقتی بیسواد ترین و کم عقل ترین افراد رو میارن تو نیروی انتظامی انتظار دیگه ای هم نمیشه داشت .

  • زهرا دی ۱۶, ۱۳۹۹

    تو وکیل پسره هستی یا شاکیان. عذرخواهی در جراید؟؟؟ با توجه به بیهوش کردن چند نفر از شاکیان، حکمش تجاوز هست. تو آمریکا هم همچین کسی اعدام میشه. با عذرخواهی چه مشکلی حل میشه.

    • آرشا دی ۱۶, ۱۳۹۹

      خود دخترها می دونند تجاوزی در کار نبوده وگرنه هیچ وقت به پول و عذرخواهی راضی نمی شدند ولی فمینیستهای مردستیزی مثل تو که دنبال ارضای عقده هاتون هستید فقط مرگ طرف رو می خواید.

  • SINA دی ۱۶, ۱۳۹۹

    با اعدام مخالفم. ولی این تیپ آدم‌ها رو باید سخت مجازات کرد. از اینایی که تیپ هنری می‌زنن و توی چهار راه ولیعصر دوره تئاتر شهر دور دور می‌کنن و سیگار بهمن می‌کشن و ادعای روشن فکری و هرمند بودن هم می‌کنن. آخر و عاقب کارشون هم میشه تجاوز. من داستان خیلی از دخترهایی که بهشون تجاوز شده بود و خوندم. مثلا تئاتر برگزار می‌کرده و از تماشاچی‌ها می‌خواسته که یک رای با اس ام اس ارسال کنن. از این طریق شماره‌های دختر‌ها رو می‌گرفته و مزاحمت ایجاد می‌کرده.

  • آنتی رضا ستوده دی ۱۶, ۱۳۹۹

    به جای اعدام باید بورسیه بشه به کمپانی برادران?