وقتی لاغر می شویم چربی هایمان کجا می روند؟

وقتی لاغر می شویم چربی هایمان کجا می روند؟

رژیم های لاغری و مقوله ی توجه به بدن خود به قدری متداول شده اند که امروزه بسیاری از افراد مقطعی از زندگی خود را در رژیم می گذارنند. با این حال، بیشتر ما واقعاً نمی دانیم که وقتی وزن مان کم می شود چه اتفاقی برای چربی های بدن مان رخ می دهد. در حقیقت نحوه ی دفع چربی ها از بدن برای بسیاری از پزشکان هم تا همین اواخر یک معما بود.

در ادامه می خواهیم ببینیم وقتی وزن کم می کنیم چربی های بدن چه می شوند.

همه ی چربی ها از طریق فضولات بدن از آن دفع نمی شوند

یک باور رایج اما نادرستی وجود دارد که همه ی چربی های بدن از طریق فضولات آن دفع می شوند. اما تحقیقات نشان داده از ۱۰ کیلوگرم چربی تنها ۱/۵ کیلوگرم آن واقعاً تبدیل به آب می شود و می تواند به شکل ادرار، مدفوع یا دیگر مایعات بدن از آن دفع شود.

به انرژی تبدیل نمی شود

گرچه بیشتر پزشکان، متخصصان تغذیه و مربیان ورزشی هنوز تصور می کنند که چربی های بدن تبدیل به انرژی می شوند اما غلط بودن این باور رایج هم اثبات شده است. در حقیقت انرژی بدن وضعیت ثابتی در طول زمان دارد و نه به آن اضافه می شود و نه از آن کم.

ما چربی های بدن مان را از طریق تنفس دفع می کنیم

شاید تعجب کنید اما حقیقت آن است که ما چربی های بدن مان را از طریق ریه هایمان دفع می کنیم. ۸۴ درصد از تقریباً همه ی چیزهایی که می خوریم را به شکل کربن دی اکسید از طریق تنفس بیرون می دهیم، اما متأسفانه این بدان معنی نیست که صرف نفس کشیدن به ما کمک می کند وزن اضافه ی خود را کم کنیم.

رازش در این است که کمتر بخورید و بیشتر تحرک داشته باشید

اگر سعی کنید صرفاً برای لاغر کردن خود بیشتر نفس بکشید، نه تنها این کار کمکی به شما نمی کند بلکه باعث می شود به نفس نفس افتید و دچار سرگیجه شوید. رازش، که متخصصان اثباتش کرده اند، این است که از زیاده روی در خوردن غذا خودداری کنید و یک روتین ورزشی داشته باشید که سرعت سوخت و ساز بدن تان را بالا ببرد، مثل دویدن یا دوچرخه سواری.

بیشتر بخوانید:

عجیب ترین رژیم های لاغری دنیا؛ از رژیم خواب تا رژیم سیگار

عادت های غلط صبحگاهی که مانع کاهش وزن می شوند

تصاویر اولین حضور ادل در یک برنامه زنده تلویزیونی پس از کاهش وزن شدیدش

توقف کاهش وزن در رژیم؛ چرا وقتی رژیم می‌گیریم بعد از مدتی دیگر وزن کم نمی‌کنیم؟

با بهترین چای های لاغری و چربی سوز آشنا شوید

 

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنیم:

منبع: brightside
بدون نظر

ورود