همه چیز درباره آزمون زبان انگلیسی دولینگو و فرصت‌های تحصیلی ۲۰۲۱ [قسمت اول]

همه چیز درباره آزمون زبان انگلیسی دولینگو و فرصت‌های تحصیلی ۲۰۲۱ [قسمت اول]

آزمون زبان دولینگو چند سالی است که جایگزین خوبی برای آیلتس و تافل و PTE شده است و محبوب مشتاقان مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور. در ۲ قسمت، روزیاتو تلاش کرده تا شما را با ثبت نام در آزمون دولینگو و آنچه باید بدانید آشنا کند. در قسمت دوم، شما با فهرست کلیه دانشگاه های آمریکا که مدرک زبان انگلیسی دولینگو را برای متقاضیان تحصیل قبول دارند، اشنا می شوید.

اگر متقاضی تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی هستید، حتما به سایت دانشگاه مقصد در کشور مورد نظر مراجعه کنید تا ببینید به دلیل وضع کرونا، deadline‌اپلای و دریافت ادمیشن چه زمانی است. سپس بایستی آیلتس یا تافل یا دولینگو داشته باشید. همواره برای پرداخت هزینه ثبت نام دولینگو از خدمات ایران دولینگو استفاده کنید.

با ما همراه باشید.

آزمون دولینگو چیست؟

آزمونم دولینگو را رقیب آیتلس (IELTS) و تافل (TOEFL) دانسته اند اما این آزمون ربطی به آزمون GRE و GMAT که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های آمریکای شمالی نیاز است، ندارد. آزمون دولینگو (DUOLINGO) که با نام DET یا DOULINGO ENGLISH TEST نامیده می شود، آزمونی است تطبیقی و رایانه محور مثل آزمون تافل اینترنتی (TOEFL ibt) که با رایانه از شما آزمون میگیرند.

آزمون زبان انگلیسی دولینگو تنها آزمون زبان انگلیسی آنلاین در روزگار کرونا است که مخاطبان تحصیل در خارج از کشور از آن استفاده می کنند. شما باید در هر ۴ مهارت خواندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن مثل آزمون آیلتس و تافل، توانایی خوبی داشته و سطح زبان انگلیسی را بالا ببرید تا نمره مورد نظر را کسب کنید. مهارت استفاده از رایانه و مدیریت زمان نیز باید در دستور کار شما باشد.

تطبیقی یعنی سوالات بعدی بر اساس عملکرد شما در پاسخ به سوالات قبلی طرح می شود. یعنی با یک آزمون هوشمند مواجه هستید.
در آزمون دولینگو، شما بایستی مهارت استفاده از رایانه داشته تا مهارت دانش زبان انگلیسی (English Language Proficiency) شما بررسی شود و مورد سنجش قرار بگیرد. در چند سال اخیر صدها دانشگاه در ۵ قاره جهان مدرک آزمون دولینگو را به عنوان یکی از نیازمندی های پذیرش (Admission’s requirement) متقاضیان تحصیل در رشته های انگلیسی زبان قبول کرده اند.

بر خلاف آیلتس و تافل، نمره آزمون دولینگو بین ۱۰ تا ۱۶۰ و نمرات در ۵ سطح A1 تا C1 طبقه بندی می شود. آزمون دولینگو در روزگار کرونایی جهان ، تنها آزمون بین المللی و معتبر زبان انگلیسی است که به صورت آنلاین برگزار می شود. البته آزمون دولینگو با آیلتس و تافل تفاوت هایی دارد که در سایت دولینگو در مقالاتی به آن اشاره شده است.

یکی از امتیازات عالی آزمون دولینگو، هزینه کم ثبت نام و شرکت در آزمون دولینگو است که یک چهارم آیلتس و تافل هزینه دارد. شما می توانید هر ۱۰ روز یک بار در آزمون دولینگو شرکت کنید. مدت زمان آزمون دولینگو فقط ۶۰ دقیقه است که از مزایای آزمون در برابر آیلتس ۱۶۰ دقیقه ای و تافل ۲۴۰ دقیقه ای است.

ثبت نام آزمون دولینگو

آزمون دولینگو
صفحه ثبت نام آزمون دولینگو

به منظور شرکت در آزمون دولینگو بایستی به سایت رسمی آزمون دولینگو در نشانی ENGLISHTEST.DUOLINGO.COM رجوع کنید. طبق اعلام این سایت در اکتبر ۲۰۲۰ میلادی، می توانید آزمون دولینگو را در ۱ ساعت شرکت کرده و نتیجه آزمون دولینگو را ظرف ۲ روز دریافت کنید. بیش از ۲۰۰۰ موسسه، کالج و دانشگاه در سراسر جهان، مدرک آزمون آنلاین دولینگو را قبول دارند.

به منظور ثبت نام در آزمون دولینگو بایستی به بخش SIGN UP بروید که در نشانی: ENGLISHTEST.DOULINGO.COM/REGISTER در دسترس است و در عکس زیر تصویر این صفحه نشان داده شده است. شما بایستی اول سن و پست الکترونیکی و رمز عبور را وارد کنید. سپس روی گزینه NEXT کلیک کنید. صفحه زیر نمایش داده می شود.

بخش بعدی ثبت نام آزمون دولینگو

بایستی مشخص کنید که قصد شرکت در آزمون دولینگو به منظور اپلای چه مقطع تحصیلی دارید. مثلا:
– UNDERGRADUATE UNIVERSITY ADMISSION (پذیرش مقطع کارشناسی دانشگاه ها)
– GRADUATE ADMISSIONS (پذیرش مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها)
– MIDDLE OR HIGH SCHOOL ADMISSION (پذیرش کالج یا دبیرستان)
– APPLYING FOR A JOB OR PROMOTION (شرکت در آزمون به منظور اپلای فرصت شغلی یا ترفیعات)
– NONE OF THE ABOVE (هیچ کدام از موارد بالا)
سپس روی گزینه نارنجی رنگ CREATE ACCOUNT کلیک کنید. صفحه ای که تصویر آن در عکس زیر مشاهده می کنید به نمایش در می آید.

شما می توانید در عرض ۱۵ دقیقه، در یک آزمون آنلاین دولینگو شرکت کنید. لذا روی گزینه PRACTICE TEST کلیک کنید. اگر قصد شرکت در آزمون بین المللی دولینگو دارید باید ۴۹ دلار پرداخت کنید. پس روی گزینه BUY NOW کلیک کنید. پس از کلیک، صفحه ای که تصویر آن در عکس زیر به نمایش در آمده، ارائه می شود.

شما بایستی برای پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون دولینگو، اکانت فعال PAYPAL یا VISA CARD یا MASTER CARD یا AMERICAN EXPRESS داشته باشید.

با توجه به نوسانات نرخ ارز در ایران به خصوص تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ و احتمال افزایش روند قیمت دلار در سال ۲۰۲۱ میلادی، در اسرع وقت نسبت به ثبت نام در آزمون دولینگو و پرداخت هزینه ثبت نام از طریق خدمات پرداخت مجازی ایران دولینگو اقدام کنید.

آخرین خبرها و اطلاعات از آزمون دولینگو را در سایت دولینگو دنبال کنید. لینک این گفتار را از طریق کانال هایی که در شبکه های اجتماعی در اختیار داشته و عضو هستید، به اشتراک بگذارید تا دوستان و آشنایان شما که مشتاق مهاجرت و تحصیل رایگان در خارج از کشور در سال ۱۴۰۰ شمسی به بعد هستند، از شرایط ثبت نام و پرداخت ریالی آزمون دولینگو در تهران، مطلع شوند.

قسمت دوم این گفتار، فهرست ۲۰۰ دانشگاه در ایالات متحده است که از متقاضیان، مدرک آزمون دولینگو را به عنوان یکی از مدارک زبان انگلیسی الزامی برای متقاضیان اپلای در سال ۲۰۲۱ میلادی قبول می کند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • علی خلیلی آبان ۸, ۱۳۹۹

    با سلام و ارادت جناب زمانی،دولینگو آزمونی برای زبان آلمانی نداره؟